Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å lage en ftp server!?

Anbefalte innlegg

Har bkk bredbånd 10mbit. Programmer jeg har prøvd her bulletproof. Kommer så langt at når noen prøver å koble til meg, blir det feilt passord uansett. Har laget kontoer med passord osv , men ser ikke ut til at passordet blir registert. Er bak ruter. Det går fint å koble meg til den interne ip adressen, men når jeg bruker ip adressen som står under ruteren, blir ikke passordet registert..

Håper noen kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-14 18:57, skrev gaaal:

Har åpnet de de portene eg trenger. Åpner da ikke port 21 da den er noe usikker..

Hmm... ftp tilkoblinger går pr. default til nettop port 21...

Har du skiftet port?... Hmm.. i så fall må du vel ha det portnummeret under også.. husker jeg ikke feil... Den må iallefall ha to porter åpen.. (20 og 21)

Og, hva mener du med at 21 er usikker?

Lenke til kommentar

Kan så være at port 21 er en standard port og jeg har selv merket etter få dager med bredbånd at folk sniffer etter opne ftp server men jeg ser ikke det store problemet .

Det er da bare å sette en annen port i routeren det og så er det lille problemet løst skulle man tro .

Lenke til kommentar

Har åpnet port for lenge siden, og alt det er greit. Har åpnet to porter.. deri blant 21 for at det skal være lett å huske, men har enda ikke fått ftp serveren til å fungere , feilmeldingen jeg får er at passordet er feil, uansett hvor mange kontoer jeg lager både med å uten passord er passordet feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...