Thend Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 [ Du er klar over at muslimene er flere milliarder? Det blir å ta i. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Du forstår ikke hva som driver dusørjegerbusiness til å satse på Irak, er det det du mener? Grunnen til at jeg spør på den måten er at det foregår vel lik null oppbygging av infrastruktur i Irak, og samtidig er den nest største styrken i landet lykkejegere som ganske sikkert er rundhåndet lønnet av ...Hvem? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) det foregår vel lik null oppbygging av infrastruktur i Irak 7346762[/snapback] Riktig! De allierte med USA i spissen har ikke oppnådd annet enn å totalt ødelegge et land. Angrep med våpen er aldri en god løsning på problemer siden det skaper ufattelig med menneskelige lidelser (og lidelser for dyr for den saks skyld). Endret 23. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Tror nok han mener det er en feil en plass når bestemor sprenger seg selv i luften og barnebarnene er fornøyde med en martyr ekstra i familien. 7346287[/snapback] Kan ikke være mere enig, og samtidig undre meg over hva som får "bestemødre" til å gjøre noe sånt. Det blir da litt lettvint å skrike om fundamentalisme, fordi mødre i den alderen vet bedre, så hva kan da likevel tvinge disse til å gjøre det? 7346411[/snapback] Jeg vil faktisk påstå at det er her en kan snakke om fundamentalisme. En bestemor, som du sier, bør vite bedre, har mer erfaring med livet og generelt vokst seg fra "vi blir martyr"-leken. Hadde dette vært en person i studentalderen kunne vi sett på årsaker som politisk opprør og lingende, men når en gammel person ofrer sitt liv for herrens navn vil jeg påstå at det er rett og slett ren og farlig fundamentalisme. Og familiens reaksjoner forsterker bare inntrykket mitt. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Denne boken fremmer en null toleranse! Jeg syns denne boken bidrar til å lære barna at det riktig å dra alle over samme kam, er ikke så rart heller da at mobbing på danske skoler er også veldig utbredt. Og jeg syns det er veldig trist, fordi det er nemlig helt feil det denne boken prøver å fremme. Muslimer er et veldig koselig folkeslag egentlig. Mange av de muslimene jeg kjenner er heller ikke innelukkede, de er veldig åpne og har en veldig livlig personlighet. Men såklart er det sant at det finnes terrorister innen Islam også. Men de er i mindretall. Igjen så er det jo trist at denne boken blir utlevert til 5. klassinger som kanskje heller ikke er klar over om dette er sant. Eller ren propaganda - som det er! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 PureJoy: At det er mindretall med terrorister hos muslimene er det ingen som har sagt noe mot. Det boken påpeker at det dagens regel er at muslimer utgjør terroristene. Dette er sant, hvorfor skal ikke 5. klassinger lære dette? Blir det for politisk ukorrekt? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Ja, faktisk. Selvom det er viktig at barna lærer om sånt som terrorisme osv når de går i skolen, så syns jeg faktisk det denne boken prøver å få fram kan komme veldig uheldig ut hos de danske barna. Vi ser jo f.eks. i det danske Folkeparti at muslimene har blitt latterliggjort og hengt ut. Etter min mening kan det samme skje med barna, de lærer at det finnes muslimer som er terrorister, og det er vel så greit. Men disse barna kan ikke svelge alt dette uten at noe av det kommer galt ut, og for dem er det også veldig vanskelig å skille mellom hvem som er hvem, og nettopp hvorfor det er sånn, og om det kanskje finnes noe mer til dette. Og dette kan også bidra med å spre fremmedfrykt hos danske barn. Og det burde det ikke! Endret 23. november 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Veldig mange av de islamske landene vasser i rikdom, Hvor mange av de? De islamske landene som vasser i rikdom er neppe over 10 og det skyldes i stor grad store forekomster av olje. At landet er rikt sier heller ingenting om fordelingen av oljeinntektene - det er gjerne av de som sitter med makten i de utelukkende totalitære regimene stikker av mest mesteparten av inntektene. Og det hjelper ikke stort med matrielle goder når du bor i et totalitært samfunn etter mønster av Nazi-Tyskland og apartheidregimet i Sør-Afrika som Saudi-Arabia. og det er i området Nor-Afrika til Midtøsten vi finner noen av verdens mest fantastiske byer og feriesteder, og mest spektaulære byggverk.Og tenk også på Persia og andre historiske land som alltid var fremst i utviklingen. Og folk i Alexandria, hadde for eksempel innlagt vann og en av verdens største havner hundrevis av år før vi i Norge sluttet å hente vann i bekker og brønner, og fant ut at vi kunne samle oss i stedet for å bosette oss på utilgjengelige skråninger langs milelange fjorder. Det er ingen tvil om at de har hatt sin storhetstid, men ser du på status quo anno 2006 så skal du være håpløst kulturrelativist for å ikke innse at Vesten har gått forbi. Flertallet av verdens befolkning, som er muslimer og andre fremmedreligiøse, bor i området vi ser på som underutviklet. De velger selv å leve slik, og hvem er vi i kraftig mindretall til å bestemme hva som er riktig og galt levesett?Bilde av Tehran, en by vi nordmenn anser som en del av en underutviklet verden: 7346493[/snapback] Iran er et totalitært teokrati som dømmer voldtektsofre for sex utenfor ekteskap hvis ikke offeret har minst 4 vitner. Homofile henges offentlig. Hvordan kan du påstå at de velger å leve slikt? Staten styrer utdanning, presse og det finnes ingen ytringsfrihet. Hvor utviklet kan du kalle et slikt samfunn? Endret 24. november 2006 av sumptrollet Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Muslimer er et veldig koselig folkeslag egentlig. Det er da ikke noe folkeslag. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Angrep med våpen er aldri en god løsning på problemer siden det skaper ufattelig med menneskelige lidelser (og lidelser for dyr for den saks skyld). 7346841[/snapback] Bra den holdningen ikke var utbredt på 40-talllet for da hadde nazistene fremdeles sittet med makten i bortimot hele Europa og Nord-Afrika. Pasifisme ser fint ut på papiret, men du ender opp med et samfunn like sårbart som en bevegelseshemmet kanin i et bur med en ulv. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 At "[n]esten alle flyktninger og asylsøkere i norge [sic] er lovbrytere" er en påstand som det burde være lett å dokumentere. Jeg venter spent på først en mer presis definisjon av "nesten alle" Talsmenn for norsk politi sa dette til TV2 for et år eller to siden i en sak om flyktninger og asylsøkere, hvor de sa at omtrent 90% kom uten eller med falske papirer. Mange av dem spylte dem i dass på flyet inn til norge. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 At "[n]esten alle flyktninger og asylsøkere i norge [sic] er lovbrytere" er en påstand som det burde være lett å dokumentere. Jeg venter spent på først en mer presis definisjon av "nesten alle" Talsmenn for norsk politi sa dette til TV2 for et år eller to siden i en sak om flyktninger og asylsøkere, hvor de sa at omtrent 90% kom uten eller med falske papirer. Mange av dem spylte dem i dass på flyet inn til norge. 7349600[/snapback] Jeg venter på statistikken som viser at nesten alle flyktninger og asylsøkere i Norge er lovbrytere. Jeg registrerer at du ikke var i nærheten av å finne noe sånt. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg venter på statistikken som viser at nesten alle flyktninger og asylsøkere i Norge er lovbrytere. Jeg registrerer at du ikke var i nærheten av å finne noe sånt. I så fall beklager jeg at jeg ikke har videoredigeringsutstyr for hånd og tar opp alt som er på TV og laster det opp på nettet. Du får velge selv om du tror meg eller ikke, eller snakke med TV2. Ifølge VG kommer 94% av asylsøker til norge uten pass. Politi, regjering og UDI antar at nesten samtlige har ødelagt sine egne papirer. Man kommer seg nemlig ikke på en internasjonal flight uten identifikasjon. Hvertfall ikke til Schengen. Hvordan papirene til disse 94% så forsvinner underveis til norge kan man jo lure. Og ifølge internasjonale sosialister (regner med at du ikke tror de lystløgner om asylpolitikken, de som gjerne vil ha flere til landet), sa regjeringen med Gro Harlem Brundtland så tidlig som på 80 tallet at mer enn 90% av asylsøkere kommer av økonomiske årsaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå