Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Plombe i CDI boksen


Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Jeg har en Atv (50cc originalt) som går fryktelig dårlig. Selv om jeg har byttet både sylinder (til 70cc) og dyse, går den dårlig. Prøvde med ny potte men det hjalp ikke. Det er ikke variator sperre på den.

 

Etter å ha byttet disse delene går den fortsatt i max 40 km/t på flata. Hørte at problemet kunne være CDI boksen, at den er plombert. Merket på Atv'en er veldig ukjent (Masai), men CDI boksen til Aerox 50 passer.

 

Det jeg lurer på er om det vil hjelpe å kjøpe en ny original CDI boks, eller er den også plombert? Og er det noen som vet hvor man kan få tak i CDI til Aerox som ikke er plombert?

 

Takker for alle svar.

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke plombe i CDI boksen, men det er en turtallsperre som sperrer der den mener det ikke er trygt å dra den mer på turtall. Fex på mopeden min tåler veiva 12 500 rpm og CDI boksen sperrer den på 10 000 rpm.

 

Du må nok skifte til tyngre drev, dvs mindre drev bak eller større foran eller begge for at det skal gå fortere. Hvis problemet er at den sperrer på turtall nå når du prøver å overstige 40 km/h. Det er også mulig å kjøpe boks uten turtallsperre, men det er ikke alltid like lurt sånn i tilfelle du skulle bomgire eller finne på å dra den altfor langt å ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Har tenkt på det med større drev foran, men da vil det trekke litt dårligere, så dropper det.. Men jeg fant disse to CDI boksene på en dansk side:

 

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2114&aID=3590&mId=1952

 

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2114&aID=3589&mId=1952

 

Hvilken anbefaler du/dere her?

Selv tror jeg den øverste vil hjelpe mest, men er ikke sikker. Begge to ser ut til å passe til Atv'en.

 

Forresten, takk for raskt svar :)

Lenke til kommentar

Har ikke tro på at den kommer til å trekke mye dårligere med den trimmen du har på nå. Bare å dreve om med måte det ;). Du får lengre gir når du drever om og det er bedre at du kjører på mer normale turtall enn at du kjører på mye høyere turtall enn motoren er laget for og ødelegger noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...