Gå til innhold

Canon i7, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et kompaktkamera, har speilrefleks fra før av. Et tilbud fra Binders kom i posten i dag, Canon i7 til ca 2400 kr. Er dette et bra kjøp? Har tenkt å alltid ha det med meg. Design betyr en del. Snuste på Exilim EX -550 eller hva det heter, men så at Afseth nevnte at det va litt dårlig :p

Poenget er at jeg vil kjøpe det i butikk i morgen, Binders, Japan Photo, Expert, Elkjøp, Spaceworld eller andre lokale forhandlere.

Det viktigste er bildekvaliteten, samt at det tåler litt party. Ikke over 2400 kr.

På forhånd takk :thumbup:

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg "disset" EX-550? Kan jeg ikke huske :) Men da må det være et eldre kamera, og antakeligvis utdatert uansett.

i7 har du visst allerede funnet ut at ikke tilfredsstiller dine krav, og det er pga. veldig liten optikk. Jo mindre et kamera er, jo dårligere optisk kvalitet må man regne med.

Anbefaler, som før, Nikon Coolpix P3 eller P4 om bildekvalitet er det viktigste :) Ta en kikk på disse.

Lenke til kommentar

Tilbake til topic, Canon i7, erfaringer. :blush:

Ja, jeg kjøpte et rosa(!) i7 til datteren min, har et ixus 750 selv, altså begge er Canon 7.1 mpix, men kvaliteten på bildene er veldig forskjellig.

Endelig et bevis til de som KUN går etter megapixler. :cool:

Objektivet til i7 er mye mindre og bildene blir derfor mye mer kornete og uklare.

Det har skjedd positive ting i menyene og kamera har fått flere funksjoner enn mitt, men for de fleste er det vel bildekvaliteten som teller.

Til min datter holder kvaliteten i massevis, det tar jo bra bilder, hadde man ikke hatt noe å sammenligne med hadde man sikkert vært fornøyd.

Hun er jo overlykkelig over å ha et rosa kamera,og det virker som det er det viktigste for henne :D:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...