Gå til innhold

Gjennoppretting av skjult partisjon (OS partison)

mo76so

Anbefalte innlegg

Er det noe mulighet for å gjennopprette en skjult partisjon (partisjonen inneholdt OS'et levert fra PC-leverandøren)?

Maskinen var forhåndsinnstallert med XP Home, men ved innstallasjon av nytt OS (XP Pro) ble den skjulte partisjonen slettet, hele harddisken ble satt opp som én partisjon i tillegg til at den ble formatert før nytt OS ble innstallert..

Problemet nå er at eieren nå vil ha tilbake det originale OS'et..! Noe jeg hittills ikke har klart..

Er det noe program som kan lese flere tidligere "lag" (partisjoner) på harddisken og gjennopprette denne skjulte partisjonen selv om noe av dataen muligens har blitt overskrevet?

En mulig løsning er jo å laste ned OS CD'en, men hvordan finner jeg eventuelt ut hvilken XP Home versjon som passer til Produktnøkkelen som er levert av Hewlett Packard? Jeg har søkt på det jeg regner som OS versjonen (Hewelett Packard N0-00319) uten resultat..

På forhånd takk!

/m

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke mulig å gjenopprette den skjulte partisjonen dersom du har installert XP "manuelt", og da gjort om til èn partisjon. Du er nok nødt til å kontakte HP for å få tilsendt disse recovery CDene, noe som ofte koster penger. Jeg har måttet betale 500,- når jeg har gjort dette, dog dette har vært med Acer.

Angående dette med produktnøkkel, så lurer jeg på om HP har noe lignende det Acer har (Acer Incorporated), slik at cd-keyen ikke vil fungere på en vanlig XP cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...