Gå til innhold

Noen bilder fra skumringen


Blausen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var fantastisk fine bilder, spes det første. Akkurat passe mørkt, steinene som er bekledd av tang er vakkert. Hadde vært enda bedre om du hadde vinklet det mer ut mot sjøen slik at en slapp å se fjellene i bakgrunnet i venstre halvdel av bildet. Noe av de bedre bildene på lang lang tid her i forumet etter min mening.

Lenke til kommentar

Kjempefine bilder, er alltid pent når vannet blir glatt. Liker veldig godt hvordan steinene stikker ut og det nesten blir som om det ligger litt damp\litt tåke over vannet. Fargene på himmelen var jeg av en eller annen grunn ikke like begeistret for men absolutt flotte bilder. Hvor lang lukkertid brukte du?

Lenke til kommentar

Det første er desidert et blinkskudd. Beste hittil herinne. Akkurat slikt det skal vær. Kjempebra effekt med sløring. Rett lukkertid. Perfekt. Rammen gjør vel og litt. På det siste bildet savnes det kanskje litt mer stener og liv i forgrunnen. Og..har en liten feeling for at det første bildet muligens heller bittelitt til høyre.

Endret av licnep
Lenke til kommentar

Flotte bilder ja, særlig det første. De andre har kanskje litt vel mye "slør" effekt på vannet grunnet lang lukkertid og bevegelse i vannskorpen. Men allikevel helt godkjente. :)

 

Rammen på bilde 1 gjør sitt også. :)

 

Bilde 2 har noe trollsk/huldersk over seg synes jeg. Godt å fange en slik stemning.

Lenke til kommentar
Flotte bilder!

 

Hvordan fikk du lagt inn den rammen på første bilde forresten...?

7324679[/snapback]

Først, UTROLIG tøffe bilder. Noe av det beste jeg har sett i denne kategorien.

 

Så, for å få sånn ramme. Ha bildet i et layer, lag et nytt layer, i valgfri farge. Dette tilfellet er jo det sort. Så minsker du str på bildet ditt ved å ta transform. Prøv å få dette midtstillt. Så legger du til stroke på selve bildet. Voila!

 

Litt krøplete forklart men....

Lenke til kommentar
Flotte bilder!

 

Hvordan fikk du lagt inn den rammen på første bilde forresten...?

7324679[/snapback]

Først, UTROLIG tøffe bilder. Noe av det beste jeg har sett i denne kategorien.

 

Så, for å få sånn ramme. Ha bildet i et layer, lag et nytt layer, i valgfri farge. Dette tilfellet er jo det sort. Så minsker du str på bildet ditt ved å ta transform. Prøv å få dette midtstillt. Så legger du til stroke på selve bildet. Voila!

 

Litt krøplete forklart men....

7340325[/snapback]

Det er vel flere måter å lage ramme på, men det enkleste er vel å bruke canvas-size hvis du har Photoshop...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...