Heikon Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg skal kjøpe meg en PC og lurte på om oppsettet mitt er bra, eller kan forbedres? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38063. Dette er oppsettet jeg har kommet fram til. Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 greit det der, bare at du trenger ikke så mye hd plass og du kan få nesten halve prisen for en på 320 Lenke til kommentar
Heikon Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Kanskje ikke så dumt, hadde en 160gb HD på gamle PCen og fikk ikke plass til filmer og spill og bestemte at det skulle ikke skje igjen, men 500gb er kanskje å ta hardt i... Lenke til kommentar
Heikon Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Er det ingen som har noen smarte innvendinger? er oppsettet perfekt ellers? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) du kan spare ca: 800 kroner på og velge E6400 isteden fr E6600 Endret 21. november 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ikke kjøp GeForce 7 serien. Invester heller i et GeForce8 kort, da har du ihvertfall et grafikk-kort som holder standaren i noen år fremover Lenke til kommentar
Heikon Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Jeg tenkte jeg heller skulle oppgradere til GeForce8 kort om et år eller 3 kvartaler da spill begynner å kreve det? Jeg har ikke kjøpt noen ekstra vifter eller annet kjøleutstyr bortsett fra pasta... Gjør det at jeg ikke burde passe meg for overklokking? Jeg har ikke rukket å sette meg skikkelig inn i det ennå. Takk for alle svar Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Nå har jeg tatt fram et oppsett som er fryktelig bra og billig Slik ser det ut kan jo ta dette som utgangspunk, siden dette er et bra utgangspunkt Endret 21. november 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
Heikon Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Det er jo litt trist å gå ned i CPU, RAM og hovedkort kun for et grafikkkort som kommer til å koste halvparten om 6mnd. Er hovedkortet en like god løsning som Gigabyte kortet jeg hadde valgt? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Leg merke til at det oppsetet ditt ikke er mulig og skaffe for 14k, dette frodi du har valgt alt fra forskjellige shops, noe som kommer til og straffe seg når fraken skal legges på (fra 300 til 600 per webshop) Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Jeg ville ha brukt litt mer på strømforsyningen. Kjøper du en god og kraftig en, vil den være brukbar neste gang du kjøper PC, om 3-4 år (for å ta litt hardt i). Det er litt varierende hva folk mener er et godt merke, men jeg har personlig en fra OCZ, og den har fungert helt prikkfritt for meg. Endret 21. november 2006 av _oDIn_ Lenke til kommentar
Heikon Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Det er fordi shg.no ikke er nevnt der... De tar 501,- for å bygge den for meg og 300,- i frakt. Ikke før da blir prisen på mitt originale oppsett https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38063. på 14K... Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 men oppsette mitt er det bra da. det jeg viste med link for de som ikke kjønte det Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvis shg skal bygge maskinen for deg, må de jo ha noe å bygge maskinen i. Kan ikke se at du har noe kabinett i den prislisten din Lenke til kommentar
Heikon Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 uff... det må være en feil! tenkte meg en CoolerM ammo-533... Takk for alle svar Lenke til kommentar
Heikon Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Hvorfor er forresten ikke shg.no nevnt der? De har jo supert utvalg og er blant de billigste... den billigste på mitt oppsett! https://www.diskusjon.no/style_emoticons/default/hmm.gif Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Shg er der de, må bare bla litt nedover siden de mangler to av varene du har valgt, i følge prisguiden. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Mitt tips (med tanke på overklokk): Core 2 Duo E6400 OEM Denne kan enkelt klokkes til 3.2GHz God CPU kjøler, som f.eks Thermaltake Big Typhoon. Denne kjøler en overklokket prosessor veldig bra Artic Silver 5 kjølepasta Du trenger god kjølepasta for overklokking MIST 500W PSU Stillegående og stabil strømforsyning. HW.no's favoritt! Asus P5B Deluxe Meget bra hovedkort for C2D. Rekordholder for overklokk. 7900GTO Hvorfor GTO? Jo, GTO er et underklokket GTX kort som koster en brøldel mindre enn GTX og yter bedre enn 7950GT. Enkelt å overklokke stabilt med nTuner Minnevalget ditt er bra Resten av HW er smak og behag. Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Mitt tips (med tanke på overklokk): Core 2 Duo E6400 OEM Denne kan enkelt klokkes til 3.2GHz God CPU kjøler, som f.eks Thermaltake Big Typhoon. Denne kjøler en overklokket prosessor veldig bra Artic Silver 5 kjølepasta Du trenger god kjølepasta for overklokking MIST 500W PSU Stillegående og stabil strømforsyning. HW.no's favoritt! Asus P5B Deluxe Meget bra hovedkort for C2D. Rekordholder for overklokk. 7900GTO Hvorfor GTO? Jo, GTO er et underklokket GTX kort som koster en brøldel mindre enn GTX og yter bedre enn 7950GT. Enkelt å overklokke stabilt med nTuner Minnevalget ditt er bra Resten av HW er smak og behag. 7333995[/snapback] Du hadde ikke gidde å slenge med en god RAM brikke til overklokking og da? (gjerne både budsjett og "normal" pris..) Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg anbefaler deg å kjøpe et Sapphire X1950XT, det koster kun 2195,- på komplett.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå