hamil Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ja, så er det bare en dag igjen... Skal opp i hovedmål fagdag imorgen... Sidemål friskriving på torsdag... Alle gode ideer mottas med stor takknemlighet; merker at eksamens-nervene har meldt sin ankomst nå... Jeg kan umulig huske alle 1000 sidene fra pensum, med tanke på hvor mange år siden det var jeg tok GK og VK1. Håper virkelig det er ihvertfall minimum en "planke" oppgave som jeg kan drøfte meg igjennom. Lykke til, for alle andre som skal opp imorgen og på torsdag!! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Et tips kan være å ikke gjøre den oppgaven som lyser imot deg som en plankis. Eks analyse av reklameoppgave. Normalt vil flertallet på en eksamen/tentamen gjøre disse oppgavene noe som automatisk også gjør det vanskeligere å få god karakter på en slik oppgave. Sammtidig er det også ofte vanskelig å vise hva man har lært i en slik oppgave. Men dette forutsetter selvfølgelig at du har nok kunnskap til å f.eks kunne diskutere språkdebatten på 1900-tallet, vurdere Kielland i sin sammtid, eller hva nå enn de andre oppgavene går ut på. Lenke til kommentar
hamil Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jo takk, det blir nok ingen reklameanalyse, novelle- eller dikttolkning, om jeg kan slippe. Håper faktisk det kommer en eller flere oppgaver med språkdebatt, er vel faktisk en slik oppgave jeg har sett på som plankeoppgaven. Sammenligning mellom forskjellige tidsepoker innenfor den norske litterærehistorien, er nok heller ikke min sterke side.. Får håpe de fikk nok av det ved forrige eksamen! Uansett, så skal det bli veldig godt å få krysset vekk disse dagene fra kalenderen! Takk for tips Thorsen! Lenke til kommentar
hamil Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Ja ja... Da var det gjort! Var en oppgave om jamnlikhetsvedtaket og dens betydning for det kulturelle og politiske Norge, som jeg lurte på om jeg skulle ta. Tolkning av en tekst og en novelle, en om realismens betydning for det kulturelle (om jeg ikke husker feil??), og til slutt den oppgaven jeg valgte da: Sterke og svake sider ved filmatiseringen av litterære verker, og om filmatiseringen er med på å øke leselysten.. Da er det bare nynorsk igjen, den ble til torsdag, og med et ressurshefte som omhandlet frihet.. Men vet du hva... Jeg glemte å sette på en overskrift på oppgaven.. Hvor mye trekker de for dette tro? Overskriften står på kladdearket, glemte bare å føre den på. Oppgavenummeret står på innføringen da.. Endret 21. november 2006 av hamil Lenke til kommentar
eikum Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Da er Sensorveiledninger ute: http://www.utdanningsdirektoratet.no/uploa...204120-4123.pdf Dette var hvert fall for min eksamen, valgte oppgave 5! Har lest sensorveiledningen, virker som jeg gjorde det ganske bra hvert fall Så også gjennom Mål gruppene til oppgaven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå