int20h Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 MSI har lansert to hovedkort basert på Nvidias nye 600-serie med brikkesett for Intel-plattformen. Les mer Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har de innført sli "bytte" kortet igjen? (De som ikke skjønner hva jeg mener kan se på brikken mellom pci-e portene) Ellers synes jeg det er litt få s-ata porter En bra ting er at brikkesettet ikke produserer så mye varme. (sett ut ifra at det er små kjølere) Litt overraskende at forskjellen er så stor på varme mellom 680 og 650. Det har sikkert noe med at 680 har store kjølere siden den er mer rettet mot overklokkere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Er det ikke slik at en Kentsfield ikke er en ekte 4-kjerne men en dual dobbelkjerne? Jeg venter uansett med en quadkjerne til dualkjerner er godt støttet i software. Vil dette kortet støtte quadcores etter Kentsfield? Endret 20. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Og igjen har de klart å sette Chipsett kjøleren under skjermkortet , 88000gtx passer ikke på det kortet for viften krasjer i den passive kjølingen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvorfor har ikke HK produsenter skjønt at de ikke skal lage hovedkort rettet mot gamere med chipsett kjølerne plasert ved skjermkort slot'ene? Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 siden det er snakk om kjøleren på "southbridge" vil jeg gjette at værken høyden eller varmeproduksjonen er noe å skrive hjem om. (og man skal ha noen over middels kjøleløsningen for å krasje i sb-kjøleren) Om den skulle være en millimeter for høy er det bare å finne vinkelsliperen (eller en gammel chipsettkjøler fra SD-Ram tiden og "lime" på) værre var det når Gigabyte og noen andre plaserte northbridge rett bak skjermkortporten Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Neppe mindre salg av kortet når man vet at man må fremm med baufil (riktig stavet?) for å få inn skjermkortet (gtx-gts)skulle man tro. Garantien fikk vinger gitt. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Og igjen har de klart å sette Chipsett kjøleren under skjermkortet , 88000gtx passer ikke på det kortet for viften krasjer i den passive kjølingen 7321586[/snapback] Slik det ser ut for meg har kjøleren så lav profil at den går klar av skjermkortet. Det er ikke så veldig mange andre plasser å gjøre av den heller, men det må nok gjøres noen endringer når skjermkortene begynner å bli så store som de nye DX10 kortene. En brikkesetts kort er vel fremtiden kansje? Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Hvorfor har ikke HK produsenter skjønt at de ikke skal lage hovedkort rettet mot gamere med chipsett kjølerne plasert ved skjermkort slot'ene? 7321595[/snapback] No synes ikke jeg at kjøleren kommer under kortet da. Det vil ligge imellom. Endret 20. november 2006 av Håkki Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) siden det er snakk om kjøleren på "southbridge" vil jeg gjette at værkenhøyden eller varmeproduksjonen er noe å skrive hjem om. (og man skal ha noen over middels kjøleløsningen for å krasje i sb-kjøleren) Om den skulle være en millimeter for høy er det bare å finne vinkelsliperen (eller en gammel chipsettkjøler fra SD-Ram tiden og "lime" på) værre var det når Gigabyte og noen andre plaserte northbridge rett bak skjermkortporten 7322377[/snapback] Om det er snakk om NB eller SB er jo aldri en selvfølge noen av dem, det må sjekkes for hvert kort. NB'en er selvf. verre, men hvorfor skal noen av dem stå akkurat på høyde med skjermkortene som er de korta som oftest krever mest plass? Endret 20. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Du kan også bare flytte pci-e til bunnen. Hvorfor i all verden skal man lage dårligst plass til pci ex kort. Helt i bakvent land¨¨ No synes ikke jeg at kjøleren kommer under kortet da. Det vil ligge imellom. Jo den ligger under viften til 8800gts\gtx Endret 20. november 2006 av simalarion Lenke til kommentar
enokg84 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du kan også bare flytte pci-e til bunnen. Hvorfor i all verden skal man lage dårligst plass til pci ex kort. Helt i bakvent land¨¨ No synes ikke jeg at kjøleren kommer under kortet da. Det vil ligge imellom. Jo den ligger under viften til 8800gts\gtx 7323441[/snapback] ja helt enig..hva trenger man egentlig pci kort til... har godt eksternt lydkort jeg så det så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå