Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brannmur på laptopen, av eller på?

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Sitter nå på mitt private nettverk som er kryptert. I ruteren Netgear WPN824 er det en hardware brannmur. Den står på som default, det vil si den blokkerer kún inngående trafikk.

Jeg trenger da vel strengt talt ikke brannmuren på laptopen da? Har kun Windows Firewall på denne uansett, og jeg har selvfølgelig anti-virus program installert.

Any one?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
Hvorfor vil du slå av brannmuren? Ett kryptert nettverk er ingen garanti for att ett angrep ikke når maskinen din. Det er heller ikke en brannmur i en router... Windows brannmuren plager ingen. Den spør deg jo fint dersom det er ett program som trenger tilgang...

7322324[/snapback]

Vel, dette er hva produsenten sier om min ruter:

Double Firewall:

Network Address Translation (NAT) to hide PCs & files from outside users

Stateful Packet Inspection (SPI) firewall protects your PC from known network attacks

Denial of Service (DoS) attack prevention

Intrusion Detection and Prevention (IDS)

Så ja det er brannmur i min ruter...

Lenke til kommentar

Windows brannmuren har som alle microsoft produkter jeg har vært borte i problemer med å jobbe sammen med progammer fra andre firmaer. Ødelegger for lan gamin sammen med norton f.eks. Jeg har windows brannmuren av, men bruker istedet en annen produsents just in case. Windows liker forøvrig ikke det nye brannmur programmet da (lol)

Endret av AOe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...