Gå til innhold

Vannkjøling - Trenger tips til deler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger ikke pose og sekk. Glykol er algedrepende og korrosjonshemmende ;)

7338569[/snapback]

Got'cha. La bare merke til at den jeg tittet på stod det spesifikt at den var korrosjonshemmende, men ikke på magnulf sin :)

Da mangler bare en ting før settet er komplett. Hvorvidt spørsmålet bør stilles her eller i kabinett-delen av forumet er jeg ikke sikker på, men prøver nå her!

Skal som nevnt tidligere ha *minst* ha 6 disker, samt cd-brenner ( og/eller dvd-brenner ) og viftestyring. Ønsker også å ha vann-systemet internt, og på toppen av dette ha plass til kort på størrelse med 8800 i fremtiden. Siden de fleste kabinett har "grusom" beskrivelse for å finne svar på dette, trenger jeg tips fra folk som muligens har lignende systemer :)

Så, hvilket kabinett er best for mitt forhold ? Beste hadde vært om et miditower dekker behovet, dog bigtower er ikke verdens undergang hvis det er et must :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har et PC6277. Der har jeg plass til seks disker, singele rad, dobbel rad, pumpe, tank og 7900gtx. Har fortsatt igjen tre ledige 5.25bays(som jeg bruker til div.)

7340086[/snapback]

Hvordan har du plassert dobbel rad i PC6277 ? ( Mtp. at kabinettet såvidt jeg kan se er laget for singelrad montert i toppen )

Lenke til kommentar
Hvordan pleier man å få plass til radiator i kabinett?  :dremel:

7340349[/snapback]

Hehe, jo. Men med tanke på andre komponenter. F.eks. HK, HD'er mm. :p ( Et bilde hadde kansje vært det beste å få sett på ;) )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Det er jo groteskt dypt! du kan ikke bruke den øverste bayen til dvd-rom (dog nesten), men kan plassere harddisker der, evt. andre ting (viftekontroller etc.) Får NESTEN inn dvd-brenneren.

Edit: Og jeg har en thermochill pa120.2. Denne er lengre (og dypere) enn vanlige radiatorer. Mulig at du med for eksempel en swiftech mcr220 eller en bipII/bigtII får plass til dvd-brenneren også, men er ikke sikker.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Det er jo groteskt dypt! du kan ikke bruke den øverste bayen til dvd-rom (dog nesten), men kan plassere harddisker der, evt. andre ting (viftekontroller etc.) Får NESTEN inn dvd-brenneren.

Edit: Og jeg har en thermochill pa120.2. Denne er lengre (og dypere) enn vanlige radiatorer. Mulig at du med for eksempel en swiftech mcr220 eller en bipII/bigtII får plass til dvd-brenneren også, men er ikke sikker.

7340432[/snapback]

Har ikke mulighet for å fikse et bilde ? Ren nysgjerrighet over hvordan det ser ut ;)

Går for dette kabinettet forresten, mtp. dybde og god nok plass til både cd/dvd-brenner, viftestyring, 6 eller fler HD'er samt plass til 8800 når den tid kommer :)

edit: Er det noe å tjene på 4 vifter kontra 2 vifter på 120.2 ?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Trenger ikke pose og sekk. Glykol er algedrepende og korrosjonshemmende ;)

7338569[/snapback]

Got'cha. La bare merke til at den jeg tittet på stod det spesifikt at den var korrosjonshemmende, men ikke på magnulf sin :)

7339953[/snapback]

På flasken står det at den er korrosjonshemmende :)

Lenke til kommentar

Jeg har saget hull i bunnen av kabinettet til dobbel radiatoren. Den andre er montert i toppen. Jeg har igjen plenty plass mellom radiatoren og diskene(kunne hatt plass til en pumpe til). Kan legge ut bilde litt senere(legger det da inne på kabinetter og modifikasjoner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...