pat2004 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Kjøpte hjemmekino fra Pioneer på electroworld-messa på Lillestrøm. Nå mangler jeg bare kablene og tenkte jeg skulle kjøpe noe bra når jeg først er i gang. Hørte at Monster kabler var bra, men hva anbefaler dere? Hvor får jeg kjøpt bra kabler billigst? Har vært på smart club og sett noe som het el-tech eller tech-link eller noe, men er usikker på kvaliteten... To ting til: Er RCA det samme som gul videokabel(kompositt)? Scart-kabler som har to phonoplugger koblet til for å skille ut lyden, er det bra nok for å få lyd fra TV ut på stereoen? TV'en har bare scartuttak... På forhånd takk! Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Ingen svar ennå? Litt utålmodig kanskje... Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Hmm, utrolig mange bra svar her inne . Jeg tror det skyldes at spørsmålet vel er besvart maaange ganger før og de fleste er lei av å si sine meninger på området... Jeg kan gjøre det litt lettere: Er ikke så veldig interessert å kjøpe Monster hvis dette er knalldyrt. Var på Clas Ohlsson igår og så på noe som heter ITEC Home Cinema. Hvordan er disse? Hva med kabler fra Biltema? Kabler jeg vurderer er: Rein scart fra video til tv To rca-plugger for lyd fra video til forsterker Scart for bilde fra DVD til tv, ellers kjører jeg optisk for lyden fra dvd til forsterker. Men jeg skal også kjøre lyd fra tv til fosterker, og tv'en har bare to scart-innganger, ingening annet. Gammel... Men kan jeg kjøre en scartkabel med to rca-plugger på ene siden, enten mellom dvd og tv eller vcr og tv, for da å koble de to pluggene inn på forsterker, eller vil det krasje med lyd fra enten dvd eller vcr da? Håper noen forstod tankegangen her, hehe... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg tror kanskje det kan være lurere å spørre på et rent hifi-forum. Men en god regel er vel at om du ikke har knalldyrt utstyr, er det ikke noe vits i med kabler som er laget i 24 karats gull. Går sikkert an å få tak i noe brukbart på Clas Ohlson. Eventuelt gå innom en Hi-Fi-kjede og forsøk å få de til å vise deg forskjellen mellom en medbrakt kabel til vanlig pris og en Monster til det tjuedobbelte. Se f.eks. på denne. Tviler på at det er verdt prisen om du ikke har godt utstyr. Om jeg forstår koblingsbeskrivelsen din riktig, skal det nok gå an. Lenke til kommentar
duRden Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har ikke noen info om de andre kablene enn monster. Monster har gode kabler, og de er ikke knalldyre sammenlignet med hi-end merker. Om du er flink å prute så er det bare å hive seg rundt. Jobbet på Elkjøp en gang i tiden, der solgte man monster vil veiledende pris med sinnsyk avanse. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Etter det jeg har lest finner jeg ikke stor forskjell på monsterkabler og itec homecinema-kabler kjøpt på clas ohlsson. Begge har det samme "spekket". Derfor valgte jeg noen kabler fra clas. Ellers takk for alle svar! Lenke til kommentar
greipfrukt Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Monster Cable ! Ene og ene på toppen! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Monster Cable ! Ene og ene på toppen! 7389882[/snapback] Snakker du av erfaring eller? Tommelfingerregelen sier at man bør bruke ca 10% av anleggets verdi på kabler. Hvis man har et billig anlegg fra 0 til 10000 er det jo meningsløst å kjøpe dyre kabler. Greit at det bør være litt kvalitet og tversnitt,men å bruke flere tusen på det er bortkastet. Endret 30. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
greipfrukt Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Erfaring ja! Du finner faktisk Monster Cabler i forskjellige prisklasser, mener ikke han trenger å kjøpe de beste. Men kjøper han i såfall gode kabler har han jo de evt. til i ettertid. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Erfaring ja! Du finner faktisk Monster Cabler i forskjellige prisklasser, mener ikke han trenger å kjøpe de beste. Men kjøper han i såfall gode kabler har han jo de evt. til i ettertid. 7391942[/snapback] Man kjøper ikke dyre kabler for å ha i ettertid. Det er jo ikke sikkert de passer til det neste anlegget. Har du forresten erfaring med andre kabler? Jeg har hatt Monster,Kimber,MIT,Crystal,Tara-Labs,Nordost,Xindak,Synergistic-Reaserch+++ Å påstå at Monster er det beste er tøv. Kabler skal tilpasses anlegget. Lenke til kommentar
greipfrukt Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Er dette en form for skrytetråd?? Han ville ha tips til kabler... :/ Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Er dette en form for skrytetråd?? Han ville ha tips til kabler... :/ 7393337[/snapback] Monster Cable ! Ene og ene på toppen! Nei,det er ikke skryt. Når du kommer med påstanden om at Monster er det beste som finnes,så reagerer jeg på det. For det stemmer jo ikke. Kabler har forskjellig lydsignatur,derfor kan ingen være best. Det er som jeg sier,de må tilpasses anlegget. Det har jeg opplevd selv. På Klipsch RF3 fikk jeg en skrikende lys diskant med en kabel,mens det ble mørkere og mer behagelig med en annen. Skal man ha tips til kabler bør man spørre på Hifisentralen,der er det mange som har prøvd mye forskjellig og kan komme med mange gode råd. Det å anbefale en kabel er vanskelig hvis man har liten erfaring. Det kan ende med total bom,og tro meg jeg har bommet MANGE ganger selv. Endret 30. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
greipfrukt Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kanskje det var en personlig mening? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kanskje det var en personlig mening? 7394109[/snapback] Personlige meninger har jeg ingenting i mot. Jeg mener at man ikke bare "slenger" ut at en ting er verdens beste uten å begrunne det. Det blir helt feil og lite troverdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå