parleur Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Jeg har ett par bilder som det er rart form for støy. Vet ikke helt hva det er som gjør det om det er kameraet eller ikke. Se på tårnet på kirka, og linjene på tårnet er ikke riktig, linjene deles og vinkler blir veldig skjeve Noen som har nå peil på dette? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det blir sånn fordi bildet blir forminsket når du laster drt opp til Photobucket. Det hadde ikke blitt sån om du hadde forminsket det i Photoshop for så å laste opp. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jepp, bruk et bildebehandlingsprogram for å gjøre bildene mindre. 1000x1000 er absolutt maks på web. Du burde også vurdere å lage tråder i riktig kategori også. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Bildet er uskarpt! Kanskje det er det du oppfatter som støy....?? Lenke til kommentar
parleur Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har faktisk brukt Paint shop pro til å forminske bildet. Det er liksom etter jeg har forminsket bilder og velger "sharpen image" innstillingen at det blir slik. Jeg tror ikke det er photobucket sin skyld, bildet er originalt 434x653 så forminskingen har skjedd i bilderedigeringsprogrammet. Får vel annta at det er Paint shop programmet som skaper disse ujevne linjene. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har faktisk brukt Paint shop pro til å forminske bildet. Det er liksom etter jeg har forminsket bilder og velger "sharpen image" innstillingen at det blir slik. Jeg tror ikke det er photobucket sin skyld, bildet er originalt 434x653 så forminskingen har skjedd i bilderedigeringsprogrammet. Får vel annta at det er Paint shop programmet som skaper disse ujevne linjene. 7325716[/snapback] Har du brukt stativ? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Jeg bruker Jasc PSP9, og når jeg bruker smart size-metoden får jeg ingen slik aliasing-linjer. Se forøvrig her. Endret 21. november 2006 av skag1 Lenke til kommentar
ttd Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Autoxave: Artifactsene på bildet har ikke noe med ustabilt kamera å gjøre. Det er rett og slett måten bildet har blitt gjort mindre på i bildebehandligsprogrammet + muligens oppskarpingen som er problemet her. Dessverre kjenner jeg ikke til Jasc PSP godt nok til å gi noen råd der. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I version 9 er hvertfall algoritmene for antialiasing (eller er det supersampling man kaller dette i denne sammenheng?) helt greie, og har aldri gitt meg slike resultater. Men man burde selvfølgelig velge filter etter type bilde man vil forminske, men "smart size" skal fungere fint på bildet her i denne tråden. Du kan også prøve å bruke sharpen filter før du resizer, og eventuelt i moderate mengder etterpå dersom du enda vil gjøre det skarpere. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Autoxave: Artifactsene på bildet har ikke noe med ustabilt kamera å gjøre. Det er rett og slett måten bildet har blitt gjort mindre på i bildebehandligsprogrammet + muligens oppskarpingen som er problemet her. Dessverre kjenner jeg ikke til Jasc PSP godt nok til å gi noen råd der. 7328406[/snapback] Der tror jeg problemet ble løst! Det er som antydet bilderedigeringsprogrammet som skaper disse formene. Jeg har lastet ned ett annet redigeringsprogram for å sjekke om det stemte og der ble resultatet rett. takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå