Blausen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tok disse bildene fra skumringen i Tr.heim i kveld. Ble rimelig godt fornøyd med det første. Artig med lang lukker Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Fett! Tror ikke jeg har sett denne varianten før, den glinsende tangen gjorde mye. Men har de fått en runde sharpen som er litt vel synlig? Eller sitter jeg bare for nær skjermen min? Ser ut som en liten lys rand over åsene i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Utrolig stilige bilder! Kan du fortelle hvordan du har redigert dette? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Dette var fantastisk fine bilder, spes det første. Akkurat passe mørkt, steinene som er bekledd av tang er vakkert. Hadde vært enda bedre om du hadde vinklet det mer ut mot sjøen slik at en slapp å se fjellene i bakgrunnet i venstre halvdel av bildet. Noe av de bedre bildene på lang lang tid her i forumet etter min mening. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Flotte bilder! Hvordan fikk du lagt inn den rammen på første bilde forresten...? Lenke til kommentar
Blausen Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Utrolig stilige bilder! Kan du fortelle hvordan du har redigert dette? 7324547[/snapback] Vel, har ikke redigert så utrolig mye. Støyfjerning, skarpet opp og økt farvene. Ramma laget jeg ved å øke "canvas size" Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kjempefine bilder, er alltid pent når vannet blir glatt. Liker veldig godt hvordan steinene stikker ut og det nesten blir som om det ligger litt damp\litt tåke over vannet. Fargene på himmelen var jeg av en eller annen grunn ikke like begeistret for men absolutt flotte bilder. Hvor lang lukkertid brukte du? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Stilige bilder. Jeg likte de to første best, de var litt mørke og spennende. Det siste skilte seg litt ut, det var stilig det også, men de to andre hadde mer til felles. Det første var en absolutt favoritt. Lenke til kommentar
licnep Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Det første er desidert et blinkskudd. Beste hittil herinne. Akkurat slikt det skal vær. Kjempebra effekt med sløring. Rett lukkertid. Perfekt. Rammen gjør vel og litt. På det siste bildet savnes det kanskje litt mer stener og liv i forgrunnen. Og..har en liten feeling for at det første bildet muligens heller bittelitt til høyre. Endret 21. november 2006 av licnep Lenke til kommentar
licnep Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) beklager dobbelpost hmmm Endret 21. november 2006 av licnep Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 En ting blausen, ser du får masse kritikk og kommentar på bildene her i bildekrittikken. Kunne ikke tenke deg å gi noen kommentarer selv da? Hadde jo vært hyggelig. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 fantastiske bilder.. abselutt verdt som vegg pryd... hvilke program bruker du for å redusere støy? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Flotte bilder ja, særlig det første. De andre har kanskje litt vel mye "slør" effekt på vannet grunnet lang lukkertid og bevegelse i vannskorpen. Men allikevel helt godkjente. Rammen på bilde 1 gjør sitt også. Bilde 2 har noe trollsk/huldersk over seg synes jeg. Godt å fange en slik stemning. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Åi veldig bra! Tror det er fra Værebukta? Ble feldig fine effekter både på lyset og havet! Ett spørsmål; hvilken lukkertid brukte du? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Flotte bilder! Hvordan fikk du lagt inn den rammen på første bilde forresten...? 7324679[/snapback] Først, UTROLIG tøffe bilder. Noe av det beste jeg har sett i denne kategorien. Så, for å få sånn ramme. Ha bildet i et layer, lag et nytt layer, i valgfri farge. Dette tilfellet er jo det sort. Så minsker du str på bildet ditt ved å ta transform. Prøv å få dette midtstillt. Så legger du til stroke på selve bildet. Voila! Litt krøplete forklart men.... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Flotte bilder! Hvordan fikk du lagt inn den rammen på første bilde forresten...? 7324679[/snapback] Først, UTROLIG tøffe bilder. Noe av det beste jeg har sett i denne kategorien. Så, for å få sånn ramme. Ha bildet i et layer, lag et nytt layer, i valgfri farge. Dette tilfellet er jo det sort. Så minsker du str på bildet ditt ved å ta transform. Prøv å få dette midtstillt. Så legger du til stroke på selve bildet. Voila! Litt krøplete forklart men.... 7340325[/snapback] Det er vel flere måter å lage ramme på, men det enkleste er vel å bruke canvas-size hvis du har Photoshop... Lenke til kommentar
ThorBob Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Fantastisk stemning over bilde #1. Langtids-eksponeringen av vannet gir en herlig effekt, og belysning synes å passe motivet perfekt. Nice! Thor Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Bilde nr. 1 var skikkelig fint! Fin bruk av lang lukker. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Fine bilder. Et lynkjapt photoshoptips som kanskje ville ha fungert på de to første: duplicate layeret og sett mode til Screen. Legg på an layer mask og mal bort de alt for lyse partiene med en stor, myk, svart brush med lav opacity. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Flotte bilder. Likte disse virkelig! Selv ville jeg kanskje likt aa ikke ha det saa moerkt i forgrunden. Kanskje du kan bruke Shadows/highlight for aa fjerne litt av skyggene? Edit: Tenker da spesielt paa bilde nr. 2 Endret 27. november 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå