Gå til innhold

Divx Streaming & Transoding on Xbox 360

kewell79

Anbefalte innlegg

jeg har windows XP, og har nå lastet ned Orb og lagt til mappene med filmer og musikk. hvis jeg nå skal se de på tv'en via xbox 360'en, bare plugger ene enden av nett-ledningen i xboxen og andre i pc'en? aldri gjort det før...

greia er at her hos mamma er det bare en utgang til internett, så kan ikke være koblet til nettet med 360'n og pcen samtidig. kan jeg fortsatt sende filmer til 360'en?

Endret av vetle89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
jeg har windows XP, og har nå lastet ned Orb og lagt til mappene med filmer og musikk. hvis jeg nå skal se de på tv'en via xbox 360'en, bare plugger ene enden av nett-ledningen i xboxen og andre i pc'en? aldri gjort det før...

9038852[/snapback]

Hmm.. Funker The orb også til å spille av vanlige online media som tv2 sine fotballkamper live fra nettet?

Får nemlig ikke dette til når jeg kjører Vista Media Center og Xbox 360'en min som Extender.

Og litt off topic her men kan noen forklare meg hvorfor jeg får Media Center på Xboxen på engelsk men der er på norsk på PC?

Lenke til kommentar

Etter flere timer med strev nå så er det rett før jeg gir opp.

Jeg har prøvd Orb, transcode 360, MVE og TVersity, ingen av dem med gode resultater.

Orb, streamer WMV fint, ingen av de andre videofilene dukker opp.

Transcode360, kun 1 fil som funker, den er xvid, av en eller annen grunn fungerer ingen av de andre filene, får alltid opp "Unable to queue video file for transcoding" med unntak av denne ene filen da.

MVE, ingenting fungerte.

TVersity, ingenting fungerte.

Noen som har noen tips? jeg har mest troen på transcode siden den ene filen fungerer helt fint. Det er en xvid fil på ca. 15 min. Ingen andre filer fungerer, har prøvd alle mulige codecs of filtyper.

Lenke til kommentar

Jeg fikk til media center oppkoblinga i dag. Og er overlykkelig over det etter en del problemer.

Bruker Media Centeret på pcen, men vet ikke om den OG Windows media player 11 var nødvendig, det holder med en av dem?

Uannsett så skulle jeg gjerne fått til å sett filmer fra pcen, men vil det si jeg må kutte koblingen mellom media centeret på pcen og xboxen? Eller er dette tvversity noe som ikke forstyrrer det?

Lenke til kommentar
Finnes det noe programvare som man kan bruke på Xboxen så man kan surfe på nette?  :)

Hadde vært litt deilig, viss man ligger i senga å orker ikke å reise seg å skru på datan

9172083[/snapback]

Ja satt akkurat og tenkte på det samme. Tenkte å spørre om det idag men du gjorde det for meg :)

Vedrørende Transcode 360 så har jeg fått den til å funke knirkefritt på to forskjellige maskiner.

Husk at du MÅ ha de rette kodekene installert -> anbefaler K-lite den funker ihvertfall hos meg. I tillegg MÅ programmet kjøres som administrator ellers blir det fukk.

Så når du har Media Center oppe i X-boxen så må du trykke "X" -> More og Transcode.

Har hatt noen eksempler av at jeg først må prøve å spille filen med vanlig mediacenter og får da feilmelding - deretter kjører jeg transcode via forklart metodfe over.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Orb, transcode 360, MVE og TVersity, ingen av dem med gode resultater.

Transcode360, kun 1 fil som funker, den er xvid, av en eller annen grunn fungerer ingen av de andre filene, får alltid opp "Unable to queue video file for transcoding" med unntak av denne ene filen da.

MVE, ingenting fungerte.

Noen som har noen tips? jeg har mest troen på transcode siden den ene filen fungerer helt fint. Det er en xvid fil på ca. 15 min. Ingen andre filer fungerer, har prøvd alle mulige codecs of filtyper.

9166560[/snapback]

Tror du må oppdatere dine codecs på pcèn.

tversity fungerte heller dårlig hos meg. Hadde mere hell med transcode360.

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

MVE, ingenting fungerte.

9166560[/snapback]

Har du Windows Media Center kan du prøve VLC360!

Var utrolig enkelt, installer, start Media Center så har du en egen VLC360 kategori

Lenke til kommentar

prøvd litt forskjellig med å Divx streaming og transcoding, men transcode og VLC og MVE med dårlig resultat, men skulle prøve orb med siste førsøk og det virker fint :D

men spørsmålet mitt er:

hvordan kan jeg forandre på filmkvalitet, hvis det er mulig? ikke så veldig bra kvalitet på min søte 32 tommers TV.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
prøvd litt forskjellig med å Divx streaming og transcoding, men transcode og VLC og MVE med dårlig resultat, men skulle prøve orb med siste førsøk og det virker fint :D

men spørsmålet mitt er:

hvordan kan jeg forandre på filmkvalitet, hvis det er mulig? ikke så veldig bra kvalitet på min søte 32 tommers TV.

9228179[/snapback]

I tversity så kan du enkelt forandre oppløsningen, vet ikke hvordan dette gjøres i andre program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...