Gå til innhold

Bærbar til maks 9000 kroner

silkshade

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny laptop.

Budsjettet er på maks 9000 kroner, og den kommer hovedsaklig til å bli brukt til spilling. Jeg er ikke fryktelig kresen når det kommer til grafikk, jeg har en god stasjonær PC så det er underordnet. Allikevel forventer jeg jo å kunne kjøre spill som World of Warcraft relativt lag-fritt om enn på noe lavere oppløsning.

Kravene er som følger:

Brukbar CPU (Altså ikke noe Celeron-greier)

minst 1GB RAM

Alright skjermkort.

>15" skjerm

Støy, batterikapasitet og mobilitet kommer langt langt bak på prioriteringslisten.

Har sett litt på en Inspiron 6400 fra Dell med oppgradert skjermkort og 1GB ram -den har da et ATI x1400 256MB skjermkort. Duger det, eller burde jeg gå for noe annet?

Så også en link til Toshiba Satellite SATA100178 i en annen tråd her, og den ser jo rimelig bra ut. spørsmålet er bare om skjermkortene er sammenlignbare.

Uansett, på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder skjermkortet så ser det helt greit ut,det tar ikke helt av altså.

beskrivlse av denne typen kort.

Foreslår at du ser på denne siden

Mainstream/Mid-range Skjermkort (grønn farge)

Et klart steg opp i ytelse fra low-end-kort, disse kortene vil klare de siste spillene på medium innstilling og oppløsning. Bare ikke forvent for mye. En som ikke spiller ofte vil ha glede av disse kortene, men er det meningen at du skal bruke laptop-en til spilling, er ikke disse kortene ment for deg.

Mid-range-kortene produserer ikke mye varme og er derfor å finne i mindre laptop-er (13.3”-14”). De er uansett mer vanlig i 15.4” laptop-er.

X1400/Go7400 er oppfølgere til X600/6400.

Ytelse: De to nyeste kortene i dette segmentet er Go7400 og X1400. Av disse to er X1400 hakket raskere sammenlignet med Go7400. Begge vil yte sammenlignbart, men X1400 sin høyere minnehastighet (den har en full 128-bits bus vs. 64-bits bussen i Go7400) vil yte bedre på høyere oppløsning og innstillinger – men, forskjellen er ikke stor, kan være merkbar for enkelte brukere. Men du kan ikke velge feil med noen av disse kortene.

***Ytelsen til ATi Radeon X1450 er jeg usikker på, da jeg enda ikke har funnet noen benchmarks etc.

Endret av SirHenrik
Lenke til kommentar
Ah, kjempeflott! Takk for linkene :)

Meeen, så sitter jeg her og ser på andre tråder på "Bærbare" forumet og finner http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...D=RE365EA%23UUW

Plutselig har jeg lyst til å svi 900 kroner til. Verdt det, eller hva synes dere?

7320808[/snapback]

Den hadde jeg styrt glatt unna da den har drøssvis med problemer.... Les tråden under og da spesielt de siste sidene da enkelte har hatt sin maskin noen dager.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=623615

Lenke til kommentar
Har sett litt på en Inspiron 6400 fra Dell med oppgradert skjermkort og 1GB ram -den har da et ATI x1400 256MB skjermkort. Duger det, eller burde jeg gå for noe annet?

Ville ha akkurat det samme som deg, og fikk meg en 6400 kliss lik det du beskriver. Og jeg har ikke angret ett sekund.

Den drar WOW veldig bra har raidet MC\ZG og BWL uten problemer (dog uten ALL eyecandy på), BF2142 er litt verre, men fullt spillbart.

3D modeleringsprogrammer som SolidWorks og Pro/E fungerer helt topp det og, og med en batteritid på over 4 timer, er dette en uslåelig pakke. Den er stille og blir ikke spesielt varm, dermed er den ikke noe plagsom å ha med på forelesninger. Fin 15" WS skjerm, men hvis jeg skal anbefale en oppgradering må det bli at du får skjermen med høyere oppløsning enn 1200x800.

Som sagt, en veldig solid og god laptop.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
samme med 9041 eller? De virker jo ganske mye bedre, men om kvaliteten er laber går jeg nok heller for Dell, ja :)

7321022[/snapback]

Ja, vil generelt si det er mindre problemer med dell enn HP, endel har problemer med 9005 og 9074, om de samme problemene gjelder 9041 vet jeg ikke, mulig det er rettet opp da denne kom nylig. Om du ikke er så kresen på grafikken så er X1400 helt greit i WoW og i6400 er et bra kjøp :)

Lenke til kommentar

Æsj, har tenkt på det i hele dag, og jo mer jeg tenker på det, jo mer får jeg lyst til å bestille meg en Pavilion dv9041.

Regner med at jeg bestiller en slik, og så får jeg bare håpe på at jeg ikke får noen problemer med min.

Takk for hjelp og svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...