Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har en gammel pc hjemme med en Intel P3 450 Mhz CPU, 256 MB RAM og 12 GB hdd. For tiden så er det Win98SE på den, men ville hatt XP på den. Vil det fungere bra? Kan jeg "strippe" ned XP? Eller bør jeg gå for et annet OS? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det vil kunne gå an å kjøre XP på den, men du kan glemme å kjøre flere programmer samtidig (multitasking). Installerte XP på en maskin med samme CPU, men med kun 128MB RAM. Det går, men det går tregt... Anbefaler at du skrur av alt som man kan klare seg uten, inkl. tjenester som kjører i bakgrunnen. En kjapp innstilling som jeg benyttet meg av på ovennevnte installasjon: Trykk Windowstasten + Pause for å komme til dette vinduet Hvis du ønsker å strippe installasjonen, bruk f.eks. nLite. Se forøvrig min guide til installering (lenke i signatur). Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Er det noe særlig vits å strippe ned XP og fjerne forskjellige ting som kjører? Merker man noe forskjell på ytelsen? Pc-en skal forresten brukes til surfing, MS Word og litt Msn. Men nå er jeg ferdig på jobb, skal se mer på det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Er det noe særlig vits å strippe ned XP og fjerne forskjellige ting som kjører? Merker man noe forskjell på ytelsen? Pc-en skal forresten brukes til surfing, MS Word og litt Msn. Men nå er jeg ferdig på jobb, skal se mer på det når jeg kommer hjem. 7322882[/snapback] Til det bruket vil det nok fungere greit Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Okei, tester først med vanlig XP Pro SP2 da. Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ville om mulig kanskje installert Windows 2000 istede. Den virker bedre på den PC`en der. Men selv har jeg kjørt både Windows XP Pro Eng og Windows XP MediaCenter på laptopen min som har 128 MB ram og 800 MHZ Prosessor. Det fungerte greit det. Med Windows XP MediaCenter gikk det jo faktisk an å bruke maskina rimelig også. Den er forøvrig kjappere enn vanlig XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå