Gå til innhold

Trenger noen ideer, plagsomt skrivebord.

PcT

Anbefalte innlegg

Nja, den er jeg ikke med på. Men at du må ha Admin tilgang for å faktisk skifte bakrunn? Ja, det tror jeg nok siden det er slik, men de gir deg ikke tilgang når de bytter bakrunn nei, den er grei forsåvidt.

Det det den bakrunnen du har på det vedlagte bilde du snakker om eller?

Hvis ja så ser ikke den så aller værst ut. Kanskje de tenker på ytelse når de satt den der?

Nå skal det sies at IT ansvarlige på skolene (Regner med at det er skole du går på), ikke sitter inne med alle kunnskaper om data, men det er en grunn til at de er IT ansvarlige.

Kan skjønne at kanskje IT ansvarlige tenker litt gammeldags og sånne ting, særlig hvis man har holdt på med data siden 70 tallet.

Men jeg regner med at de fleste IT ansvarlige på de forskjellige skolene (og arbeidsplassene for den saks skyld) er ganske så leie av å fjerne Virus og Spyware og sånn shitt.

Har selvfølgelig endel artige historier om IT-Ansvarlige jeg også, men de gjør bare jobben sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å? Oppforderer det til Hacking? Isåfall begynner ballen å rulle og det ender opp med at Eleven får skylda om noen oppdager at de har f. eks skifta bakrunn på maskinene. Trådstarter kommer noe særlig vei med dette problemet om han ikke finner på noe lurere selv.

Trådstarter: Hvorfor vil du skifte bakrunn på maskina? Bare pga at den er stygg? Om jeg hadde vært IT ansvarlig da, så hadde jeg bare sagt at du kan levere tilbake maskina med en gang. Du har ikke bruk for PC`en for vel. For det er vel skolen som har ansvaret for pc`ene?

Lenke til kommentar

Ja, jeg mener at det oppfordrer til hacking av maskinen. Selvfølgelig vil man endre på ting hvis det ikke fungerer tilfredsstillende. Hvis bakgrunnen er så stygg og skarp at den gir deg eplepsianfall hver gang du ser på den, ønsker du selvfølgelig å endre den.

Hvis det er andre ting med operativsystemet som gjør at ting går mye treigere enn nødvendig, så er det bare utrolig teit å hindre folk i å optimalisere brukergrensesnittet sitt.

Lenke til kommentar

Hvis det er den bakrunnen som trådstarter har vedlagt bilde av, så gir ikke den eplepsianfall altså.

Men altså: Trådstarter: Om du hadde vært IT-ansvarlig på en skole. Ville du da gitt alle elever tilgang til å gjøre hva de ville på PC`ene?

Ville du også gjort det sim?

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener at det oppfordrer til hacking av maskinen. Selvfølgelig vil man endre på ting hvis det ikke fungerer tilfredsstillende. Hvis bakgrunnen er så stygg og skarp at den gir deg eplepsianfall hver gang du ser på den, ønsker du selvfølgelig å endre den.

Hvis det er andre ting med operativsystemet som gjør at ting går mye treigere enn nødvendig, så er det bare utrolig teit å hindre folk i å optimalisere brukergrensesnittet sitt.

7330232[/snapback]

men hvorfor skal en da absolutt "hacke" seg inn for å forandre det?

Det er så vanvittig mange som spør etter hjelp på den måten uten å ha engang spurt folkan på IT-kontoret...

Og folk babler på at de ikke kan en drit... hadde de ikke det, hadde de ikke vert ansatt.

Og er det en PC du disponerer av skolen, ser jeg heller ingen grunn til at du skal ha admin rettigheter på maskina, prøv å gjør deg til venns med IT-avdelinga, og du vil få fordeler :p

Lenke til kommentar
Ville du også gjort det sim?

7330262[/snapback]

Ja.

7330284[/snapback]

da lurer jeg på om du veit om noen konsekvenser for å la alle være administratorer på skolenettverket ?

7330287[/snapback]

De skal ikke være administrator på skolenettverket, men administrator på sin egen maskin.

Lenke til kommentar

Ja, men steike. Det er jo der problemet ligger. Nå er det mest sannsynligvis at trådstarter låner datamaskina av skolen, noe som tilsier at skolen har ansvaret.

Er helt enig med tu30r6 her.

Også kommer vi til et annet spørsmål til f. eks sim. La oss si at maskina som trådstarter her snakker om er skolen sin. Da er det klart at skolen ikke ville la elever få admin tilgang.

Så kommer spørsmålet til sim: Ville du latt noen andre gjøre hva de ville på pc`en din? Og latt de få admin tilgang på din pc?

Lenke til kommentar

Usaklig eksempel wil.

Elevene skal låne bærbare maskina over flere år og da kan dem vel like så greitt får lokaladmin-rettigheter, istedet for å poppe innom kontoret å være pain in the ass vær gang dem trenger rettigheter til å installere et simpelt program.

Lenke til kommentar
Usaklig eksempel wil.

Elevene skal låne bærbare maskina over flere år og da kan dem vel like så greitt får lokaladmin-rettigheter, istedet for å poppe innom kontoret å være pain in the ass vær gang dem trenger rettigheter til å installere et simpelt program.

7330430[/snapback]

hvilke programmer da?

PC-en skal brukes til skolearbeid, og de programmene som skal inn installeres av IT ansvarlig før PC-en leveres ut.

Lenke til kommentar
Hva om du da er vandt til OpenOffice og ikke vil benytte deg av MS office ?

7330493[/snapback]

jeg bruker begge om hverandre, de er omtrent identiske programmer.

Men ser ikke noe problem i å spørre IT avdelingen om du kan få de og de programmene på pc-en, så lenge du har egne lisenser til de eventuelle programmene du vil ha som trenger det...

Lenke til kommentar
Så kommer spørsmålet til sim: Ville du latt noen andre gjøre hva de ville på pc`en din? Og latt de få admin tilgang på din pc?

7330390[/snapback]

Hvis noen skulle låne min PC og det var de som skulle bruke den ville jeg gitt dem administratortilgang. Det er litt forskjell på PC-er som skolen eier og som privatpersoner eier. Skolen eier mange PC-er som blir lånt ut til elever ved skolen og disse elevene er de eneste som bruker den maskinen. Håper du ser forskjellen her, wil.

Ha en ellers ufin dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...