Talker Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg hadde kjøpt meg e slik cd-katalog fra photoline med skolebilder av mange klasser norge rundt, fra året 2004-2005. Men når jeg tok den fram for å kikke i nå, så er ALLE bildene borte! Menysystemet på cd'n fungerer helt perfekt, men der bildene skal komme opp, så er det bare en svart klatt. Ikke ligger det et eneste av de bildene innpå cdn heller. Hva har skjedd her? Å hvordan er dette i det hele tatt mulig?? Endret 20. november 2006 av Talker Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) CDROM-plater blir jo slitt/råtner, akkurat som alle andre optiske medier. Det kan jo hende at plata har blitt skitten. Prøv å smøre litt Zalo på undersiden av plata og skyll den forsiktig i lunket vann. Etter dette bør du prøve å lage en kopi av den i et CD-brenningsprogram. Hvis du får mange lesefeil under prosessen, spør en venn om han/hun kan prøve det samme hos seg - da forskjellige CD/DVDbrennere/lesere klarer i forskjellig grad å lese skadde medier. Endret 21. november 2006 av Caze Lenke til kommentar
Talker Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Platen er jo ikke gammel, og den er nesten ikke brukt. Ikke noen tegn til slitasje/riper/flekker.. Men det finnes vel programmer for å "scanne" cd-plater for feil.. Skal prøve dette.. Noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå