Sigga Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei Har en kamerat her som påstår at sukker demper alkohol-effekt. Noen som kan bekrefte/avbekrefte dette? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Mener han at hvis du spiser masse sukker så blir man ikke full? Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Han mener at jeg hvis jeg bruker sukkerinnholdelig blandevann, så blir alkohol-effekten mindre. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du får be han blande strammere dram Har aldri at sukker demper alkoholopptaket i kroppen. Hva begrunner han det med? At kroppen tar opp sukker + alkohol i stedet for bare alkohol? Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Han sier bare at sukkeret gjør det vanskeligere for blodet å ta opp alkoholen. Endret 20. november 2006 av Sigga Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Vil tro at sukker bare hjelper på å bli raskere full.. får jo masse energi av sukker.. Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du kan jo teste Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Det han mener er at hvis person A og B begge har 10 cl sprit, og person A drikker denne rent, mens person B blander den ut, så vil person A bli fullere. Selv mener jeg de vil bli like fulle, siden de får i seg like mye alkohol. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvis person A blander ut alkoholen sin i vann, mens person B blander i brus, tror jeg ikke det har noe å si, men hvis en tredje person C drikker det rent, så hvil han jo få en mere kosentrert mengde alkohol i seg... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Leveren forbrenner alkohol fortere hvis man gir den masse fruktose, men det har også sine bivirkninger. Fruktose og sukrose (vanlig sukker) er to forskjellige stoffer, så det hjelper ihvertfall ikke med vanlig sukkervann. http://www.shdir.no/rusmidler/fakta_om_alk..._i_kroppen_7815[/url] ']Det er også en utbredt misforståelse at kraftig mosjon, badstubad, kaffedrikking og mer drastiske tiltak kan øke alkoholforbrenningen. Ikke noe av dette holder imidlertid stikk. Vi kjenner ikke til noe virkningsfullt sikkert middel som øker forbrenningshastigheten. Store inntak av fruktsukker (fruktose) kan øke alkoholforbrenningen, men da skjer det samtidig også biokjemiske endringer i leveren som kan være uheldige. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ingen peiling på det vitenskapelige, men jeg blir mye, mye fortere full om jeg drikker søte (klissete, ekle) drinker enn hvis jeg drikker drinker med mindre sukker. Om jeg blir fullere er vanskelig å si, men det tar kortere tid å bli full hvertfall. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Alkohol sløver en ned mens sukker motsatt. samme med alkohol og speed Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Høres ut som rent vås! Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Altså, Alkoholen forsvinner ikke når du blander den ut, du får bare mindre mengder i det av gangen. Hvor full du blir spørs på hvor mange % det er, vekten din og tiden du konsumerte det på. Så en person som drikker veldig mye rent sprit på veldig kort tid vil nok bli fullere enn en person som drikker blandet sprit på like kort eller lengre tid. Men dere får i dere like stor mengde alkohol, og hvis dere drikker opp på like lang tid, dere er lik i vekt så satser jeg på, i teorien at dere blir like fulle. Husk at det finnes personer som er mer resistanse mot alkohol, og ikke blir like full uansett hva du gjør. Det spørs også på humøret du er i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå