Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Gikk hvertfall sykt tregt å surfe med Your Freedom her. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 IT ansatte på skoler vet mindre enn nerdene som går der. 7329665[/snapback] Til dels rett. Men hvorfor er dere da så forbannet på it-ansvarlig som stenger dere ute fra wow, hvis dere er så 1337 som dere påstår Hadde jeg vært lærer selv og sett at noen av mine elever hadde spilt wow i timene, hadde jeg iallefall ikke gjort en dam shit neste gang de kom for å klage på karakterene, eksamens/prøve/innleverings press etc. Og ja jeg blir forbannet hvis det stemmer at de skattekronene jeg har betalt inn til staten blir brukt til å finansiere bærbare pc-er slik at barn med "lærevansker" kan sitte å spille wow i timene. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 spilte wow hele VK1 i fjor jeg =P men så er IKT det mest slappe man kan gå på, 3 ukers oppgave løst på 1 dag (det er da letteste del, jeg var lat) 7329662[/snapback] Du er lat du IKT er ikke det mest slappe du kan gå, eller kanskje der du gikk, hehe... Lenke til kommentar
greiven Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hva?!?!?!?!? Får dere ikek spille WoW i skoletiden? Hva FAEN er det som skjer med verden??!?!?! 7321227[/snapback] Hva faen skjer med DEG? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hva?!?!?!?!? Får dere ikek spille WoW i skoletiden? Hva FAEN er det som skjer med verden??!?!?! 7321227[/snapback] Hva faen skjer med DEG? 7330637[/snapback] Rrrrrrrrrr-tard. Lenke til kommentar
DeadbeaT Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 uhm wowftw: sarkasme? Lenke til kommentar
schroeder Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Nå har jeg downloadet Your Freedom. Nytt problem: Hvor finner jeg ut informasjon, som SIP, min Proxy? Takker for svar. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 jeg bryr meg ikke om at de sperrer det, sitter i windowed mode med wow nå uansett med bosskey oppe om læreren kommer rundt hjørnet. Øyvind, du vet at wow er et online spill som såvidt bruker nettet, dessuten om man kobler seg til en fransk server får man gode 150 i ms/ping. (wow bruker sånn 10kbhs hver vei) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Okei, så lite ja. Testet bare et par sider som var sperret i proxy'n jeg, og det gikk kjempetregt. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 hm... hvilken linje har skolen? har skolen så god linje at alle pc-ene kan laste 10kb/s hver vei? tenk på de andre også, ikke kun deg selv... spill hører ikke hjemme på skolen.. de hører til hjemme på fritiden! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 jeg kom til å tenke på noe... Elevene her, eller de fleste eier pc-ene selv, derfor er de lokal admin på pc-ene... De har ikke lov til å spille spill i skoletiden osv... Men nettet tillhører skolen, og da skal jo skolen bestemme hva elevene kan bruke nettet tilhører sklen, og derfor kan vi bestemme hva det skal brukes til Så derfor kan de i teorien bare spille single player spill på skolene, selv om de ikke har lov til det heller... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du har jo noe der... bare tenk visst alle elevene skulle spillt onlinespill på skolen.. hadde dere hatt båndbredde nok til den ene stakkaren som skulle gjøre lekser? jeg sier skyt dem som spiller på sko... ehm.. gi dem en skikkelig straff... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 elevene klager på at nettet er treigt... Er det noe rart da de fleste sitter å laster ned filmer, musikk og hva det nå skulle være... Og ved å lage noen grunnregler om hva de kan gjøre med pc-ene i timene, og ha god kontroll over nettet burde holde. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 haha ja! Sitter og laster ned Ice Age 2 atm, 5 gb på skolen. Svir av 600 kb/s og litt over 300 uplink Så godt med idiotisk demoskole med sjukt nett. (at du ikke har sperret av torrents er helt utrolig, jeg kunne alltids kjørt det gjennom YF men det ville vært altfor treigt) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 bare vent til det kommer en sikkerhetsløsning... Slikt styres vanlighvis ikke lokalt på skolen, men et sentralt sted for alle skoler i fylket, og de ser hva som skjer på hvilket nett, og hvem som gjør hva Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 okei da men det er vel i år, bærbare pc-er har blitt obigatoriske i undervisningen noen steder, og da har elever egne pc-er de vil bruke. Her er det ivvertfall intill videre helt åpent, til sikkerhetssysemet kommer på plass... Pluss det at vi veit hvem som har den og den IP adressa og vi kan se trafikken på linja, og hvem som gjør hva. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 I teorien så kan de se alt jeg gjør, sperre alt eller ikke la meg connecte til nettet, men folka på denne skolen vet nok ikke hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 I teorien så kan de se alt jeg gjør, sperre alt eller ikke la meg connecte til nettet, men folka på denne skolen vet nok ikke hvordan man gjør det. 7335242[/snapback] Hva slags skole går du på? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 I teorien så kan de se alt jeg gjør, sperre alt eller ikke la meg connecte til nettet, men folka på denne skolen vet nok ikke hvordan man gjør det. 7335242[/snapback] kanskje dere får valget, det er åpent, og helt til det begynner å bli skikkelig ball, så sperrer de det, og dere kommer bare inn på sider som skolen vil du kan komme inn på . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg