perdidor Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Skal åpne butikk, og vi skal ha en prosjektor som skal vise tilbud, menyer og generell informasjon på veggen. Trenger en PC som kan sende signalene via VGA. Vi har tenkt å bruke powerpoint lysbildeframvisning i loop. PC'en skal stå bortgjemt uten skjerm og tastatur, og må derfor styres via VNC. Den skal også spille mp3'er, og bør ha et TV-kort slik at vi kan få vist viktige sportsarrangement. Hva trenger en slik PC av hardware? Pris er av stor betydning, helst skulle jeg brukt en p4 2.40 mhz dell-pc til dette, men den bråker fælt og gidder ikke bruke penger på nytt kabinett og vifter til den. Må jeg ha: *Fett skjermkort? *Rask prosessor? *Mye RAM? *Dyrt TV-kort? Eller klarer jeg meg med en 2ghz prosessor, 1gb ram, hvilket som helst skjermkort og et TV-kort? Vil gjerne ha forslag på oppsett med deler og priser. Så billig som mulig er knall. mvh Henry Leeves, Korn AS Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 gjelder cpu så klarer du deg fint med en 2ghz amd f.eks. tv kort må du ha hvis du skal se på tv via tvsignal. Det har jeg ikke noe peiling på, så noen andre får svare. vnc kan du kjøre på stortsett alle maskiner, maskiner idag har somregel innebygget nettverkskort i hovedkortet. du vil vel kanskje ha trådløst? Ram idag er billig. sats på 1gb Lenke til kommentar
perdidor Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Takk for svar! Da satser jeg på å bruke noe brukt. Har noen et forslag til TV-kort og lydstille kabinett med stabil strømforsyning til en rimelig pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå