Gå til innhold

Lav overklokkingkapasitet (minne) på 7900gt

knopflerbruce

Anbefalte innlegg

Har to 7900gt-kort som jeg driver og klokker litt om dagen. GPU stoppet på 630 (det ene kortet avr VF700-Cu, det andre stock kjøling), mens minnet stoppet hardt og brutalt opp på... 752MHz! Dette virker å være veldig lavt, selv om jeg ikke har gjort noen mods. Det følger tross alt med minnekjølere, og det ene kortet har sågar de velkjente blå zalman VGA-ramkjølerne på.

Er jeg tullete som forventer mer enn 752 på minnet (regner med at 630 ikke er så galt på GPU, med stock volt)?

EDIT:

Det er kortet med vf700-cu som bremser. Kom masse fine streker på skjermen med 630/752 i sted da jeg hadde BARE det kortet i. Det andre klarer 800 på minnet før atitools går bananas (kjører som sagt stock kjøling det...).

EDIT2:

Tempen på kortet med vf'en ligger på 55, skulle ikke være noe problem da.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kortet med vf700-cu som bremser. Kom masse fine streker på skjermen med 630/752 i sted da jeg hadde BARE det kortet i. Det andre klarer 800 på minnet før atitools går bananas (kjører som sagt stock kjøling det...).

7320178[/snapback]

Det kan være feilen med volt regulatoren på minnet på disse kortene som stopper deg der.

~ Medion

Lenke til kommentar

Får vel prøve å "sprenge" voltregulatoren da, med litt beinhard benching, så jeg får nytt (eller enda bedre: penga igjen :p ). Hvis jeg kjører et forferdelig høyt antall runder med 3dmark06, med minnet på stock, vil tilstanden til voltregulatoren kunne forverres?

Har lite lyst til å selge et elendig overklokkingskort på bruktmarkedet egentlig, selv om det funker på stock speeds og dermed holder hva det lover.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...