Gå til innhold

IT-tjenesten har sperret WoW-portene...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis gjør jo BRD runs etc på wow i skolen.

Ikke at det er noe smart om man vil kunne det man skal utdanne seg til. Tror han gjør det mest i norsk timene etc da, da vi alltid på skolen vår har dobbelt timer i alle fag, og kanskje han gjorde det slik det var 30 min matpause etterpå.

Ellers går man på skolen for å lære og om man spiller spill, eller sitter tyter på msn og slikt i timene, er du vell egetnlig ganske sprengt.

Lenke til kommentar
Ref. rapportering av denne tråden. Om en skoles reglement blir brutt, har vi på forumet ingenting med. Tråden stenges ikke av den grunn, da det ikke er mot norsk lov.

7336029[/snapback]

OT: oops, det må vøre en helt ny policy fra moderatorteamet :dribble: - 90% av de trådene jeg har sett blitt stengt på grunn av "ulovligheter" her helt klart ikke vært imot norsk lov, men "forbudt" ihht diverse regler, EULA'er etc etc..

Lenke til kommentar

Dette blir nesten litt for dumt... Men men deres valg.

Og det er ikke vanskelig å unngå at folk spiller. Krev f.eks innstallasjon av en eller annen for for Citrix klient, for i det hele tatt å få tilkobling til nettet. Er ikke elevene logget inn, kommer de seg heller ikke ut på nettet.

Lenke til kommentar

dumt at elevene spiller... skolen skal jo også være et sted hvor man er sosiale.. hvor sosal er en gutt på 14-15år som sitter hjemme å spiller på kveldene... og når han er på skolen.. hva gjør han da... spiller.. uffameg... mange venner ut å går her jah.. :S bortsett fra de han møter på internett da.. som han aldri vil møte irl... ^^

Lenke til kommentar
Dette blir nesten litt for dumt... Men men deres valg.

Og det er ikke vanskelig å unngå at folk spiller. Krev f.eks innstallasjon av en eller annen for for Citrix klient, for i det hele tatt å få tilkobling til nettet. Er ikke elevene logget inn, kommer de seg heller ikke ut på nettet.

7336515[/snapback]

Eller at en bruker AD på en konto på maskina, også har eleven en konto som en selv er lokal admin på, men der får vedkommende ikke nett på skolen, bare hjemme.

Lenke til kommentar
Ingen av dåke wow spelare på skuler som kunne svare på kva dåke gjer innpå wow? Lurer svært på det. Dåke kan jo umulig rekke å gjer noke stort, sjekke AH, prate med folk, thats it. Mulig eit bg run der du blir avbrutt av lærer i timene, yey.

7336081[/snapback]

De grinder vel kan jeg tenke meg, grinding er jo det verste i manns minne og gjøre så er vel de fleste som tar seg en kjapp tur til Arathi eller noe for elemental earth, når jeg er sjuk sitter jeg hjemme og grinder elemental earth for og selge / få NR pots, er jo aldri noen bots eller spillere der rundt 11 om morgenen for meg iallefall blir verre i 2 tiden :hrm:

Edit: Leif var her.

Endret av Lampeskjermen
Lenke til kommentar

Hei, jenter og gutter.

Nå har jeg fått greia til å funke, og gjett om lærern ble sut når hun fikk se det.

"Har du knækkt koden no?"

Men nomatter what, nå har jeg hold på nesten 24/7 siden mandag, lest forum, og prøvd alt mulig rart. Gjett om gutta i klassen klikka helt når "Connecting", "Authenticating" og "Handshaking" endelig poppa opp på skjermen.

Får å få Your Freedom til å fungere måtte jeg kjøre det på Windowsdelen av MacBook'en min. Litt kjipt å switche, men dette vil vel bare føre til at jeg spiller når jeg virkelig har tid og mulighet. Og ikke mens vi kjører undervisning. :blush:

Oppskriften: Your-Freedom.net - World of Warcraft, funket som bare det!

Tusen takk for hjelpen til alle som har bistått, og til dere som tror skolen går til **** for dette, sier jeg bare; Noen ungdommer kan ta ansvar for egen læring. Spillingen kan man styre til når man har tid, det er bare noe for å få den lange dagen til å gå :)

Lenke til kommentar

På skolen min gjør vi omtrent det samme 4 av skolens timer i uka.

Hvorfor? Fordi lærdommen vi får suger.

Her har vi en lærer i Engelsk Fordypning som har studert samfunnsfag, som ber oss om å skrive avskrift fra engelsk boka, og så sende det til han så han kan rette og se.

Hva lærer vi av det? Null! værste er at vi får karakter på det.

Så hva blir det til? Folket gjør ikke noe, isteden så logger vi oss inn på engelske sider med forskjellig å lærer!

(Mange av elevene sitter å ser på WoW items....Det er patetisk)

Fag der vi ikke lærer noe støtter jeg sånt her..men der vi faktisk har en utdannet lærer som lærer oss noe! DA FØLGER VI MED!

viva la revolusjon :p

Lenke til kommentar
På skolen min gjør vi omtrent det samme 4 av skolens timer i uka.

Hvorfor? Fordi lærdommen vi får suger.

Her har vi en lærer i Engelsk Fordypning som har studert samfunnsfag, som ber oss om å skrive avskrift fra engelsk boka, og så sende det til han så han kan rette og se.

Hva lærer vi av det? Null! værste er at vi får karakter på det.

Så hva blir det til? Folket gjør ikke noe, isteden så logger vi oss inn på engelske sider med forskjellig å lærer!

(Mange av elevene sitter å ser på WoW items....Det er patetisk)

Fag der vi ikke lærer noe støtter jeg sånt her..men der vi faktisk har en utdannet lærer som lærer oss noe! DA FØLGER VI MED!

viva la revolusjon :p

7343456[/snapback]

og kanskje ta det opp med enten klassestyrer eller den aktuelle lærer...

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen til alle som har bistått, og til dere som tror skolen går til **** for dette, sier jeg bare; Noen ungdommer kan ta ansvar for egen læring. Spillingen kan man styre til når man har tid, det er bare noe for å få den lange dagen til å gå :)

7341662[/snapback]

Noen ja, men 90% av elevene er desverre ikke kapable av å ta vare på seg selv. Og jeg er sikker på at de elsker at du har funnet en vei rundt sperringene.

Meh, tror jeg skal bytte jobb til IT administrator i skolevesenet..Reise rundt og sikre samtlige skoler.

Verste er at skattepengene mine går til å betale for de lærerene som sløser bort tiden sin med å lære ungdommen noe.

Lenke til kommentar
Jeg jobber på gausdal vgs, i oppland. Og snart så kommer det en sikkerhetsløsning fra Cisco som sperrer for p2p, og masse andre greier.

Og du kommer ikke på nett før virusprogrammet og windows er oppdatert.

Så hvis noen vil spille wow på gvgs etter jul, kom til meg og gi meg en jævlig god grunn til å spille, så skal du nok få lov ;)

7321395[/snapback]

Argh! Velvel, regner med at vi i MK greier å fikse dette "problemet" ;)

Hva med oss som kjører Mac? Ingen virusprogrammer eller Windows å oppdatere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...