sfid Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Er det noen her som har erfaring med å kjøre Linux på iBook'en? Evt. hvilke distribusjoner finnes og hvilke er best? Den virker jo som en helt genial maskin, og er jo kanskje den aller billigste bærbare på markedet (9990,-) nå for tiden! Eneste problemet er jo at den ikke kjører Windows hvis man skulle trenge det... Lenke til kommentar
beh Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Tja, du har mange distribusjoner og velge mellom: Gentoo Linux Mandrake PPC Debian PPC Yellow Dog Linux Er noen av de jeg kom på i farten. Jeg har ikke kjørt det selv, men har brukt en iBook med Linux over lenger tid og det er helt fint. En bra maskin, til en OK pris. Det er også få hardware problemer og strømstyring fungerer helt. Dvale også :smile: Det kan man ikke si om mye Dell og IBM maskiner. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 beh...... HELT FEIL det funker alldeles utmerket på IBM Thinkpad Lenke til kommentar
beh Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Tøfft fungerer det? Hmm, versjon på Thinkpad og kernel please :wink: Er der suspend til RAM eller disk som fungerer? Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 16:32, skrev sfid:Er det noen her som har erfaring med å kjøre Linux på iBook'en? Evt. hvilke distribusjoner finnes og hvilke er best? Den virker jo som en helt genial maskin, og er jo kanskje den aller billigste bærbare på markedet (9990,-) nå for tiden! Eneste problemet er jo at den ikke kjører Windows hvis man skulle trenge det... Erfaring har jeg ikke mye av når det gjelder å kjøre Linux på iBook, men jeg las en artikkel på dinside om Red Hat Linux 8.0: http://www.dinside.no/php/art.php?id=32904 som kanskje kan være nyttig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå