Gå til innhold

IT-tjenesten har sperret WoW-portene...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvordan skal elevene klare å installere Your Freedom programmet? :p

7322072[/snapback]

noen steder har de alle administrative rettigheter, da kan de installere.

Andre steder kommer de ikke på nett hvis de ikke bruker en bestemt konto.

Men du kan vel installere det på en minnepenn f.eks, og så kjøre det?

Lenke til kommentar

Nei faktisk Your Freedom er satt opp sånn at den ikke trenger admin rettigheter (Du legger den inn på dine egne dokumenter om skolen har sperret dine rettigheter til c disken, eller om de kjører på en client maskin, ellers kan du installere det hjemme zippe, sende på mail og unzippe på pcen din og kjøre på, lignende det mange gjør for å få msn til å kjørra på en sperret pc)

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle læreren bry seg om at eleven kaster bort livet sitt? ;)

Dessuten personlig bruker jeg Bosskey til å switche mellom 2 desktops, hver gang en lærer kommer trykker jeg ctrl + | så bytter pcen til et helt annet desktop med microsoft words oppe :D

Lenke til kommentar

thomas_c24 ville ha en liten guide, her kommer den:

For å spille WoW (og mange andre spill også) på en plass hvor portene er sperret må du gå gjennom en såkalt tunnell. Det den da gjør er å gå via en port og hjem til deg, for så å gå ut på nettet. Altså i tillegg til pcen du skal spille i fra, trenger du også en hjemme som står og sviver.

Også, dette krever sannsynligvis at du bruker en laptop eller noe på skolen/jobb. Tviler på de blir glade om de finner ut om du har installert WoW/Putty/Sockscap på en skolepc.

På maskinen du har stående hjemme.

1. Sett opp en ssh server hjemme.

Nå har jeg aldri installert noen ssh server på en windows pc, med de fleste linux distroer derimot er det faktisk ofte automatisk skrudd på. Et raskt google søk alà "windows openssh", "ubuntu sshd" eller noe lignende så finner du utav det.

Windows server: http://sshwindows.sourceforge.net/

2. Etter at du har satt opp en ssh server, skift så porten den bruker til 443. (443 fordi det er https porten og bør være åpen på de fleste plasser. Hvis ikke kan du bruke port 80)

3. Hvis du har en brannmur/ruter, så må du åpne denne porten opp, og sende den videre til maskinen du har stående på hjemme.

På maskinen du skal spille fra:

1. Last ned putty, og sockscap: http://www.socks.permeo.com/Download/Socks...nload/index.asp

2. Start putty, lag en ny Sesjon og bruk ipen hjem med porten 443 (eller hvilken du nå har brukt).

3. Gå innpå tunnels og skriv på Source port: 1080. (Det dette da gjør er å sette opp en socks 5 server på den pcen du spiller i fra på port 1080), og Add.

4. Gå tilbake til Sessions, og SAVE. (veldig viktig å save ellers husker den det ikke!)

5. Trykk Open og logg inn med ditt vanlige brukernavn. (Hvordan dette fungerer på windows vet jeg ikke, kanskje du legger inn andre brukernavn i openssh? Kanskje du bruker ditt vanlige brukernavn som jeg gjør på Linux, I dunno.)

6. Start Sockscap (Det er et program som lar deg kjøre programmer som ikke støtter socks gjennom en socks server wink.gif)

7. Sett at den skal gå til 127.0.0.1 og port 1080. (Socks 5 server)

8. Legg til WoW.exe og RUN inv_biggrin.gif

Canute på forumet lagde denne for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
da kan du jo like gjerne drite i å gå på skolen, og heller gi plassen til noen som har tenkt til å lære noe istedet.

7322194[/snapback]

Vel nå får jo jeg bare 4, kunne sikkert ha fått 5 i alle fag eller bedre, men personlig orker jeg ikke det ^^

Lenke til kommentar

Nå har jeg snakket med masse folk på div. forums, rundt om kring. Snakket i tillegg med den tyske utvikleren av htt-tunnel 0.1 for Mac OS X. Fikk en del tips, og nå er det eneste jeg mangler

IP/Hostname og Port til WoW-logon server

og

IP/Hostname og Port til en Proxy-server, så jeg slipper å sette opp en selv..

Noen forslag til Hostnames jeg kan teste?

Endret av schroeder
Lenke til kommentar

Dåke som speler wow i friminutter, kor masse for dåke gjort?

Sjekka ah? Prata med eit par guild folk og venner?

Og i timer, du kan ikkje akkurat ta eit instance run fordi du kan jo bli avbrutt ofte nok. BG, joda muligens. Men alt det kan gjer heime.

Er det virkelig verdt å bryte skulen sitt reglemang for å gjer dette? Når det ikkje er lov, so er det ikkje lov. Handler om å følge ein enkel regel.

Og PcT læraren skal bry seg like masse om alle elever, helst meir om dei som for 1-2 siden dei trenger større oppfølging. Man gjer ikkje blaffen i ein elev fordi han absolutt må/vil spele WoW i skuletimane.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro man får raskere ping/ms ved å bruke den teknikken, siden Your Freedom bruker servere i tyskland/frankrike (den gjør akkurat det samme, bare mot en av dem sine servere istedenfor din egen hjemmepc)

7322218[/snapback]

Data må allikavel ned til Your Freedom sine servere. Så du får nok ikke noe lavere ping, tvert imot. Du må mest sansynelig gjennom ett punkt mer, noe som gir deg høyere ping.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...