Gå til innhold

IT-tjenesten har sperret WoW-portene...

Anbefalte innlegg

Hei.

Tittel: IT-tjenesten har altså sperret porten(/e) til World of Warcraft på skolen. I hele sommer har vi gått å gruet oss til skolen, og det eneste lyset har vært super-rask internett -> wow-spilling.

Macene våre var forsinket, og tre dager før vi fikk dem, ble portene stengt... Det var som et slag i trynet, for samtlige gamere.

Men opp i alt det her, begynte en tulling å snakke om et program som kan kjøre WoW, gjennom port 80, er det bare bull? Eller finnes det virkelig et sånt program der ute et sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter Tunnellier, WinSSHD og Sockscap. Som er de programmene du trenger for å mekke en tunell.

WinSSHD på hjemmepcen som har tilgang til wow. Tunnellier og Sockscap på den sperrede klienten. Bruker port 443 som i de fleste tilfeller er åpen. Du kjører vel også igjennom http proxy på en av disse portene 8080/80/1080

Husker ikke alt i detalj, siden det er en liten stund siden jeg satt det opp sist. Så det er fullt mulig det er noen feil/mangler i det jeg har sagt :p

Lenke til kommentar
Asså, da er man litt vel avhengig av WOW. Ikke for å være frekk, men hvis man må spille wow på skolen så bør man serriøst tenke på å trappe ned.. ;)

7321285[/snapback]

Jepp

Spill WOW hjemme, og jobb på skolen.

Til neste år er det vel slik på samtlige skoler i norge håper jeg.

Men må du absolutt spille wow, er det vel ikke noe mere stress enn å stikke opp på IT kontoret å gi de en veldig god grunn til at du skal få lov til å spille wow i skoletiden.

Du kan også godt poste den grunnen her ;)

Lenke til kommentar

Haha, for tet dilemma.

Er egentlig veldig offtopic det jeg skal si nå men, kompiss av meg gjorde noe lignendes i går.

Scotty (på forumet) hadde et mini Lan hos seg.

Vi får besøk av en god venn som da kapret en av de ledige datane.

Jeg og Scott launchet opp en heftig runde med Garry's mod, og spurte om han ville være med.

Nei, det var et raid til Stormwind og han skulle snart dra.

Så etter 30 mins, så hører vi litt lengre bak oss (Auhh..faen...Må dra hjem nå).

Men så hørte man taste trykk på mobilen " Mamma, kan jeg være hos Scott litt lengre? Det er noe veldig viktig...(Hva da?) Ehh..Er et dødsviktig raid til Stormwind i World of Warcraft som jeg bare MÅ være med på"

Jeg følte en stor skam over at han var kompissen min :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Men må du absolutt spille wow, er det vel ikke noe mere stress enn å stikke opp på IT kontoret å gi de en veldig god grunn til at du skal få lov til å spille wow i skoletiden.

:!: Det måtte vært en god grunn hvis jeg skulle gitt tillatelse for noe sånt.

Men hvis dere kommer med noen gode forslag til hvordan WoW skal funke gjennom proxy, kom også med gode løsninger til hvordan man sperrer det. (Jobber på IT-avdelingen på en skole jeg også :p)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

:!: Det måtte vært en god grunn hvis jeg skulle gitt tillatelse for noe sånt.

Men hvis dere kommer med noen gode forslag til hvordan WoW skal funke gjennom proxy, kom også med gode løsninger til hvordan man sperrer det. (Jobber på IT-avdelingen på en skole jeg også :p)

7321363[/snapback]

i hvilket fylke er det du jobber?

Jeg jobber på gausdal vgs, i oppland. Og snart så kommer det en sikkerhetsløsning fra Cisco som sperrer for p2p, og masse andre greier.

Og du kommer ikke på nett før virusprogrammet og windows er oppdatert.

Så hvis noen vil spille wow på gvgs etter jul, kom til meg og gi meg en jævlig god grunn til å spille, så skal du nok få lov ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
(Jobber på IT-avdelingen på en skole jeg også :p)

Byåsen? ;)

7321673[/snapback]

:ph34r:

Men OT: Har ikke så mye imot sperring av spill på skolen, men er litt kjipt for det blir sperret på min pc også som jeg bruker hjemme av og til også.. Sjefen her har litt sperre dilla. :p

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Flott at IT-avdelingene rundt om kring tar ansvar og sperrer slike spill, det er totalt unødvendig at norsk ungdom skal sløse bort tiden sin på TULL i skole tiden...

7321680[/snapback]

Skulle bare mangle... Skoletid er skoletid, ikke spilltid..

Men er som oftest fylket som sperrer portene, ikke skolen.

Lenke til kommentar
Flott at IT-avdelingene rundt om kring tar ansvar og sperrer slike spill, det er totalt unødvendig at norsk ungdom skal sløse bort tiden sin på TULL i skole tiden...

7321680[/snapback]

Som sagt får vi en slik ordning her over jul.

Så her er nettet helt åpent atm, har sett mange ganger at folk sitter å spiller i timene, og lærere har klaget på dette, skjønner jeg godt.

Men tror nok de kunne ha ventet et år før de satte igang prosjektet med bærbare pc-er, ivvertfall i oppland, da pc-ene ble måneder forsinket, og noe sikkerhetsystemer er ikke på plass enda.

alt det burde ha vert på plass før skolen startet i høst.

Dessuten begynner jeg å bli lei alle trådene der folk absolutt må spille på skolene, og vil ha en måte å komme rundt det på, istedet for å faktisk gjøre noe på skolen.

Lenke til kommentar
Jeg spiller WoW på skolen selv, men bare i friminuttene... Er jo egentlig ikke noe poeng i å sperre det, om lærerene ikke klarer å passe på så burde det skaffes nye lærere imo, dritt å ikke ha noe å gjøre i friminuttene :p

7321841[/snapback]

skal lærerne stå bakerst i klasserommet slik at de ser alle skjermene?

Og det er vel heller dere som skulle ha hatt hjelp da dere ikke greier å følge med i timen ;)

Lenke til kommentar

Du skal være god for å greie å locke Your Freedom eller sockscapp. (typo)

Med tanke på at disse bruker http porter til å koble seg på en server, og derifra koble seg på WoW.

Personlig gamer jeg wow på skolen i friminutter/om jeg er ferdig med det jeg har lyst til.

Your Freedom funker ekstremt bra til dette. Ville nok vært mulig å sperre det om man lagde, eller brukte noe program som locket de serverne de bruker, eller ip adressene, men fortsatt.

Skolen burde heller gi faen i elever som satt og spilte og la dem få dårlige karakterer, enn å bruke hauger av penger på senile it folk. (Har hatt samma skole laptop i 1.5 år nå, brukte ca 2 uker å få fjernet alle sperringer de hadde brukt et halvt år å lage.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...