Gå til innhold

Nokia N80 og Tomtom Mobile6 hastighet

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp testet Tomtom Mobile 6 på min Nokia N80. Fungerer egentlig veldig bra, bortsett fra en ting... Oppdateringshastigheten på skjermen virker ganske så treig, ca 1 oppdatering i sekundet, kanskje inntil 2.

Jeg har et 2GB Twinmos mini-sd kort i telefonen.

Noen andre som har testet Tomtom Mobile 6 på N80 som har bedre oppdateringshastighet? Eventuelt erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til tulling03: Jeg bruker Nokia LD-3W gps mottaker.

Nei, jeg mener ikke at det lagger, jeg mener at skjermbildet oppdaterer seg ikke så ofte når jeg kjører. At skjermbildet oppdaterer seg bare 1 gang i sekundet når jeg kjører.

Virker dog som om stemmen er korrekt da.

Men har vel kommet fram til at N80 har litt puslete kraft ja, som Skikongen sier... Og det hjelper jo ikke når man må kjøre programmet fra minnekortet. Får nok bare godta det.

Men et annet spørsmål.. Går det an å vise ruten på en annen måte enn kartet? går det an å vise en større visning av den andre informasjonen, og en større visning av neste sving? Likt noe sånn som Wayfinder har i henhold til bildet under...

post-14616-1164096615_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er det noen mulighet for å overstyre lyssettingene i N80'n, med Tomtom? Jeg ønsker at skjermen hele tiden skal ha på lys og ikke gå over til div. modus automatisk... Slik det er nå, slokker skjermen etterhvert, samt går inn i skjermsparemodus.

7343911[/snapback]

Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->Display: Der kan du velge lysstyrke, hvor lenge den skal vær på osv. Slå for eksempel av slumremodus, og tidsavb. strøm sparing.

I tillegg kan du gå inn på Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->Ventemodus: slå av aktiv ventemodus...

Lenke til kommentar
Er det noen mulighet for å overstyre lyssettingene i N80'n, med Tomtom? Jeg ønsker at skjermen hele tiden skal ha på lys og ikke gå over til div. modus automatisk... Slik det er nå, slokker skjermen etterhvert, samt går inn i skjermsparemodus.

7343911[/snapback]

Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->Display: Der kan du velge lysstyrke, hvor lenge den skal vær på osv. Slå for eksempel av slumremodus, og tidsavb. strøm sparing.

I tillegg kan du gå inn på Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->Ventemodus: slå av aktiv ventemodus...

7344141[/snapback]

Ok, men jeg tenkte mere på om Tomtom kan overstyre dette, slik at man slipper å gjøre om innstillingene hver gang man skal bruke Tomtom...?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke endret noen innstillinger, men når min tomtom kjøres så står displaylyset på hele tiden (på ca 50% av full lysstyrke).

7347522[/snapback]

Sånn er det hos meg også.

Fant forresten en løsning på hastighet-problemet jeg startet tråden med... Jeg deaktiverte alle POI, for så å aktivere kun fotoboksene. Nå ble det mye bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...