Gå til innhold

IT-tjenesten har sperret WoW-portene...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IT ansatte på skoler vet mindre enn nerdene som går der.

7329665[/snapback]

Til dels rett.

Men hvorfor er dere da så forbannet på it-ansvarlig som stenger dere ute fra wow, hvis dere er så 1337 som dere påstår :p

Hadde jeg vært lærer selv og sett at noen av mine elever hadde spilt wow i timene, hadde jeg iallefall ikke gjort en dam shit neste gang de kom for å klage på karakterene, eksamens/prøve/innleverings press etc.

Og ja jeg blir forbannet hvis det stemmer at de skattekronene jeg har betalt inn til staten blir brukt til å finansiere bærbare pc-er slik at barn med "lærevansker" kan sitte å spille wow i timene.

Lenke til kommentar
spilte wow hele VK1 i fjor jeg =P men så er IKT det mest slappe man kan gå på, 3 ukers oppgave løst på 1 dag (det er da letteste del, jeg var lat)

7329662[/snapback]

Du er lat du :p

IKT er ikke det mest slappe du kan gå, eller kanskje der du gikk, hehe...

Lenke til kommentar

jeg bryr meg ikke om at de sperrer det, sitter i windowed mode med wow nå uansett med bosskey oppe om læreren kommer rundt hjørnet.

Øyvind, du vet at wow er et online spill som såvidt bruker nettet, dessuten om man kobler seg til en fransk server får man gode 150 i ms/ping.

(wow bruker sånn 10kbhs hver vei)

Lenke til kommentar

jeg kom til å tenke på noe...

Elevene her, eller de fleste eier pc-ene selv, derfor er de lokal admin på pc-ene...

De har ikke lov til å spille spill i skoletiden osv...

Men nettet tillhører skolen, og da skal jo skolen bestemme hva elevene kan bruke nettet tilhører sklen, og derfor kan vi bestemme hva det skal brukes til :devil:

Så derfor kan de i teorien bare spille single player spill på skolene, selv om de ikke har lov til det heller...

Lenke til kommentar

elevene klager på at nettet er treigt...

Er det noe rart da de fleste sitter å laster ned filmer, musikk og hva det nå skulle være...

Og ved å lage noen grunnregler om hva de kan gjøre med pc-ene i timene, og ha god kontroll over nettet burde holde.

Lenke til kommentar

haha ja! :D

Sitter og laster ned Ice Age 2 atm, 5 gb på skolen.

Svir av 600 kb/s og litt over 300 uplink

Så godt med idiotisk demoskole med sjukt nett. (at du ikke har sperret av torrents er helt utrolig, jeg kunne alltids kjørt det gjennom YF men det ville vært altfor treigt)

Lenke til kommentar

okei da :p

men det er vel i år, bærbare pc-er har blitt obigatoriske i undervisningen noen steder, og da har elever egne pc-er de vil bruke. Her er det ivvertfall intill videre helt åpent, til sikkerhetssysemet kommer på plass...

Pluss det at vi veit hvem som har den og den IP adressa og vi kan se trafikken på linja, og hvem som gjør hva.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
I teorien så kan de se alt jeg gjør, sperre alt eller ikke la meg connecte til nettet, men folka på denne skolen vet nok ikke hvordan man gjør det.

7335242[/snapback]

:huh: Hva slags skole går du på?

Lenke til kommentar
I teorien så kan de se alt jeg gjør, sperre alt eller ikke la meg connecte til nettet, men folka på denne skolen vet nok ikke hvordan man gjør det.

7335242[/snapback]

kanskje dere får valget, det er åpent, og helt til det begynner å bli skikkelig ball, så sperrer de det, og dere kommer bare inn på sider som skolen vil du kan komme inn på .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...