Gå til innhold

Hjelp til valg av CPU-vifte (939)

bonne

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe en ny CPU vifte sammen med mitt kommende hovedkort, Abit KN8-SLI, til min AMD Athlon 64 X2 3800+ (939) CPU. Det er et enormt utvalg og jeg vet ikke hva jeg skal velge. CPUen skal ikke overklokkes, og temperaturen er det ikke så nøye med, så lenge den ikke går over 60 grader under load. Her er kravene mine:

1) Må ha et veldig lavt støynivå.

2) Ikke være altfor stor og tung

3) En grei pris

En fordel at det er enkelt å montere, men ikke et krav.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut thermaltake big thypoon, har den selv og er kjempefornøyd. Synes ikke den bråker noe nevneverdig, men den er litt stor og tung. Utrolig lett og montere (2skruer).Men den kjøler styggbra da, det får du igjen for. Da jeg klokka min X2 4200+ til 3,1ghz og 1,63v så lå idle tempen på 27-28grader når det var 23grader i rommet! kan iallefall anbefale den.

Men hvis du er ute etter noe mindre kan en zalman kjøler være ganske bra den og.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Sjekk ut thermaltake big thypoon, har den selv og er kjempefornøyd. Synes ikke den bråker noe nevneverdig, men den er litt stor og tung. Utrolig lett og montere (2skruer).Men den kjøler styggbra da, det får du igjen for. Da jeg klokka min X2 4200+ til 3,1ghz og 1,63v så lå idle tempen på 27-28grader når det var 23grader i rommet! kan iallefall anbefale den.

Men hvis du er ute etter noe mindre kan en zalman kjøler være ganske bra den og.

7325137[/snapback]

Den blir litt for stor, tung og dyr, men takk for tipset.

Endret av bonne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...