Gå til innhold

Kjøp av gamer LCD

_Mathias_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på jakt etter en god 19"LCD skjerm evt. en 17"LCD.

Skjermen skal hovedsaklig brukes til spilling, derfor må den ha god responstid, helst ikke over 4 ms.

Spiller spill som cs, bf2 og wow.

Prisantydning 2000-2500 kr er det jeg har tenkt å bruke på dette.

mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den mangler gul og rød.. ^^

Ikke vet jeg nei... så jo ut som en relativt god skjerm, men ikke bry deg om det folk skriver om den, som regel er det fjortisser som har fått seg en ny sak og vil skryte den opp i skyene. OMGOMGOMG VERDENS BESTE!! SINNSYKT BILDE "! RÅTT... osv. gjentar seg ofte i kjeften på slike :)

Lenke til kommentar
Har faktisk sett litt på den der, men det var noen som sa att ikke alle fargene er på den skjermen. Noen som vet om det er sant?

mvh

Mathias

7322699[/snapback]

Mangler farger er jo en tåpelig måte å skrive det på, poenget er at den bare har 6 bit farger. EN piksel består egentlig av tre subpiksler, grønn, rød og blå, og på en slik skjerm har hver subpiksel 64 ulike innstillinger, tilsammen 262144 farger.

På andre skjermer er det 8 bits farger, det gir 256 innstillinger pr. farge og 16777216 mulige farger, altså langt mer.

Men her har noen glupe hoder kommet på å "emulere" frem mange flere farger, så den har 16.2 m farger i praksis. Fargene er helt ok, den støtter både rød og gul, og dette er felles for TN panelene.

TN pasnelene er derimot de raskeste, og nesten alle spill LCD har TN.

Den skjermen der er glimrende i spill, og har fint bilde og. Etterslep er neppe noe problem.

Ett alternativ kan være LG204WT Den har mye bedre oppløsning og kontrast, som hjelper en god del på bildekvaliteten. HAr ikke hørt om at noen sliter med etterslep.

Likevel, BEnQ er raskest, hvis du stiller store krav til hurtighet, og LG blir for dyr, er jo BenQ ett bra valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...