Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er igang med å kjøre opp et testmiljø ved siden av produsjons-nettverket vårt. Jeg tenker å sette opp 2 terminalservere i testmiljø, for å teste ut diverse.

Men når man setter opp en TS, hvordan kan jeg gjøre det med tanke på lisenser?

Disse må jo registreres på internett. Går det ann å slippe unna dette på et vis? Vi har jo plenty av lisenser i produksjonsnettet, men jeg vil nødig rote til noe for å få opp testmiljøet.

Noen som har et forslag på hvordan jeg kan få til en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Volume Licens Key trenger du vel ikke det? TS-CAL'er trenger du vel heller ikke så lenge du kobler til fra et "tilnærmet likt" OS? Eller var dette kanskje bare CAL'n?.. hmm ..

Hvis du uansett bare skal bruke det til testing så holder vel kanskje med å kjøpe en lisens og putte på systemet? Eller har du planer om å kjøre heftige stresstester?

I verstefall kan du vel også koble test-nettet ditt opp mot samme lisensserver som du kjører i produksjonsnettet.

Lenke til kommentar
Har du Volume Licens Key trenger du vel ikke det?  TS-CAL'er trenger du vel heller ikke så lenge du kobler til fra et "tilnærmet likt" OS? Eller var dette kanskje bare CAL'n?.. hmm ..

Hvis du uansett bare skal bruke det til testing så holder vel kanskje med å kjøpe en lisens og putte på systemet? Eller har du planer om å kjøre heftige stresstester?

I verstefall kan du vel også koble test-nettet ditt opp mot samme lisensserver som du kjører i produksjonsnettet.

7326415[/snapback]

man har jo uansett 120 dager å "teste på" før det er nødvendig å gjøre noe som helst.. "grace period" eller noe slikt.. ellers så er det bare å sette licensing til "per user" så fungerer det uten å legge inn CAL's.. Men lisenser bør man jo ha uansett på sikt da.

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...