Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Signal styrke som hopper og spretter!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå koblet opp en Linksys Wireless Broadband Router (WRT54G).

Og i pc'en sitter et Linksys wireless nettverkskort.

 

Problemet mitt er at jeg sliter veldig med en signal styrke som hopper og spretter veldig, den går fra alt mellom "Low" og "Very Good".

Noe som er veldig plagsomt da jeg spiller en del online, som f.eks cs:s eller dod:s.

Kan sitte med en ping på 20-50 i starten, men plutselig kan jeg ligge i 999 og blir da kastet ut.

 

Har nå også prøvd og oppgradere firmwaren på routeren, flyttet routeren til et nærmere rom. Så routeren står nå i stuen, og pc'en jeg bruker er på et rom ved siden av, ca.5m med en lettvegg i mellom.

Har også prøvd og fjerne krypteringen, men ser visst ikke ut som dette kan være problemet.

 

Så hvis noen har en god løsning på dette, så vennligst kom med innspill.

Da dette er noe veldig plagsomt.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der hvor jeg har plassert routeren nå, står det ingenting som skulle tilsi å ødelegge for styrken.

 

Andre forslag?

7323686[/snapback]

 

Trenger ikke stå i nærheten, det holder at naboen har en trådløs telefon, trådløst nett eller annet 2,4 ghz utstyr om dere bor tett. Prøv å bytt kanal til en kanal som er langt unna og se om det hjelper. Du kan også prøve å laste ned NetStumbler for å få oversikt over andre trådløse nett i nærheten.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar så langt.

 

Alle kanalene på routern (fra 1 til 13) er basert på 2,4xx ghz.

 

Bor i et leilighetskompleks, så kan bli vanskelig og bli kvitt forstyrrelser fra naboer.

 

Fant ikke noe om instillinger av signalstyrke på routeren.

 

Har en masse andre instillinger her jeg ikke er helt sikker på hva er for, som f.eks:

 

Fragmentation treshold som står på 2346 (range: 256 - 2346)

 

RTS treshold som står på 2347 (range: 0-2347)

 

DTIM Interval som er på 1 (range 1-255)

 

Beacon Interval som er på 100 (1-65535)

 

 

Håper dette kan være til noe hjelp for dere. :)

Endret av {TRiAL}
Lenke til kommentar
Takk for alle svar så langt.

 

Alle kanalene på routern (fra 1 til 13) er basert på 2,4xx ghz.

 

Bor i et leilighetskompleks, så kan bli vanskelig og bli kvitt forstyrrelser fra naboer.

 

Fant ikke noe om instillinger av signalstyrke på routeren.

 

Har en masse andre instillinger her jeg ikke er helt sikker på hva er for, som f.eks:

 

Fragmentation treshold som står på 2346 (range: 256 - 2346)

 

RTS treshold som står på 2347 (range: 0-2347)

 

DTIM Interval som er på 1 (range 1-255)

 

Beacon Interval som er på 100 (1-65535)

 

 

Håper dette kan være til noe hjelp for dere.  :)

7323759[/snapback]

 

Ingen av disse instillingene har noe med signalstyrke å gjøre. Men du kan prøve å bytte kanal, om du ikke allerede har prøvd dette. Bytt til en kanal lengst mulig unna den du bruker nå.

Lenke til kommentar

Har hatt samme router og tilsvarende nettverkskort i ca 3 måneder nå. Må si at jeg er VELDIG missfornøyd med denne routeren. Jeg har samme problem som du ++, har ennå ikke funnet løsning på det.

 

Routeren er har veldig dårlig rekkevidde, den finner ikke PC'er på mer enn 10 meters avstand. Så nå må jeg ha alle PC'er koblet via ethernett. Men det hejper jo ikke siden den er i tillegg extremt ustabil. Den restarter seg automatisk helt tilfeldig 2-3 ganger om dagen. har aldri klart å finne årsak til dette og flere brukere av samme router har meldt samme problem.

 

Jeg fant også ut at det er mulig å legge inn custom firmware i routeren, som da skal gi mulighet til å øke rekkevidden, men selfølgelig så har jeg da kjøpt den versjonen av routeren som det ikke går ann å legge inn custom firmware... (Linksys WRT54G kommer i 7 versjoner, versjon 6 og 7 er ikke mulige å oppgradere med custom firmware).

 

På Linksys sin support forum, har jeg lest en god del om brukere som har akkuratt samme problem, og Linksys har ennå ikke gjort noe med det. Den eneste løsningen hittil er å kjøpe ny router som ikke er av samme merke... og det kommer jeg helt sikkert til å gjøre.

 

:)

Lenke til kommentar
Har hatt samme router og tilsvarende nettverkskort i ca 3 måneder nå. Må si at jeg er VELDIG missfornøyd med denne routeren. Jeg har samme problem som du ++, har ennå ikke funnet løsning på det.

 

Routeren er har veldig dårlig rekkevidde, den finner ikke PC'er på mer enn 10 meters avstand. Så nå må jeg ha alle PC'er koblet via ethernett. Men det hejper jo ikke siden den er i tillegg extremt ustabil. Den restarter seg automatisk helt tilfeldig 2-3 ganger om dagen. har aldri klart å finne årsak til dette og flere brukere av samme router har meldt samme problem.

 

Jeg fant også ut at det er mulig å legge inn custom firmware i routeren, som da skal gi mulighet til å øke rekkevidden, men selfølgelig så har jeg da kjøpt den versjonen av routeren som det ikke går ann å legge inn custom firmware... (Linksys WRT54G kommer i 7 versjoner, versjon 6 og 7 er ikke mulige å oppgradere med custom firmware).

 

På Linksys sin support forum, har jeg lest en god del om brukere som har akkuratt samme problem, og Linksys har ennå ikke gjort noe med det. Den eneste løsningen hittil er å kjøpe ny router som ikke er av samme merke... og det kommer jeg helt sikkert til å gjøre.

 

:)

7325630[/snapback]

 

De nye versjonene av WRT54G kjører ikke lenger Linux, men VxWorks (er det ikke det det heter?) , noe som vist er ustabilt. Kjøp heller WRT54GL, som kjører linux.

 

Dette var litt off-topic men tenkte jeg skulle nevne det.

Lenke til kommentar
De nye versjonene av WRT54G kjører ikke lenger Linux, men VxWorks (er det ikke det det heter?) , noe som vist er ustabilt. Kjøp heller WRT54GL, som kjører linux.

 

Dette var litt off-topic men tenkte jeg skulle nevne det.

7325817[/snapback]

 

Ja jeg vet... fant det ut etter at jeg kjøpte "ikke-linux" versjonen. trodde ikke det skulle være noe problem med den... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...