Gå til innhold

Linux på iBook


sfid

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med å kjøre Linux på iBook'en? Evt. hvilke distribusjoner finnes og hvilke er best? Den virker jo som en helt genial maskin, og er jo kanskje den aller billigste bærbare på markedet (9990,-) nå for tiden! Eneste problemet er jo at den ikke kjører Windows hvis man skulle trenge det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du har mange distribusjoner og velge mellom:

Gentoo Linux

Mandrake PPC

Debian PPC

Yellow Dog Linux

 

Er noen av de jeg kom på i farten. Jeg har ikke kjørt det selv, men har brukt en iBook med Linux over lenger tid og det er helt fint. En bra maskin, til en OK pris. Det er også få hardware problemer og strømstyring fungerer helt. Dvale også :smile: Det kan man ikke si om mye Dell og IBM maskiner.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-14 16:32, skrev sfid:

Er det noen her som har erfaring med å kjøre Linux på iBook'en? Evt. hvilke distribusjoner finnes og hvilke er best? Den virker jo som en helt genial maskin, og er jo kanskje den aller billigste bærbare på markedet (9990,-) nå for tiden! Eneste problemet er jo at den ikke kjører Windows hvis man skulle trenge det...


 

Erfaring har jeg ikke mye av når det gjelder å kjøre Linux på iBook, men jeg las en artikkel på dinside om Red Hat Linux 8.0: http://www.dinside.no/php/art.php?id=32904 som kanskje kan være nyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...