Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med og koble til serveren min


Anbefalte innlegg

Da har jeg satt opp serveren, som localhost fungerer den bra, når jeg skriver den lokale ip'en kommer jeg inn (192.168.2.126) , men når jeg prøver og komme inn via ekstern ip (vet ikke helt hva det heter, men dere forstår sikkert) så kommer jeg ikke inn (82.146.65.229) jeg har prøvd med ip:80 etter også, noen som kan ha en idé om hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
brannmuren på dataen er satt riktig opp, jeg klarer og koble til fra andre maskiner på nettverket. Jeg fulgte guiden fra port forward når jeg åpnet porter i routeren. (80 og 443)

 

Hva er nat loopback?

7323029[/snapback]

 

Net loopback er for at maskiner på ditt egent lokalnett skal kunne nå sidene når de også bruker den eksterne ip adressen. Om du har fortvardet porter riktig, og andre på internett klarer å nå siden så er det nok dette som er problemet. Om routeren din ikke har mulighet til å aktivere "nat loopback" så kan du bruke den lokale ip adressen, sette opp den i dns serveren eller legge den til i hosts fila på maskinen din. Jeg selv kjører egen DNS server for lokalnettet og det er en fin ting å ha uansett.

Lenke til kommentar
Routeren jeg har er en SMC 7004VBR har denne støtte for nat loopback?

 

Men da er vel serveren oppe og går da, skal bare sette den opp nede så er alt i boks. :D

7323727[/snapback]

 

Nei, hadde denne routeren før og den hadde ikke nat loopback. Heller ingen mulighet til å slå det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...