Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opp hastighet viktig i online spilling?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet er altså om opphastigheten på bredbåndet er viktig når man spiller spill online? Jeg har Battlefield 2 og Battlefield 2142 demoen og på begge to har jeg problemer med internett connection, på en slik måte at ganske ofte så mister jeg forbindelse med en server og detter ut i menyen igjen. Forferdelig irriterende.

Det hjelper ikke om det står 50-60 ping for det skjer alikevel..

 

Jeg var ikke sikker i hvilken kategori jeg skulle sette dette emnet så hvis moderatorer føler den passer bedre under spill så kan den vel kanskje flyttes dit?

Men jeg tenkte siden dette kanskje har med internett eller noe sånt å gjøre at det var riktig å sette her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er altså om opphastigheten på bredbåndet er viktig når man spiller spill online? Jeg har Battlefield 2 og Battlefield 2142 demoen og på begge to har jeg problemer med internett connection, på en slik måte at ganske ofte så mister jeg forbindelse med en server og detter ut i menyen igjen. Forferdelig irriterende.

Det hjelper ikke om det står 50-60 ping for det skjer alikevel..

 

Jeg var ikke sikker i hvilken kategori jeg skulle sette dette emnet så hvis moderatorer føler den passer bedre under spill så kan den vel kanskje flyttes dit?

Men jeg tenkte siden dette kanskje har med internett eller noe sånt å gjøre at det var riktig å sette her..

7323468[/snapback]

 

Hastigheten er mindre viktig, men det som er viktig er pingen. Online spill bruker lite båndbredde. Det du må huske på at på en ADSL linje som er asynkron fyker pingen veldi fort i været om linjen blir brukt samtidig som du spiller. Husk også på at om du kjører trådløst så blir pingen fort veldi høy om det trådløse nettet er i bruk, eller om det er andre på samme kanal eller en av kanalene i nærheten.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Jeg har ADSL Basic (1,8 mbps eller noe sånt) av NextGenTel med vanlig bredbåndsrouter (SpeedTouch) og vanlig nettverkskabel. Ikke tråløst altså..

Og jeg bruker ZoneLabs Firewall om det hjelper..gratisversjonen. Jeg har bare en maskin koblet til linjen nå, ingen andre.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å senke pingen?

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Jeg har ADSL Basic (1,8 mbps eller noe sånt) av NextGenTel med vanlig bredbåndsrouter (SpeedTouch) og vanlig nettverkskabel. Ikke tråløst altså..

Og jeg bruker ZoneLabs Firewall om det hjelper..gratisversjonen. Jeg har bare en maskin koblet til linjen nå, ingen andre.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å senke pingen?

7323798[/snapback]

 

Prøv å avinstaller brannmuren, kan være den som tuller til. Du trenger uansett ikke brannmur på pc`en din når du har NGT siden det der ligger en NAT vegg i routeren.

Lenke til kommentar
Jeg har ADSL Basic (1,8 mbps eller noe sånt) av NextGenTel med vanlig bredbåndsrouter (SpeedTouch) og vanlig nettverkskabel. Ikke tråløst altså..

Og jeg bruker ZoneLabs Firewall om det hjelper..gratisversjonen. Jeg har bare en maskin koblet til linjen nå, ingen andre.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å senke pingen?

7323798[/snapback]

 

Prøv å avinstaller brannmuren, kan være den som tuller til. Du trenger uansett ikke brannmur på pc`en din når du har NGT siden det der ligger en NAT vegg i routeren.

7323976[/snapback]

 

Ok skal prøve det..du er sikker på det da?

At jeg ikke trenger en software firewall i tillegg?..

 

Vel takker og bukker alikevel for infoen..

Lenke til kommentar

Det er mulig det lønner seg å åpne portene for BF2 i routermodemet.

På kablet nett skal man normalt ikke ha problemer med slike pingspikes om man ikke driver på med andre aktiviteter på linja.

 

Hos meg funker det greit uten at jeg åpner ekstra porter for BF2, men har gjort det for sikkerhets skyld.

 

BF2 er komplisert og jeg hadde en periode hvor fikk uforklarlig høy ping pga lydoppsettet mitt.

 

En klassiker er trådløs og pingspikes på ~1000ms ca hvert minutt.

Dette er forklart i signaturen min.

 

Hvis BF2 har fungert normalt før, så ville jeg vurdert å legge inn spillet fra scratch og legge inn den nye patchen for 1,41.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...