Gå til innhold

Video av Fedora Linux på ps3

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rimeleg uinntresant for min del.

Eg er meir spent på å få sjå noko media center opplegg, typ XBMC.

Men at ein kan installere Linux på den, er vel eit steg i rett retning.

7320914[/snapback]

har man linux så er ikke veien lang til VLC player. Som støtter det meste som er av videoformat og løsninger :thumbup:

Lenke til kommentar
Rimeleg uinntresant for min del.

Eg er meir spent på å få sjå noko media center opplegg, typ XBMC.

Men at ein kan installere Linux på den, er vel eit steg i rett retning.

7320914[/snapback]

har man linux så er ikke veien lang til VLC player. Som støtter det meste som er av videoformat og løsninger :thumbup:

7321331[/snapback]

Sant nok.

Men eg vil ha eit skikkelig media center, ala XBMC, om du skjønar. Eg vil ikkje berre ha ein spelar som eg kan opna filer med - eg vil det skal sjå ut som ein medie center maskin også.

Men som du seier, vegen er nok ikkje så lang. :)

Lenke til kommentar

Tja. Om de finner på en måte å navigere i linux med håndkontrollen, kan dette være interessant. Og da mener jeg en GOD måte.

Jeg skal iallfall ikke ha mus og tastatur liggende tilkoblet. Til det bruket har jeg PCen min. Så i bunn og grunn er linux totalt uinteressant for min del.

Men klarer de å lage et skikkelig mediacenter utav de mulighetene, kan det jo selvfølgelig være noe å se nærmere på.

Men det som er piss med det, er jo at man må boote linux, før man kan se filmer o.l.

Ingen av konsollene denne generasjonen kommer til å overgå en moddet xbox når det kommer til interface og brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Ja, me må sleppa å måtta boote linux. Det blir tungvint.

Eg og har vanskeleg for å tru at noko kjem til å slå ein modda xbox(1) + XBMC.

Men hvis PS3 får noko som liknar, og som blir navigert med hand-kontrollen, køyrer streams utav RAR filer over nettverk m.m. - då snakkar me.

Maskina har mykje å bevisa (for meg) på den fronten endo.

Lenke til kommentar
Ja, me må sleppa å måtta boote linux. Det blir tungvint.

Eg og har vanskeleg for å tru at noko kjem til å slå ein modda xbox(1) + XBMC.

Men hvis PS3 får noko som liknar, og som blir navigert med hand-kontrollen, køyrer streams utav RAR filer over nettverk m.m. - då snakkar me.

Maskina har mykje å bevisa (for meg) på den fronten endo.

7321745[/snapback]

Jeg håper vi kan få noe så nice som XBMC som er HD-kompatibel denne generasjonen. Men begynner å tvile litt. Med linux har man en del muligheter, men man får som sagt denne boot-tiden som er litt fucked. Linux er fryktelig skalerbart, så om noen setter seg ned og lager en dedikert media center distro med enkelt GUI så kan det blir mycket bra.

Lenke til kommentar
Blir nok en PS3 på meg alikevel da. Noen som vet om du har 100% tilgang til CPU og GPU under linux?

7323504[/snapback]

For meg virker det som at PS3 OSet ligger og kjører i bakgrunnen. Måten man bootet på tilsier at det er slik, men det kan jo hende de har løst dette på en genial måte...

Og jeg har vanskelig for å tro at en standard PPC kjerne klarer å utnytte SPEene i Cell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...