Gå til innhold

Hjelp til å finne rett mobil


Anbefalte innlegg

Da min gode gamle 7-8 år gamle Nokia er ødelagt, så trenger jeg en ny. Siden jeg er av den late typen bruker jeg skjemaet som kommer fra sticky'en :)

 

Det jeg trenger er:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Ikke nødvendig

 

Form:

-Format: Spiller ingen rolle

-Vekt: Ikke viktig.

-Sprut/støtsikker: nei

 

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Stor

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Jeg har ike fastsatt en enda, max 4500

 

Diverse:

-Merke: Spiller ingen rolle, kvalitet og ytelse er viktig.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: nja

-Symbian: Nei.

-Infrarød port: ikke nødvendig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Minne: Nok til å fungere med litt sanger og bilder.

-Minnekort?: Mulighet for det hadde vært gøy.

-MP3: Ja

-Triband: ikke nødvendig.

-UMTS/3G: Ja

-Wlan: Nei.

-GPS: Nei.

-Radio: Nei.

-Bruksområder: Ringe, sms, litt mp3 og ta bilder.

:)

 

Har sett litt på Nokia N73 og N80, hvilken er det noe å ha?

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Har endret min og maks pris :) )

7323790[/snapback]

N80 Internet edition

7323821[/snapback]

Hva kan Internett Edition gjør som ikke den "vanlige" kan?

Gå på internett?

 

 

EDIT: Når jeg sammenligner N80 og N80IE ser de prikk like ut.

7323857[/snapback]

 

Nokia lanserte i går en nyutgave av 3G-telefonen N80, som skal gjøre det enklere å bruke Wi-Fi og IP-telefoni.

 

Link

Lenke til kommentar

Han skriver jo nei til symbian...

Så hvis du ikke trenger åpent OS, ville jeg ikke kjøpt det.

Men klart, Nokia har ikke veldig mange avanserte mobiler i S40...

Så jeg ville spurt deg om hva du bruker mobilen mest til, musikk kamera evt har du ikke så store krav?

Hva med batteri, er det viktig?

Str på skjermen?

Hmm, så nå mer konkret på den første posten din.

 

Ønskene eller behovene skapes ikke sant, så hvis du har en gammel mobil, kan det hende at du blir superfornøyd med en billig mobil.

Skjønner ikke hvordan noen kan anbefale N80 til en med disse kravene?!?

Tror helt kurante mobiler som K610, 6233 hadde vært din greie.

Hvis musikk er tingen, W810, W850, kamera, K800, evt N73.

 

Lykke til!

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Han skriver jo nei til symbian...

Så hvis du ikke trenger åpent OS, ville jeg ikke kjøpt det.

Men klart, Nokia har ikke veldig mange avanserte mobiler i S40...

Så jeg ville spurt deg om hva du bruker mobilen mest til, musikk kamera evt har du ikke så store krav?

Hva med batteri, er det viktig?

Str på skjermen?

7324286[/snapback]

For å være ærlig har jeg ikke peiling på hva Symbian er :p

 

 

Mobilen vil bli mest brukt til telefoni/sms o.l. , men musikk funksjonen vil også bli godt brukt. Kamera også :)

Batteri er ikke veldig viktig, dog er det nok gøy at det overlever 1-2 døgn minimum (helst litt mer)

Stor størrelse på skjermen setter jeg meget pris på, eksempler på størrelse har jeg ikke. Ikke for lite ihvertfall.

Lenke til kommentar

Høres iallefall ut som Samsung D900 kan være interessant for deg. Et helt kurant 3 megapixel kamera, grei mp3-spiller om du kjøper med en ekstra minnebrikke (ca. 130kr for 512MB, 250kr for 1GB eller 550kr for 2GB). Om du ønsker bedre headset enn det som følger med, kan en overgang til 3,5mm minijack skaffes for en femtilapp.

 

Den har fått bra omdømme på mange tester, og jeg har faktisk planlagt å gå til innkjøp av en slik en innen de nærmeste dagene.

 

Den benytter seg ikke av et såkalt "åpent OS" og skal visst både være god å ringe og skrive meldinger med takket være bra lydkvalitet og bra utforming på tastene. Eneste umiddelbare ulempene jeg ser er mangelen på 3G og at den ikke kan lagre bildene du tar direkte til minnekortet, men må manuelt flyttes over fra mobilens eget minne på 60MB.

Lenke til kommentar

For å være ærlig har jeg ikke peiling på hva Symbian er :p

 

 

Mobilen vil bli mest brukt til telefoni/sms o.l. , men musikk funksjonen vil også bli godt brukt. Kamera også :)

Batteri er ikke veldig viktig, dog er det nok gøy at det overlever 1-2 døgn minimum (helst litt mer)

Stor størrelse på skjermen setter jeg meget pris på, eksempler på størrelse har jeg ikke. Ikke for lite ihvertfall.

7324341[/snapback]

 

Ok, Symbian er kort sagt et mer avansert operativsystem, slik at du kan legge til 3 parts programmer selv.

De færreste har bruk for det, men det er endel som kjøper det allikevel.

Det negative med dette, er at de er tregere å bla i menyer, bruker mer strøm, og at de ikke er like bruker vennlig som det du er vant til.

 

Så jeg tror ikke du har noe å tape på å velge bort dette...

 

:)

 

Samsung er et ok valg.

Men hvis du velger funksjonalitet fremfor looks, velg heller en Nokia evt en SE.

Bedre og enklere meny system, og også bedre batteriholdbarhet generelt enn Samsung.

 

Og så er det formen, foretrekker du klapp, slider, svivel eller candybar (vanlig) form?

Tror jeg ville sett på W850, K610, K800 evt nokia sine 6233, 6133.

Da har du noe å velge blant, og disse er meget bra.

Sjekk de ut i butikk før du kjøper de.

:yes:

Lenke til kommentar

Syntes SE k610i :love: er fin. Har den selv, fungerer helt ypperlig til mitt bruk(ser ut som den skal passe til ditt bruk og).

 

Den ser snascky ut, er tynn, har 3G(dog har jeg aldri prøvd dette ut)mp3 spilleren er fin, men skal du ha mange sanger må du nok kjøpe nytt minnekort, men dette koster ikke så mye(400kr=1Gb, 250kr=512Mb). Telefonen har store taster, har ikke joystivk(takk Gud fordet), men et styrekryss med en knapp i midten. Dette kan være vanskelig å venne seg til i begynnelsen, men nå går det som en drøm for meg. Denne mobilen er bare perfekt(følte for å nevne at den fikk terningkast 6 på amobil.no).

Eneste minuset for deg er at skjermen ikke er SÅ stor, ca vanlig SE størrelse og at prisen er lav(veiledenne 2299kr, mot dine maks 4500kr

 

Dette er mobilen du har ventet på i 8år :tease:

Endret av Cry
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...