Gå til innhold

NY Times: "Sony has failed to deliver" PS3

Straffa

Anbefalte innlegg

Det stemmer ikke. Allerede fra dag 1 var Xbox tydelig overlegen grafisk. Dead or Alive 3, Halo, PGR, Rallisport Challenge og Jet set radio future var alle klart bedre enn noe annet faktisk.

PS2 har fått nok av titler som overgår dette grafisk. Det eneste Xbox-spillet som overgår Shadow of the Colosuss grafisk sett, er Riddick.

7324923[/snapback]

Hirr hirr hirr hirr... jeg har sett alle de spillene på samme TVn og jeg vet ikke helt hvor du kjøpte brillene dine, eventuelt øynene dine. Du tar helt grundig feil. At det går an å påstå noe sånt er bare helt utrolig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta PS3 for hva den er, ikke hva noen prøver å forestille dere.

PS3 er den nye konsollen til Sony, uansett hvor god eller mindre god den er i forhold til konkurrentene. Det er et faktum. Jeg bryr meg pent lite om den negative oppmerksomheten som enkelte gulper opp fra tid til en annen.

Down to the bones, så er og blir PS3 en "kraftigere" konsoll enn PS2 som støtter Blueray, har onlinemuligheter, tråløse kontrollere og mulighet for en del fetere grafikk enn PS2.

Uansett hvor mye dritt enkelte klarer å gulpe opp og hvor mye en klarer å svartmale denne konsollen, så forandrer det ingenting: Den skal hjem i stua mi. (Og vil mest sannsynlig knuse Xbox når det gjelder salgstall).

Lenke til kommentar

Pfffff, Halo 2 har da mye bedre grafikk en riddick. Det er for å nevne ETT. Bare fordi shadow of colossus er fancy betyr det ikke at grafikken er bra!

Det er som å sammenligne 2D med 3D!

Så har vi også resident evil 4 (GC), ps 2 hadde ikke noe i nærheten av denne her nei! Shadow of collosus matcher navnet, den gikk i resident evil 4 sin skygge.

Hadde forventa bedre av PS 3 :/

Lenke til kommentar
Pfffff, Halo 2 har da mye bedre grafikk en riddick. Det er for å nevne ETT. Bare fordi shadow of colossus er fancy betyr det ikke at grafikken er bra!

Halo 2 manglet bl.a. self-shadowing (selv om de første screenshotene sa noe annet), noe Riddick hadde. Riddick hadde også høyere poly count. Også Shadow of the Colossus benytter seg at self-shadowing.

Det finnes nok av PS2-spill som overgår RE4 grafisk.

Og hvorfor så alle multiplattformspill like ut hvis forskjellen var stor?

Lenke til kommentar
Nå vet du ærlig talt ikke hva du prater om. Rallisport Challenge på Xbox ser enda helt utrolig ut og er helt på høyde med 360 spill faktisk.

Har Rallisport Challenge selv, og grafikken kan ikke måle seg med f.eks. GT4, eller Tourist Trophy, spesielt ikke mtp. at førstnevnte kjører native i 720i.

Shadow of the colussus ? Det kjører jo i 10fps ca så allerede der burde det vært diskvalifisert for sammenligning mot noe som helst.

Stort sett ligger det på 30 FPS.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Ta PS3 for hva den er, ikke hva noen prøver å forestille dere.

PS3 er den nye konsollen til Sony, uansett hvor god eller mindre god den er i forhold til konkurrentene. Det er et faktum. Jeg bryr meg pent lite om den negative oppmerksomheten som enkelte gulper opp fra tid til en annen.

Down to the bones, så er og blir PS3 en "kraftigere" konsoll enn PS2 som støtter Blueray, har onlinemuligheter, tråløse kontrollere og mulighet for en del fetere grafikk enn PS2.

Uansett hvor mye dritt enkelte klarer å gulpe opp og hvor mye en klarer å svartmale denne konsollen, så forandrer det ingenting: Den skal hjem i stua mi. (Og vil mest sannsynlig knuse Xbox når det gjelder salgstall).

7324957[/snapback]

At den kommer til og knuse X360 i salgstall er jeg med på. Playstation er for de fleste (som ikke sitter her inne) synonymt med spillglede. Lite vi kan gjøre med det og det vil nok ikke forandre seg før tidligst neste genereasjon igjen. Uansett vil nok mange kjøpe PS3 uten og tenke videre på at den kansje ikke er like bra som X360. At PS3 ikke er bra er for mange så og si umulig...

Tror 2/10 av norges befolkning er PS2 fanboys i skrivende stund :)

Lenke til kommentar
Ser ut som en sammenlikning av X360 og PS3 der en X360 fanboy er forfatteren, og mesteparten av feilene kan jo fikses med updates (akkurat som microsoft har gjort)

7324728[/snapback]

Agree!

7324800[/snapback]

Jada. NYT ville garrantert ansatt en X360 fanboy, kun for å få avisen til å virke useriøs. De er sikkert kjøpt og betalt av MS. Redaktøren hater sikkert "giant enemy crabs" og "realtime weaponchange". Styret hater sikkert tittler som MGS, FF, DMC og vil kun ha spill som Viva Pinata og DoA Xtreme 2.

Herregud folkens. Det er mange kilder med negativ informasjon om PS3en man skal ta med et tonn salt og en hammer av saft, men NYT er vel en av de få som virkelig kan leses som det er.

Dersom dere på død og liv ikke vil se noe negativt postet om konsollene deres, så er faen ikke gamer.no forumet en plass for dere.

Lenke til kommentar

Halo 2 manglet bl.a. self-shadowing (selv om de første screenshotene sa noe annet), noe Riddick hadde. Riddick hadde også høyere poly count. Også Shadow of the Colossus benytter seg at self-shadowing.

7324989[/snapback]

Så har det seg jo slik at poly count på modeller ikke spiller all verdens rolle når landskapet rundt er mye større. Etter det jeg opplevde på demoen, så var riddick bare innendørs! Vice city på X-box har bedre grafikk enn på PS 2, blant annet så er fortauen 3d med fysikker, istedenfor teksturer som på PS 2.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Nå vet du ærlig talt ikke hva du prater om. Rallisport Challenge på Xbox ser enda helt utrolig ut og er helt på høyde med 360 spill faktisk.

Har Rallisport Challenge selv, og grafikken kan ikke måle seg med f.eks. GT4, eller Tourist Trophy, spesielt ikke mtp. at førstnevnte kjører native i 720i.

Shadow of the colussus ? Det kjører jo i 10fps ca så allerede der burde det vært diskvalifisert for sammenligning mot noe som helst.

Stort sett ligger det på 30 FPS.

7325019[/snapback]

Har du testa om det kjører i 30 fps? Jeg bare spør om du kan stå bak påstanden din?

For det jeg har sett tyder ikke på det. Spillet er VELDIG choppy til tider. Kan sammenligne med opplevelsen jeg har når Gothic 3 går ned i 20-15 fps. Kan sjekke nå om du vil da jeg låner ps2n til en kompis. Har da lånt med Shadow of the Colossus også.

Lenke til kommentar

Av samme grunn som at PS3 sliter med FPS i de første multiplattformene.

Lenke til kommentar

Artikkelen er interessant og forsåvidt relevant for oss her på forumet som er interessert i å kjøpe PS3. Det er også et poeng at den stor i en av verdens større aviser og ikke i Buskerud Budstikke.

Jeg synes det er trist at enkelte går til personangrep på Avanore fordi han viderebringer denne informasjonen. Det blir som å fly på postmannen når brevet han bringer ikke passer deg.

Blande sak og person er ikke ikke bra. Men i en opphetet debatt kan vi nok alle komme til å gjøre det. Men dette er faktisk værre enn å blande sak og person - for personen, Avanore, har egentlig ikke noe med denne saken konkret å gjøre annet enn at han poster denne artikkelen.

Det er lett å slenge dritt til personer du ikke har møtt og som du ikke regner med å møte heller. Greit nok - Avanore poster og videreformidler de negative sidene ved PS3 kanskje oftere enn andre her. Men det gjør han ikke til noen dårlig person. Faktisk er han en av de hyggeligere personen jeg har møt. Svært energisk og levende opptatt av spill, data og hjemmekino/hd tv. Jeg er ikke alltid enig med konklusjonene han trekker, men vi kommer godt overens for det.

Poenget mitt er ikke å ta Avanore til forsvar - det trengs ikke - han greier det selv. Men ville bare vise at rent generelt så kan et inntrykk være feil og forandre seg ganske mye når du møter noen i virkeligheten og ikke bare slenger meldinger via nettet.

Når det gjelder den artikkelen han poster så er jeg ikke nødvendigvis enig med alt han karen i New York Times skriver. Xbox live med 360 hadde sine problemer i starten de og. Treg nedlasting hadde nå jeg til å begynne med i hvert fall, men det bedret seg etterhvert. Videre kunne vi ikke laste ned i bakgrunnen før en patch som kom ett halvt år etter release. Det er ingen grunn til at Sony ikke kan gjøre det samme. Xbox live og interfacet har forandret og forbedret seg siden release - og regn med at Sony jobber med saken.

At de ikke har med noen hdtv kabel ser jeg ikke som en stor greie, men veit en del irriterer seg over det. Hadde de sendt med en billig HDMI på en par meter så måtte man betalt for det i prisen for konsollen på et vis (intet er gratis) og mange av entusiastene måtte alikevel ut på markedet for å få den kabelen de ønsker. Xbox 360 kom med komponent - hvilket er genialt fordi det går også på gamle TV'er med HD oppløsning som ikke har HDMI - noe som finnes i statene i hvert fall. Derimot er den ikke spesielt lang etter min mening - og du kan ikke plugge inn hvilken som helst komponent kabel - bare micrsoft (eller andre spesialproduserte) sine kabler.

Mye av det andre er smakssak - kontrolleren osv...

Mangel av generell friendsliste og muligheten for å fortsette å spille musikk inn i spillet og chatte, invitere hvem som helst hva enn de driver med, er en mangel og noe 360 hadde ved release. Og DET kommer jeg til å savne. Snakker ofte med kompiser som sitter og spiller noe helt annet enn meg. Så det håper jeg kommer.

Ok, skyt ikke postmannen.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

7324989[/snapback]

Så har det seg jo slik at poly count på modeller ikke spiller all verdens rolle når landskapet rundt er mye større. Etter det jeg opplevde på demoen, så var riddick bare innendørs! Vice city på X-box har bedre grafikk enn på PS 2, blant annet så er fortauen 3d med fysikker, istedenfor teksturer som på PS 2.

7325050[/snapback]

Så lenge clippingen er god, har poly counten noe å si. VC kom et halvt år senere på Xbox, og bump mapping er vanskelig å få til på PS2. Xbox-utgaven av VC har også bedre grafikk enn PC-utgaven. Du har ikke svart på hvorfor Halo 2 ikke hadde like avansert belysning som Riddick, belysning er det som krever mest.

Lenke til kommentar

Dragon Hunter, for å være helt ærlig.... Så tar jeg rennafart og driter i belysning.

Spiller Obivion på Bloom med 4x AA istedenfor HDR, nettopp fordi jeg drier i belysningen og vil se litt AA.

Yes, har nok godt litt offtopic her.

Husk at alle som ikke har internett til sin PS 3 ikke vil få lasta ned oppdateringer for å få fiksa software feil, lukter problematikk :/

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Dragon Hunter, ta å rull an inn! Du har vært eksteremt aktiv når det gjelder å snakke negativt om bla. Wii. Du er desverre ikke det minste bedre enn Avanore på dette feltet.

7325062[/snapback]

Når skrev jeg at jeg hatet Wii? Jeg utrykte flere ganger at jeg hadde tenkt å kjøpe Wii før pris og flere screenshots ble offentliggjort. Jeg har også informert om hva Virtual Console-spillene ville koste.

Edit: Spilte SMW sist gang i ettermiddag, og har tidligere vært medlem av Club-Nintendo, så jeg hater ikke Nintendo. Har også vært eier av en GBC, noe som betyr at jeg har hatt like mange Nintendo-konsoller som Sony-konsoller.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Vice city på X-box har bedre grafikk enn på PS 2, blant annet så er fortauen 3d med fysikker, istedenfor teksturer som på PS 2.

7325050[/snapback]

Hva i alle dager betyr det at fortauene er «3d med fysikker»?

7325130[/snapback]

Nja, ikke akkurate fysikker, men fortauene er opphevet slik at bilen/fyren faktisk går på fortauet isdetenfor et markert felt på gata som skal ligne på fortau.

Lenke til kommentar
Dragon Hunter, for å være helt ærlig.... Så tar jeg rennafart og driter i belysning.

Spiller Obivion på Bloom med 4x AA istedenfor HDR, nettopp fordi jeg drier i belysningen og vil se litt AA.

7325095[/snapback]

Xbox 360 klarer Oblivion med både HDR og 4x AA. Både Riddick og SotC benytter seg også av AA.

7325156[/snapback]

De fleste "nyere" spill benytter seg av AA, eller så og si ALLE spill.

PC versjonen kan IKKE støtte både AA og HDR, grunnet av at Bethesda har driti på draget igjen. Hva 360 angår, jeg har den ikke.

Gaborik: Det screenshotet i midten sugde mest.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...