Gå til innhold

Bedre bilde på xbox 360 uten HD-TV?


hmz

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg enten en slik Advanced Scart cable til 360'en, VGA HD AV-kabel eller S-Video AV-Kabel. Noen som vil si meg hva som blir best for meg? Har en litt halvgammel pc-skjerm 17" Compaq (tror den er en 5-6 år nå) - også har jeg en Thomson 28" tv, er ikke flatt bilderør eller HD. Ca 1-2 år gammel.

 

Hva blir da best for meg å kjøpe? Har ikke råd til HD-TV, men har lyst på litt bedre bilde :p Håper noen kan/vil hjelpe meg, setter pris på det ;)

 

Btw, orker ikke å måtte punge ut me mye penger, tenker maks 3-400 kr..

 

Mvh hmz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takk for raskt svar ;) tviler på at jeg gidder å kjøpe noe som jeg kobler pc-skjermen til for da blir jo alt så lite.. Men dersom jeg kjøper den kabelen du snakker om..vil jeg få betydelig bedre bilde eller er det ikke så mye forskjell?

7323542[/snapback]

 

Kabelen han snakker om er den samme du nevnte i første tråd; "advanced scart cable".

 

Det er det beste valget for en "vanlig" tv

Lenke til kommentar
jeg bruker komponent på vanlig ikkehd-tv. Er ikke det det beste?

7327181[/snapback]

 

nei

7327208[/snapback]

 

 

Jo. Det er det.

 

Det blir akkurat det samme som med RGB-scart. Grunnen til at de fleste anbefaler scart er vel at det finnes såpass få SD-TV'er (ihvertfall her til lands) som har komponent-inngang. Men hvis du har muligheten til å bruke komponent, slå til.

Lenke til kommentar
jeg bruker komponent på vanlig ikkehd-tv. Er ikke det det beste?

7327181[/snapback]

 

Har du component inngang på vanlig tv ? Da har du vel også mulighet å spille i 480p oppløsning. Sikker på at du ikke blander component med composite kabelen ? Component på vanlige tv'er er veldig sjelden her til lands.

7327222[/snapback]

 

tror det er komponent, slik grønn, blå og rød kabel

jeg kjører på 480p

 

TVen er en 32'' 100Hz Thomson

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
jeg bruker komponent på vanlig ikkehd-tv. Er ikke det det beste?

7327181[/snapback]

 

Har du component inngang på vanlig tv ? Da har du vel også mulighet å spille i 480p oppløsning. Sikker på at du ikke blander component med composite kabelen ? Component på vanlige tv'er er veldig sjelden her til lands.

7327222[/snapback]

 

tror det er komponent, slik grønn, blå og rød kabel

jeg kjører på 480p

 

TVen er en 32'' 100Hz Thomson

7327256[/snapback]

 

Blir det bedre bilde ved å bare koble kablene inn fremme? Er det ikke det som menes med komponent kabel...? Legger ved et vedlegg som viser hva jeg tenker på. Fant ut at jeg har slik inngang fremme på tv'en min. Blir det forskjell i bildet ved å koble inn fremme, eller har det ikke så mye å si? Eller har jeg misforstått nå?

 

Oj, er det ikke gul, rød og hvit som er komponent greiene? Eller er det grønn, blå og rød? :blush:

Edit: glemte bildet .. :p

post-98022-1164105393_thumb.jpg

Endret av hmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...