Lord-of-the-End-Times Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Som overskriften sier så er jeg ute etter noen som kan skrive teksten til Kolera-visa til Prøysen. Jeg synes den er veldig artig men jeg finner den ikke på nettet og så husker jeg den ikke i huet... Takk for hjelpa Lenke til kommentar
medlem-214688 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 KOLERA VISA: 1.VERS: Det var seg en gang uti Koleralæind! U-U-U At dom skulle begrava en skinndau mæinn Suderullala-derullala. Suderi-suderi-suderullala. 2.VERS: Og bakerst i følje gikk enkja og slang! U-U-U Mens hu kikka på kista og tralla og sang: Suderullala osv. 3.VERS: Men da dom var kømmi tel kjerkemur`n opp, U-U-U tok`n lokket tå kista den skinndaue kropp, Suderullala osv. 4.VERS: Je er itte død, nei, je lever ennu! U-U-U De har reist uti fånytta, skunn dekk og snu! Suderullala osv. 5.VERS: Men da steig nå enkja tel kistlokket fram, U-U-U Åssen er det du bær` deg, du vøl itte skam! Suderullala osv. 6.VERS: Nei, legg deg nå pent nedi kista di nu! U-U-U Du veit dokter`n hæin skjønne det bære hell du! suderullala-derullala. Suderi-suderi-suderullala. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå