DNA Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Vel jeg har et ganske stort problem nå, hver gang jeg skal legge meg klarer jeg ikke sovne før 1-2 timer etter jeg legger meg og trenger mye søvn for å få de opptimale resultater av treningene på studio. Fins det noen tips/noe man kan gjøre for å klare å sovne fortere? Hadde ikke dette problemet før, da sovnet jeg med en gang omtrent. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 har det samme problemet selv, finner ikke på noen geniale påfunn for tiden. Men du må sørge for at det er helt stille i rommet, slå av pc'n og slikt hvis du sover på samme rom. Puss tennene og gjør unda alt det der tidlig på kvelden, da slipper du å tenke på det rett før du legger deg. Evt. kan en varm dusj hjelpe på. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Beklager denne posten men må følge med på dette, har akuratt samme problem sjøl og det er sykt irriterende. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Prøv og ikke tenk for mye på morgendagen og dens "problemer". Kan ofte bli liggende å bare tenke da. Da sovner i hvert fall ikke jeg. Ofte så er det slik at jeg allerede er litt overtrøtt når jeg legger meg, da får jeg heller ikke sove med en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Vel jeg har et ganske stort problem nå, hver gang jeg skal legge meg klarer jeg ikke sovne før 1-2 timer etter jeg legger meg og trenger mye søvn for å få de opptimale resultater av treningene på studio. Fins det noen tips/noe man kan gjøre for å klare å sovne fortere? Hadde ikke dette problemet før, da sovnet jeg med en gang omtrent. 7322917[/snapback] Siden du nevner at du trener og at du ikke får sove tyder dette på overtrening. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg legger meg rett og slett bare ned, tenker ikke på noe. Så sovner jeg. tar 2 sek. mamma gjør akkurat det samma. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har nøyaktig det samme problemet. Er alltid trøtt på skolen osv, og er aldri helt uthvilt før i helgene. Har dog lest (er ikke sikker. ^^) at det å sitte foran pc'n rett føre man legger seg ikke er en god idè mht. at du får samme lysmengde som du vanligvis får ved å stirre inn i en lyspære rett føre man legger seg, og det kan da ikke være godt for nattesøvn. Men uansett har jeg hørt at en varm dusj, eller varm melk skal hjelpe for å sovne raskere. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ikke bruk datamaskinen de siste par timene før du skal legge deg. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Vel jeg har et ganske stort problem nå, hver gang jeg skal legge meg klarer jeg ikke sovne før 1-2 timer etter jeg legger meg og trenger mye søvn for å få de opptimale resultater av treningene på studio. Fins det noen tips/noe man kan gjøre for å klare å sovne fortere? Hadde ikke dette problemet før, da sovnet jeg med en gang omtrent. 7322917[/snapback] Siden du nevner at du trener og at du ikke får sove tyder dette på overtrening. 7324816[/snapback] Overtrening, langt ifra Tror ikke det er problemet. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Ikke bruk datamaskinen de siste par timene før du skal legge deg. 7324890[/snapback] Lett for deg å si Lenke til kommentar
haakka Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg hadde det problemet før. måtte g om et år på skolen pga. at jeg sovna av så mye. dvs fikk ikke sove om kveldene. hadde vært i kontakt med lege om det, men han ville slenge i meg sovetabeletter, noe som jeg var imot. Men så begynte jeg å trene styrke og kondisjon 2 ganger i uka, spister sunnere osv, og nå har jeg ikke noe problem å sovne om kveldene, og våkne om morgenen. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Vel det er ikke sån at jeg er sliten på skolen, men jeg får jo bare sovet 6-7 timer når jeg vil sove 8 timer. Kanskje jeg bare skal prøve å legge meg kl.22.00 Endret 20. november 2006 av DNA Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvis problemet ditt bare er å sovne kan du bestille en eske Valerina Forte eller Valerina Natt: http://www.helseshoppen.no/produktdetaljer.cfm?prodid=2205 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 DNA slutt med dobbel posting. Du klagde på meg sist.! 7325030[/snapback] Når gjorde jeg det? Er alltid morro med mange postcount! 7325207[/snapback] Når det var snakk om ''rettskrivning'' Greit at du vill ha flere innlegg bare for å ha det. Men det finns grenser. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg for min del klarer ikke å sovne før langt utpå morgenkvisten hvis jeg trener for sent på ettermiddagen. Prøv å tren litt tidligere hvis mulig? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 seriøst, det beste som funka for meg, merkelig nok var å døgne lørdagsnatta. Da var jeg møkk hakke trøtt på søndagen, slik at jeg la meg kl 10-11 på kvelden, og sov tyngre enn en stein hele uka faktisk. Skjønner ikke hva som gjorde det, men det funka. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Nå kan det vel også nevnes at sex eller onanering for de som ikke har partner kan hjelpe å være beroligende, spesielt for gutter. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) DNA slutt med dobbel posting. Du klagde på meg sist.! 7325030[/snapback] Når gjorde jeg det? Er alltid morro med mange postcount! 7325207[/snapback] Når det var snakk om ''rettskrivning'' Greit at du vill ha flere innlegg bare for å ha det. Men det finns grenser. 7325242[/snapback] Var en spøk da, tenkte meg ikke om da jeg skrev 2 poster, burde hatt begge i 1. La oss gå on topic igjen nå ok? Jeg for min del klarer ikke å sovne før langt utpå morgenkvisten hvis jeg trener for sent på ettermiddagen. Prøv å tren litt tidligere hvis mulig? 7325249[/snapback] Å trene tidlig er rett og slett umulig, har en del å gjøre før middag med lekser osv og jeg er ikke helt i topp form etter en skole dag. Nå kan det vel også nevnes at sex eller onanering for de som ikke har partner kan hjelpe å være beroligende, spesielt for gutter. 7325338[/snapback] Før jeg sovner er min offesiele onaneringstid for dagen fra før Men tror jeg egentlig har funnet ut problemet mitt, enten legger jeg meg 1 time for sent eller så er det fordi jeg er syk; Forkjølet og litt kvalm (er VELDIG mye mere varm i kroppen enn vanlig) Endret 20. november 2006 av DNA Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Nå kan det vel også nevnes at sex eller onanering for de som ikke har partner kan hjelpe å være beroligende, spesielt for gutter. 7325338[/snapback] læmp pøls Lenke til kommentar
allshallperish Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har selv hatt søvn problemer, men dette av andre årsaker. Men jeg fant en metode jeg brukte for å få sove. 1. Ikke tenkt "NEi, det er bare 6 timer til jeg må opp". Da begynner du og stresse og føler deg presset til og sove. er det bare 6 timer, så hjelper det virkelig ikke og begynne og deppe over dette. Du må rett og slett bare sove 6 timer da. 2. Ikke gjør noe du liker veldig gått før du legger deg. 3. Nedkjøl kroppen din. Folk sier at varm dusj/bad hjelper, men dette er vist feil. Hvis du kjøler ned kroppen din, bruker du mye av energien du har til og varme den opp igjen. Dette gjør at kroppen mye letter sovner. Håper noe av dette kansje hjelper dere. Hjalp for meg =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå