Gå til innhold

Harddisk holder på å dø, what to do ?

Okeblol

Anbefalte innlegg

Har en harddisk som synger på siste verset

Får en feilmld under oppstart av PC som jeg antar er for disken, + den er lite responsiv og veldig treg inne i XP, noe den har vært i lengre tid. Feilmeldinga dukka først opp i dag

Er det noe jeg kan gjøre for å få ut datan på den, eller skal jeg bare drive og prøve å kopiere litt og litt og håpe jeg får ut det meste før den sier helt takk for seg ?

er ca 150gb med stæsj på den jeg vil beholde :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beste er å koble ut den disken. Kjøpe deg ny. Installere OS på den nye disken. Sette i den gamle disken og sjekke om du får ut infoen du skal ha. Kopiere de over til den nye disken også pakke sammen den gamle disken og .. ja, kaste den

7324109[/snapback]

er det noen programmer som er litt mer "stealthy" av seg når det gjelder å kopiere ut data ?

disken som går konken er ikke en systemdisk, så jeg trenger bare å få dataen på den kopiert over på systemdisken, men explorer.exe begynner å takke for seg den og etter en liten stund med kopiering, får over 1 gb i slengen for hver gang jeg restarter PCn hehe

Tar bare nesten ett år å få over all dataen slik

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å lastet ned en live distro av linux, f.eks ubuntu. Denne kan du bare starte opp fra cden uten noen installasjon og derfra kan du da kopiere fra og til disker. Men pass på, hvis begge diskene er i NTFS vil du da få et problem. Den kan bare skrive til FAT formaterte partisjoner. Men det er jo en enkel og grei løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...