ZoRaC Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Bruker et bildegalleri på en nettside, den bruker getImageSize for å finne størrelse på bildene, men det funker ikke når det er mellomrom i filnavn. Har prøvd urlencode og rawurlencode, men da finner den ikke fila... Noen tips? Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 http://no2.php.net/manual/en/function.php-...-whitespace.php Kanskje denne kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Den fjerner kommentarer og blanke linjer i en PHP-fil. Mitt problem er at getImageSize("et bilde.jpg") ikke fungerer... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det er uansett en uting å lagre filer på nett med mellomrom. Uansett. Kan du ikke bare gi filen et nytt navn før du kaller getimagesize (ikke noe camelcase i php...) og så gi den sitt gamle navn igjen? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Har overtatt driften av en nettside hvor det er brukt et galleri som tillater mellomrom i navnet. Er for mye jobb å bytte på alle Vet ikke om jeg får kjørt "rename" heller, med mellomrom, ikke testet men... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 getImageSize("et\ bilde.jpg"); Tror du må bruke escaping. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Kan man "escape" et mellomrom da? Aldri hørt om det jeg...? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Bare prøv det jeg skrev. Så ser du om det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå