formatted Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei Vi er igang med å kjøre opp et testmiljø ved siden av produsjons-nettverket vårt. Jeg tenker å sette opp 2 terminalservere i testmiljø, for å teste ut diverse. Men når man setter opp en TS, hvordan kan jeg gjøre det med tanke på lisenser? Disse må jo registreres på internett. Går det ann å slippe unna dette på et vis? Vi har jo plenty av lisenser i produksjonsnettet, men jeg vil nødig rote til noe for å få opp testmiljøet. Noen som har et forslag på hvordan jeg kan få til en løsning? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har du Volume Licens Key trenger du vel ikke det? TS-CAL'er trenger du vel heller ikke så lenge du kobler til fra et "tilnærmet likt" OS? Eller var dette kanskje bare CAL'n?.. hmm .. Hvis du uansett bare skal bruke det til testing så holder vel kanskje med å kjøpe en lisens og putte på systemet? Eller har du planer om å kjøre heftige stresstester? I verstefall kan du vel også koble test-nettet ditt opp mot samme lisensserver som du kjører i produksjonsnettet. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Har du Volume Licens Key trenger du vel ikke det? TS-CAL'er trenger du vel heller ikke så lenge du kobler til fra et "tilnærmet likt" OS? Eller var dette kanskje bare CAL'n?.. hmm .. Hvis du uansett bare skal bruke det til testing så holder vel kanskje med å kjøpe en lisens og putte på systemet? Eller har du planer om å kjøre heftige stresstester? I verstefall kan du vel også koble test-nettet ditt opp mot samme lisensserver som du kjører i produksjonsnettet. 7326415[/snapback] man har jo uansett 120 dager å "teste på" før det er nødvendig å gjøre noe som helst.. "grace period" eller noe slikt.. ellers så er det bare å sette licensing til "per user" så fungerer det uten å legge inn CAL's.. Men lisenser bør man jo ha uansett på sikt da. Endret 21. november 2006 av lohelle Lenke til kommentar
formatted Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 En mulighet er jo å kjøre 120 dager, dette funker forsåvidt for en periode. Men på sikt, så må det nok andre boller til. Kanskje jeg kan kjøre de mot lisensserverne i produksjonsnettet etterhvert. Takk for tips i allefall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå