ve_gard Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Hei! Jeg har laget et enkelt phoscript som skal sende en mail utifra en skjema jeg har laget. Slik omtrent ser det d ut: <?php $subject = $_POST['subject']; $message = $_POST['message']; $from = $_POST['from']; $to = "[email protected]"; mail( $to, $message, $subject, $from); echo 'Takk for din henvendelse, kanskje du etterhvert får et svar?'; ?> Her er feilmeldingen jeg mottar i nettleseren når jeg trykker Submit: Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 553 <[email protected]>: Sender address rejected: not logged in in C:\www\meg.not\send-mail.php on line 7 Takk for din henvendelse, kanskje du etterhvert får et svar? Noen som klarer å tolke dette... evnt se hva som er galt? mvh Vegard Endret 20. november 2006 av ve_gard Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvilken SMTP server connecter du til? Det burde stå i php.ini. Har du login navn, og eller passord i php.ini? Hvilken ISP bruker du? Hvis du har BKK har de blokket port 25, men utifra feilmeldingen din er ikke det den mest sannsynlige feilen. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Takker for svar:) Har ikke login passord/bruker i php.ini men resten er der... Fylte (byttet ut det som sto der) feltene med infoen jeg satt med. omtrent slik: [mail function] ; For Win32 only. SMTP = mailout.one.com ; For Win32 only. sendmail_from = [email protected] Hvordan skal jeg føre inn brukernavn og passord i denne filen? Slik? [mail function] ; For Win32 only. SMTP = mailout.one.com USER = "bruker" PASSWORD = "123" mvh Vegard Endret 20. november 2006 av ve_gard Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 SMTP =... auth_username = ... auth_password = ... smtp_port =... tror jeg. Jeg har ikke fått det til å virke med gmail, men kanskje det virker med One. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Med one.com var det meget enkelt igrunn.. har ikke tilgang til å endre noe særlig i php.ini filen der. Men jeg lastet opp scriptet jeg hadde + form og testa... Woilla:) Det funket.. viste seg at jeg hadde bytta om på $message og $from feltet men samma d så lenge det funket! mvh Vegard Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Åja, jeg trodde du skulle sende mail fra din egen server Da så *hvis noen vet hvordan jeg får autenticated min mail* [error] Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 530 5.7.0 Authentication required in [/error] jeg har SMTP = mail.bluebottle.com auth_username = [email protected] auth_password = pw smtp_port = 587 Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Åja, jeg trodde du skulle sende mail fra din egen server Da så *hvis noen vet hvordan jeg får autenticated min mail* [error] Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 530 5.7.0 Authentication required in [/error] jeg har SMTP = mail.bluebottle.com auth_username = [email protected] auth_password = pw smtp_port = 587 7325586[/snapback] var vell det den gikk utifra skjønner du.. men skal jeg sende fra egen server må jeg vell ha mailserver oppe å gå også.. å d har jeg ikke... mvh Vegard Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Nei, jeg tror man kan bruke en ekstern. feks one.com sin. Jeg prøver å bruke bluebottle.com sin, men jeg vet ikke hvordan jeg får auth'et meg selv. hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå