marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Har kjøpt meg komponententer til en ny PC. De mottok jeg i dag. E6600 Intel Prosessor 74GB Raptor systemdisk PowerColor X1950 256MB grafikk-kort 600W Extreme Power Coolermaster strømforsyning Asus P5W Deluxe Hovedkort. 2GB Minne Har koblet til alt, men når jeg starter opp får jeg ikke noe signal på skjermen. Jeg får heller ikke noen pip som kunne gitt meg noen indikasjoner. Hører harddisken starter opp, DVD-rommen kommer ut, og det lyser grønt i hovedkortet. Når jeg starter PC-en blinker det rødt på skjermkortet der strømpluggen er koblet til. Det blinker bare en gang. Er det normalt med en "forsinkelse" på strømforsyningen? Det tar ca 1 sekund før PSU-en starter opp etter at jeg har trykket på på-knappen. Har også testet med en annen strømforsyning uten at det hjalp. Har også testet med en annen skjerm via vga-dvi overgang siden skjermkortet kun har 2xDVI og gamle skjermen kun har VGA. Får fortsatt ikke skjermbilde. Er det noen som har gode tips og råd til hva som kan være galt? Trenger gode råd og tips... B-Head Endret 20. november 2006 av bono_head Lenke til kommentar
lontix Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 er det ingenting som starter? Hdd: hører du noe lyd? GPU: går viften? CD-rom: Kan du åpne/lukke den? Lontix Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jo, viften på prosessor og GPU går begge to. Viften på prosessoren slutter å gå etter en stund. Hører harddisken starter opp, men det kommer ikke noen lyder uten litt "hvining". Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Har cpu strøm? Har du koblet den 4 pins strømplugen til Hket? Edit: tekst Endret 20. november 2006 av Tetanus Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Har cpu strøm? Har du koblet den 4 pins strømplugen til Hket? Edit: tekst 7324993[/snapback] Ja, har koblet den 4 pins strømpluggen til hovedkortet. Den 6-pins PCI-E strømpluggen er koblet til skjermkortet. Det som var litt merkelig (har ikke vært borti det før) var at selve "hovedstrømkabelen" til HK var delt i to. En på 2X4 og en på 2X2. Fant bare en måte å sette den inn på så jeg tror jammen den er riktig også. Lenke til kommentar
lontix Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 hva strømforsyning er det du har? Ville sjekket hjemmesiden dems etter noen spesielle forklaringer på hvordan det skal gjøres Lontix Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Har en Coolermaster 600W Extreme Power PSU. SJekket også med en standard 400W PSU uten at jeg ble noe klokere, eller at datamaskinen startet opp. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Prøv med bare 1 minnebrikke koblet i, og prøv den i alle ramslottene. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Hvis det var at en minnebrikke ikke fungerte.... Ville ikke PC-en pipe? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Merkelig nok fungerte det når jeg tok den ene rambrikken. Men er det ikke slik at hvis det skal være i DUAL oppsett, er det rambrikke 1 og 3, 2 og 4? Fargemessig sett er jo det også riktig. Byttet plassering av rambrikke fra 1-3 til 1-2, og da fungerte det helt fint! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå