Nimrad Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Personling tipper jeg aldri PS3 vil komme opp til X360 nivå på det grafiske.Betale 5.500 kroner pluss spill som er faktisk dårligere på PS3 enn X360 er latterlig 7324062[/snapback] Typisk eksempel. Grafikk er alt. Jeg tipper PS3 vil komme høyere enn 360 og er villig til å vedde ganske mye på det. Er du med? 500 MHz codenamed "Xenos" (ATI custom design)48 billion shader operations per second [2] 48 Unified Shaders, SM3.0+ 10 MB eDRAM (internal bandwidth of 256GB/s) 550 MHz RSX (based on NVIDIA G70 architecture)74.8 billion shader operations per second Distinct Pixel & Vertex Shaders, SM3.0 Dette er tallene. De taler for seg selv, selv om de ikke sier alt. Lenke til kommentar
jag Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Trodde final dev kits hadde vært tilgjengelig en god stund nå, var det ikke blue-ray som er årsaken til alle forsinkelsene? Når det gjelder Cell i PS3, vet vi egentlig noe om egenskapene dens til spill? Den har kun èn multipurpose kjerne med 6 aktiverte støttekjerner som totalt kan kjøre sju tråder, derav seks spesialiserte? Xenon i X360 kan kjøre seks multipurpose tråder samtidig, sikkert at dette ikke gir et overtak i forhold til Cell i spill generelt? Kan egentlig ikke si jeg har hørt så mange si at Cell er overlegen Xenon til spill? Grafikkortet er en annen historie som vi kjenner de fleste detaljene til, kan ikke si jeg er like overbevist angående CPU... Edit: Med tanke på posten over er de aller fleste seriøse nettstedene enige om at Xenos er sterkere enn RSX. Endret 20. november 2006 av jag Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Typisk eksempel. Grafikk er alt. Jeg tipper PS3 vil komme høyere enn 360 og er villig til å vedde ganske mye på det. Er du med? 7324100[/snapback] Etter E32005 når vi fikk se alle disse flotte CG filmene fra PS3, så var det ikke snakk om noe annet fra PS3 kubben at den skulle knuse X360 Slikt gikk det altså ikke, jeg ble heller ikke overasket at PS3 endte på en 2 plass på det grafiske GPU til X360 er faktisk bedre, sånn er det bare Fint at du fortsatt er så sikker på at dette blir super-maskinen dere har drømt om, siden du vil vedde. Du har allerede tapt 5.500 kroner når du kjøper den Endret 20. november 2006 av avanore Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du har allerede tapt 5.500 kroner når du kjøper den 7324336[/snapback] Flott kommentar Jeg kjøper den for å få en konsoll som kan fungere som et media center når jeg flytter ut om et og et halvt år. Jeg kjøper også en konsoll som kan vise neste-generasjons filmer i form av blu-ray til en billig penge og en konsoll med linux og de uendelige mulighetene det gir. Og sist men ikke minst, jeg kjøper en konsoll jeg kan spille MGS, FF og mange andre nydelige spill på i 1080p. Jeg mener det er verdt 5.500, men tipper den kommer til å være litt billigere enn veil. pris på elkjøp på release date på samme måte 360 var. Men for all del, 360 har mange like gode spill, har tilnærmet lik grafikk, er en helt grei media center osv. den også. Men det er noe eget det og ha en konsoll på release date for meg, så det må bli PS3. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Teknisk sett er 360 sin GPU kraftigere siden den bygger opp på Ati sin prototype av ett DX 10 kort. "48 shader units * 4 ops per cycle = 192 shader ops per clock Xenos is clocked at 500MHZ *192 shader ops per clock = 96 billion shader ops per second. " 360 sin GPU har mange flere pilelines som opererer mere effektivt med mer bredbånd, derfor vil faktisk 360 sin GPU gruse PS 3 sin! X-box sin GPU: 96 billion shader operations per second PS 3 sin GPU: 74.8 billion(bare 68 hvis sony har clocka kortet ned til 500 Mhz som er spekulert) shader operations per second EDRAMen på GPUen til 360 har også 5 ganger så mye bredbånd som på PS 3 sin GPU, nemlig 256GB/s! 360 sin GPU er faktisk kraftigere enn PS 3 sin, så dermed kan den ikke bare levere bedre grafikk, men den er også billigere. Ser ingen grunn til å kjøpe en konsoll med likestilt CPU og muligens dårligere GPU enn 360 for den dobble prisen! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ser ingen grunn til å kjøpe en konsoll med likestilt CPU og muligens dårligere GPU enn 360 for den dobble prisen! 7324700[/snapback] Hehe! Jeg kjøper ikke konsollen fordi den er kraftig. Hvis du bare er ute etter fin grafikk billigst mulig, så kjøp 360-en du. Spillbarhet betyr noe for meg.+++ Se posten min et par hakk opp. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ser ingen grunn til å kjøpe en konsoll med likestilt CPU og muligens dårligere GPU enn 360 for den dobble prisen! 7324700[/snapback] Hehe! Jeg kjøper ikke konsollen fordi den er kraftig. Hvis du bare er ute etter fin grafikk billigst mulig, så kjøp 360-en du. Spillbarhet betyr noe for meg.+++ Se posten min et par hakk opp. 7324831[/snapback] Yes, spill er smak og behag NB: Bare rykter jeg har hørt, men er det sant at FF muligen blir multiplattform? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 NB: Bare rykter jeg har hørt, men er det sant at FF muligen blir multiplattform? 7324895[/snapback] the white engine which FFXIII uses is being made to cater the cell in the PS3.Therefore it is for ps3 only,if SE wanted to multiplatform the game it they would have annouced it a long time ago,they're not like the other companies where they made the game then few months later annouced multiplatform. kilde Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 "they released ff11 for 360. the owner of square not long ago said if its a good console he will put his games on it, he doesn't care what it looks like or who made" Ikke det at jeg kommer til å kjøpe et FF spill, men alltids gøy å spekulare hva gigantene kommer til å gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg har liten tro på at NHL har så dårlig grafikk. Jeg gidder ikke sette meg inn i alle regnestykkene med ram osv, men kan legge ut linker til noen bilder Xbox 360 (Madden 07) PLAYSTATION 3 (Madden 07) Xbox 360 (Fight night round 3) PLAYSTATION 3 (Fight night round 3) De leverer jo rimelig likt... på madden Endret 20. november 2006 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 På fight night round 3 er detaljene på PS 3 høyere pga. bildet er zoomet mer inn og på de fleste spill blir ikke nøyaktige detaljer rendert før det er zoomet skikkelig inn for å ikke unødvendig overbelaste hele skiten. På PS 3 bildet av madden så er det ræva tektsur på bakken, og dette er av den motsatte grunnen som på PS 3 sitt fight night bilde. Teksturen blir ikke spesielt bedre når man zoomer inn, den er beste på middels avstand. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 På fight night round 3 er detaljene på PS 3 høyere pga. bildet er zoomet mer inn og på de fleste spill blir ikke nøyaktige detaljer rendert før det er zoomet skikkelig inn for å ikke unødvendig overbelaste hele skiten. På PS 3 bildet av madden så er det ræva tektsur på bakken, og dette er av den motsatte grunnen som på PS 3 sitt fight night bilde. Teksturen blir ikke spesielt bedre når man zoomer inn, den er beste på middels avstand. 7325276[/snapback] Jeg finner ikke bilder som går nermere enn det, men du kan jo være en knupp å finne et bilde som viser samme grafikk Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 @Torstein OK: Se på publikum i FNR3 bildet ditt. Hehe. Lenke til kommentar
DagoMeisteR Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tør jeg spørre hva som feiler folkene i bakgrunnen på Fight Night bildet til PS3? Ser jo ut som de har blitt sendt fra fortiden, og da mener jeg den tiden den aller første Nintendoen eide grafikkmessig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) hehe la merke til det i ettertid, men det har vært en diskusjon om det før, hvor noen fant fram et bilde med skikkelige tilskuere. Skal se om jeg finner. Jeg er på ingen måte fanboy, og vurderer sterkt å kjøpe en 360, men det blir bare for dumt å lese navnet på denne posten. Fant med en gang, gitt Forskjellen jeg ser er at 360 "blurrer" tilskuerene. Endret 20. november 2006 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det ser jo selvfølgelig ikke slik ut i retail-utgaven... Men jeg synes det var litt artig å påpeke det i denne situasjonen. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tør jeg spørre hva som feiler folkene i bakgrunnen på Fight Night bildet til PS3?Ser jo ut som de har blitt sendt fra fortiden, og da mener jeg den tiden den aller første Nintendoen eide grafikkmessig. 7325433[/snapback] Selve spillet kjøres på PS3, men ved en feiltakelse er publikum hentet fra en PS1-versjon? Sorry, kunne ikke dy meg der :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 ja kos dere Men legg merke til hvor mange "negative" topics det er mot ps3 i konsolldelen av spillforumet. Kan virke som om 360-fans kjenner presset, nå som ps3 nermer seg med stormskritt (allerede ute noen steder da ) Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 hehe la merke til det i ettertid, men det har vært en diskusjon om det før, hvor noen fant fram et bilde med skikkelige tilskuere. Skal se om jeg finner. Jeg er på ingen måte fanboy, og vurderer sterkt å kjøpe en 360, men det blir bare for dumt å lese navnet på denne posten. *snipp bilde* Fant med en gang, gitt Forskjellen jeg ser er at 360 "blurrer" tilskuerene. 7325453[/snapback] Fighetrene ser helt fantastiske ut i PS3 versjonen. De gjorde forøvrig det da dette spillet kom til 360 også. Begynner jo å bli en stund siden nå. Men uansett, tror jeg faktisk at jeg foretrekker løsningen på 360en. Synes publikum på PS3en ser litt "The Sims" ut... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) hehe la merke til det i ettertid, men det har vært en diskusjon om det før, hvor noen fant fram et bilde med skikkelige tilskuere. Skal se om jeg finner. Jeg er på ingen måte fanboy, og vurderer sterkt å kjøpe en 360, men det blir bare for dumt å lese navnet på denne posten. *snipp bilde* Fant med en gang, gitt Forskjellen jeg ser er at 360 "blurrer" tilskuerene. 7325453[/snapback] Fighetrene ser helt fantastiske ut i PS3 versjonen. De gjorde forøvrig det da dette spillet kom til 360 også. Begynner jo å bli en stund siden nå. Men uansett, tror jeg faktisk at jeg foretrekker løsningen på 360en. Synes publikum på PS3en ser litt "The Sims" ut... 7325495[/snapback] Kan si meg enig, men hvor viktig er det egentlig? I kampens heter stopper man ikke og tenker "ey.. sims på de tilskuerene der eller?" Her er NHL forresten Endret 20. november 2006 av Slettet+1242 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå