Gå til innhold

Realistisk bilspill (360)

Esukiru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
project gotham racing 3, et av de første spillene som kom til 360, er fortsatt bra, og realistisk.

Du får det veldig billig mange steder (200-300 kr)

7320472[/snapback]

Så en video av en som spilte det i går. Kan ikke akkurat si at det var realistisk at han front kolliderte med en annen bil og fløy 100 meter opp i lufta og landet helskinnet.

Endret av Rcane
Lenke til kommentar

Har tilbrakt maaange timer i PGR3, og det har aldri skjedd at noen har flydd 100 meter i lufta (ikke engang 1 meter). Frontkollisjoner er vel også heller sjeldne, siden det er racing på lukkede baner vi snakker om her.

PGR3 er vel uansett mer semi-realistisk.

Lenke til kommentar

PGR3 er nok det mest realistiske bilspillet til Xbox 360 så langt, men det betyr ikke at det er noen simulator. Som det blir sagt tidligere i tråden kan du vurdere å kjøpe Forza (til Xbox), det fungerer på X360, og er av de mer realistiske bilspilla til konsoll. Ellers kommer jo Forza 2 til sommeren.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg et bilspill til min 360, og vil ha et realistisk spill.

Er det noen som har noen gode forslag til et realistisk bilspill?

Hvis du i "realistisk" legger god fysikkmotor & skademodell vil du slite voldsomt med å finne gode spill til uansett konsoll, ikke bare til Xbox 360. Det finnes riktignok et par-tre "nesten-unntak", og jeg vil rangere dem slik:

1. "Richard Burns Rally" - som navnet sier er dette et rallyspill, men

har etter min mening den mest realistiske fysikkmotoren i spill

til konsoll for øyeblikket. Nettopp derfor er det også svært

vanskelig å mestre.

2. "Forza Motorsport" - Dette er Gran Turismo (på godt og vondt) for

Xbox. Forza har en brukbar skademodell, noe GT ikke har i det hele

tatt, men ut over det er de ganske så like.

3. "Toca Race Driver 3" - et spill hvor du får kjøre alt fra gokart

til monstertrucks. Fysikkmotoren er litt komsi-komsa, men som Forza

har spillet en brukbar skademodellering.

Alle tre er til den "gamle" Xboxen, men de to førstnevnte kjører fint på Xbox 360 med den siste oppdateringen av emulatoren.

Resten av bilspill er søppel hva realisme angår; arkade for alle penga.

Lenke til kommentar
skal du ha en simulator så kommer du ikke unna pc.

Pr. dags dato er det ingen som helst tvil om at det er riktig å si, men som "nacho" sier, så er det ikke helt trivielt å få PC-spill til å kjøre på Xbox 360 :)

Nå er det imidlertid like liten tvil om at nestegenerasjons konsoller (ihvertfall de to store som jeg selv kjenner best til) har plenty med regnekraft til en skikkelig bra fysikkmotor. Jeg maser fælt om fysikkmotorer, men for at bilenes oppførsel skal føles realistisk og riktig, er det tvingende nødvendig å følge en del fysiske lover; de samme fysiske lovene som bilene i den virkelige verdenen må følge; lover som dessverre stort sett har vært 100% fraværende i spill til konsoll.

Så gjenstår det å se, da, om spillutviklerne finner markedet stort nok blant den gemene hop av konsollspillere til også å sette realisme på dagsordenen og ikke bare prioritere "pedal to the metal"-spill. Jeg tviler vel egentlig på det, men håper. De har ihvertfall ikke lengre maskinvaren å skylde på.

Lenke til kommentar
Hvor mye betalte du? Jeg likte PGR3 veldig godt, men du får det på tilbud flere steder så du bør ikke ha betalt 600 for å si det usminka.

7321664[/snapback]

Hehe jeg betalte 299,- for det :)

7321748[/snapback]

Prøv å bytt det. Du får det for 199,- på Elkjøp...! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...