Gå til innhold

Kjøpe nøkkel til pirat-XP. Hva koster det?

Eirik2

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Har søkt litt på forumet men klarer ikke finne noe konkret svar.

Jeg er den ulykkelige eier av en piratversjon av XP og jeg ønsker nå å bli lovlydig. Før jeg trykker ja på WGA + andre oppdateringer og kaster meg ut i det ønsker jeg imidlertid å vite hva MS krever av kroner for å gjøre versjonen min lovlig.

Må bare vite om jeg skal gjøre dette i dag eller vente på neste lønning.

Anyone?

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...why?

hvis er ute etter samvittighet, så velg heller røde kors - så slipper du å støtte oppom dårlig business-etikk.

7321784[/snapback]

Fordi 1100 kr er veldig billig for noe du bruker flere timer pr dag?

Fordi det er lettere når du skal oppdatere OS'et og laste ner ting ifra Microsoft?

Fordi man vil være lovlydig?

Liker man ikke etikken til MS, så skift OS til noe annet.

Lenke til kommentar

Akk. Jeg visste det. Hadde egentlig tenkt til å be noen stenge denne tråden før det raste utfor. :roll:

Grunnen til at jeg velger å betale for versjonen er at jeg ikke lenger gidder bruke tid på å oppdatere min kunnskap om hvordan jeg skal hacke/omgå WGA og alt det der. Noen ganger er tid penger, for å si det sånn.

Om jeg ser på alle de årene med samlet tid jeg har sittet og stirret på forskjellige windowsversjoner uten å betale en dritt så utgjør faktisk 1100,- en svært lav timepris i det store bildet.

På en annen side skal det sies at jeg nettop tok en full nedlasting av de siste oppdateringer med hensikt å kjøpe lisens, uten at det poppet opp noe som helst om WGA eller tilbud om å kjøpe lisens.

Så da vil de kanskje ikke ha pengene mine likevel.

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar
skulle jeg gjerne, men de har ødelagt markedet med sine uetiske metoder.

7322005[/snapback]

Og da er det greit å "stjele" det?

7322046[/snapback]

Ja

1.jeg stjeler ingen fysisk vare

2.ms får nok av penger av meg som person gjennom andre settinger som jobb, skole osv

3.what goes around, comes around. en analogi; det er ingen som f.eks hyller en diktator for at de fikk lov til å leve i landet etter han brukte uetiske metoder for å bli kvitt konkurrentene og lot innbyggerne overleve og utnyttet dem når de kunne fått det bedre hvis han hadde opptrådd etisk og gått demokratiets vei.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...