Gå til innhold

Madden NFL 07 har last gen grafikk på PS3


Straffa

Anbefalte innlegg

PS3 Versjon anmeldt

 

Madden makes a midseason appearance for the PS3 launch much as it did around this same time last year for the Xbox 360. Only this time around it arrives with the benefit of having already spent one and a half development cycles on the new next-gen engine. But, as it has been in prior eras, the game is essentially the same regardless of platform, so check out our Xbox 360 Madden 07 review for the basics. The more burning question is, with the extra time since the beginning of the season, and the supposed power of the new hardware, is Madden 07 on the PS3 the best version this year?

 

In a word, no.

 

With the same mechanics, it comes down to visuals and it isn't even as close as you might think. From the first play it becomes clear that the presentation lacks the vibrancy of its cousin, and everything looks flat by comparison. Much of the blame lies in the lighting. It doesn't convey the same natural warmth and dynamic range from shadow to sunlight. This is particularly noticeable while playing games in Texas Stadium. On the 360, when you move from the shaded part of the field into the midafternoon sun flooding through the famous hole in the roof you can almost feel your eyes trying to adjust to the exposure. On the PS3 it looks more like it did on last-gen consoles. There's a lit area and a darker area, but no sense of the intensity between the two.

 

Nor do the graphics themselves hold up to a side-by-side comparison. The fields don't just look flat, they appear muddy. And there is a blurry, soft-focus effect -- almost like you're looking at the screen while trying to cross your eyes. It leaves the players looking rough from the point of view you play in. The camera swooping in for dramatic close-ups also doesn't do them any favors. Many of their faces just don't seem to have the same degree of detail, and similarly, exposed arms look awkwardly plain.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, oh shit! Jeg tror seriøst at Sony gjorde et bedritent valg et eller annet sted med PS3-arkitekturen, mulig feilen ligger ved GPU'ens tilgang til kun 256 MB RAM.

 

64 MB RAM av systemminne er jo også reservert til XMB.

 

Jeg veit ikke, men spillene taler for seg selv. Så langt så ser alt bedre ut, og flyter bedre på 360, av spillene som finnes på begge platformer.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Jeg tror folk her på forumet ofte bryr seg om ting som ikke direkte angår dem selv. Er også ganske så sikker på at det finnes folk her til lands som liker amerikansk fotball, og da har man ikke så alt for mange alternativer til spillkjøp, så litt informasjon om titlene er nok ikke å forakte.

 

PS3 sliter med NBA 2k7 også, dårligere FPS i 720p enn X360, og 1080p gikk visst ikke så bra, og så heller ikke så pent ut.

 

NBA 2K7 is one of the few PS3 launch games that supports 1080p. The game looks nice in "true HD," but you're more likely to notice the aliasing around players' bodies, as well as blurry names and numbers on their jerseys. All of this extra resolution comes at the expense of the frame rate, though even in 720p, the action gets choppy. The frame rate's not too bad when you're playing from the default camera angle, but it isn't as smooth as on the Xbox 360. The frame rate really becomes erratic if you play using the baseline camera.

 

- Gamespot-omtale.

 

Kjøperne ser heller ikke ut til å være i ekstase over PS3.

 

I can honestly say that the XBOX 360 impressed me alot more last year. The PS3 interface is very plain compaired to the XBOX and honestly, Gears of War blows away anything on the PS3 by far visually. I at least though that Resistance would put up a fight but its no competition. If consumers are smart, they will buy a 360. I like my PS3 but I am very dissapointed with it at the same time. I was expecting Sony to smash the 360 but it ain't gonna happen folks. Get used to it, Sony is no longer #1. They didn't even have the common since to include component cables with there "High Definition" unit. The mighty has fallen.

 

Pics of my new setup

http://www.wiu.edu/users/mudli/ps31.jpg

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Dette er et problem som vil forsvinne over tid. Problemet er kanskje hvordan dette blir oppfattet blant folk. Her betaler man $500 -$600 for en konsoll som kommer et år senere enn konkurrenten og så er hverken ytelsen eller grafikkvaliteten noe bedre. Man kan jo kanskje argumentere for at det er vanlig at lanseringstitlene er litt svake, men når konsollen er så dyr og når Sony har sagt at next-gen starter med PS3 blir det litt latterlig i mine øyne. I og med at konsollen har blitt utsatt noen ganger skulle man tro at utviklerne hadde fått litt ekstra tid på seg til å forstå arkitekturen, men det har tydeligvis ikke skjedd.

 

Hovedansvaret ligger hos utviklerne, men Sony har gått litt for høyt ut til at de skal få gå usvertet fra dette.

Lenke til kommentar

Det er morsomt med folk som deg, espent;

 

"I og med at konsollen har blitt utsatt noen ganger skulle man tro at utviklerne hadde fått litt ekstra tid på seg til å forstå arkitekturen, men det har tydeligvis ikke skjedd."

 

- som tror at problemet ligger utelukkende hos utviklerne, du, og mange andre, som tenker som deg, ser ut til å tro at det er uhyre mye vanskeligere å utvikle for PS3 enn for X360, at det er en slags hemmelig kode eller noe man må knekke for å klare å forstå denne maskinvaren. Alle utviklerne er ikke tilbakestående, sånn som noen ser ut til å tro, det er ikke noe vanskeligere å utvikle for PS3 enn til andre platformer, mer tungvindt, ja, men ikke vanskeligere.

 

Jeg tror mye av problemet ligger i maskinvaren. Både X360 og PS3 har kun 512 MB RAM totalt. Forskjellen ligger i at PS3 har 256 MB systemminne og 256 MB GPU-minnne. GPU'en har ikke tilgang til systemminne. Så den vil aldri kunne ta i bruk mer enn 256 MB RAM. X360 sin GPU derimot har tilgang til all minne via en "samlet minnearkitektur", dvs. det dobbelte sammenlignet med PS3. X360 var egentlig planlagt å ha kun 256 den og, men Epic overtalte MS til å lage den med 512. X360 har også 10 MB eDRAM i tillegg.

 

Man må også huske på at CPU'en til PS3 ikke har flere kjerner, i motsetning til X360 som har 3. PS3 har SPE, du kan kalle det et behandlingselement, og selv om det er seks stykker av disse, kan man ikke kjøre programmer/kode på mer enn 256 KB på hver, dette er ekstremt lite.

 

"Since the program code on each SPE core is executed from its local store memory, much more Element Interconnect Bus bandwidth is available to transfers of work data. An obvious downside to this is that there is a 256 KiB size restriction on SPE programs, which may present a challenge for certain programming tasks."

 

Når du kobler dette opp mot minnebegrensningene så begynner det å gå opp for en at PS3'en ikke er så sterk som først var antatt, og at det kanskje ikke er så rart at utviklerne har problemer med å få spillene til å gå bra, uten å skru ned alt for mye av grafikk, så folk blir skuffet.

Lenke til kommentar

Det har vel aldri vært noen tvil om at minnet til PS3 har vært en begrensing i forhold til kapasiteten vi finner i Blu-ray og Cell prosessoren. Sony burde heller ha droppet innebygget Wi-Fi og minnekortleser og spyttet inn 1024mb minne. Det er helt klart en flaskehals der.

 

Men, jeg tror ikke man kan skylde på det når ytelsen er så dårlig som det ser ut til at er tilfellet med disse lanseringstitlene. Da burde de heller ha senket kravene til grafikkvalitenen noe. Tror folk hadde hatt enklere for å finne forståelse for det enn for den dårlige ytelsen.

Endret av espent
Lenke til kommentar

Personlig er Madden blant mine yndlingsspill, bare så det er sagt. NCAA Football kommer dessverre ikke PAL-versjon, noe som er synd da det virker mer autentisk. Collegefootball > NFL.

 

Virker som Sony virkelig har gjort et dårlig valg her. Ikke at det er dårlig i seg selv, men det virker som det er for store forskjeller fra alle andre konsoller til at multiplattformspillene yter dens rettferd.

 

Ikke vet jeg, det skal jeg ikke påstå, men et dårlig valg mener jeg nå at de har gjort uansett hvor problemene ligger.

 

Edit: Minor edit, NTSC -> PAL

Endret av CheX
Lenke til kommentar
Dette betyr jo ingenting for oss. Hvem kjøper Madden her i landet ? De som gjør det fortjener driten de får.

7320199[/snapback]

 

Hvorfor dette hatet til Madden ? Ett av de beste sportspillene som er laget hvis man liker den slags. Får som regel killer reviews også :ph34r:

Endret av Malakai
Lenke til kommentar

Nå må vi ikke dømme PS3 helt ned.

Vi husker da frisk "konseptbildene" Madden 06 skulle ha til Xbox360.

Det var jo langt foran hvordan Madden 06 ble på 360.

 

La nå PS3 få komme på markedet og at utviklerne blir litt vant til den.

Det er jo nylig skrevet at Xbox360 er lettere å utvikle til enn en pc. Og vi har vel hørt at PS3 er vanskeligere å utvikle til.

Men når de får grep om metodene så tror jeg PS3 vil kunne klare tingene like godt som Xbox360.

Lenke til kommentar
Haha, oh shit! Jeg tror seriøst at Sony gjorde et bedritent valg et eller annet sted med PS3-arkitekturen, mulig feilen ligger ved GPU'ens tilgang til kun 256 MB RAM.

 

64 MB RAM av systemminne er jo også reservert til XMB.

 

Jeg veit ikke, men spillene taler for seg selv. Så langt så ser alt bedre ut, og flyter bedre på 360, av spillene som finnes på begge platformer.

7320189[/snapback]

 

 

Det er morsomt med folk som deg, espent;

 

"I og med at konsollen har blitt utsatt noen ganger skulle man tro at utviklerne hadde fått litt ekstra tid på seg til å forstå arkitekturen, men det har tydeligvis ikke skjedd."

 

- som tror at problemet ligger utelukkende hos utviklerne, du, og mange andre, som tenker som deg, ser ut til å tro at det er uhyre mye vanskeligere å utvikle for PS3 enn for X360, at det er en slags hemmelig kode eller noe man må knekke for å klare å forstå denne maskinvaren. Alle utviklerne er ikke tilbakestående, sånn som noen ser ut til å tro, det er ikke noe vanskeligere å utvikle for PS3 enn til andre platformer, mer tungvindt, ja, men ikke vanskeligere.

 

Jeg tror mye av problemet ligger i maskinvaren. Både X360 og PS3 har kun 512 MB RAM totalt. Forskjellen ligger i at PS3 har 256 MB systemminne og 256 MB GPU-minnne. GPU'en har ikke tilgang til systemminne. Så den vil aldri kunne ta i bruk mer enn 256 MB RAM. X360 sin GPU derimot har tilgang til all minne via en "samlet minnearkitektur", dvs. det dobbelte sammenlignet med PS3. X360 var egentlig planlagt å ha kun 256 den og, men Epic overtalte MS til å lage den med 512. X360 har også 10 MB eDRAM i tillegg.

 

Man må også huske på at CPU'en til PS3 ikke har flere kjerner, i motsetning til X360 som har 3. PS3 har SPE, du kan kalle det et behandlingselement, og selv om det er seks stykker av disse, kan man ikke kjøre programmer/kode på mer enn 256 KB på hver, dette er ekstremt lite.

 

"Since the program code on each SPE core is executed from its local store memory, much more Element Interconnect Bus bandwidth is available to transfers of work data. An obvious downside to this is that there is a 256 KiB size restriction on SPE programs, which may present a challenge for certain programming tasks."

 

Når du kobler dette opp mot minnebegrensningene så begynner det å gå opp for en at PS3'en ikke er så sterk som først var antatt, og at det kanskje ikke er så rart at utviklerne har problemer med å få spillene til å gå bra, uten å skru ned alt for mye av grafikk, så folk blir skuffet.

7320411[/snapback]

 

Må bare legge til noe. GPU'en til ps3 har tilgang til systemminnet. Dette har da vært diskutert tidligere og trodde dette var godt kjent til nå.

 

Kilde

 

The Graphics Processing Unit is based on the NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture, which focuses on maximizing per-pixel computation in favor of raw pixel output. The GPU will make use of 256 MiB GDDR3 VRAM clocked at 700 MHz. The GPU has access to the XDR main memory as well.

 

Men at den er vanskeligere å lage spill er sikkert. Men tipper at når utviklerene får litt tid med maskinen så blir alt så mye mye bedre. Bare se på hvor mange xbox 360 spill som fremdeles sliter med frameraten. Men utviklerene blir nok flinkere og flinkere på xbox 360 også. Så eiere av xbox 360 og framtidig eiere av ps3 kan glede seg til bedre og bedre spill de nærmeste 4-5 årene.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

La nå PS3 få komme på markedet og at utviklerne blir litt vant til den.

7323168[/snapback]

Utviklere kommer til å bli flinkere med PS3'n med årene ja, kommer sikkert til å se noen sykt bra spill... men trur noen at de kommer til å bli dårligere med 360'n?

 

Har på følelsen at denne unnskyldninger der aldri kommer til å forsvinne.

Om det så er 2 eller 6 år frem i tid, kommer det ett spill til 360'n som ser bedre ut enn PS3 utgaven er det sikkert "fordi 360'n er lettere å utvikle for.." og "fordi utviklerne har hatt 360'n ett år lengere" eller fordi det er en "360 port"

Men når ett PS3 spill kommer som ser bedre ut, er det pga "Cell'n som er så jææævli bra & RSX ftw LOLZ! Xflop1.5 suxx0rz"

Lenke til kommentar

La nå PS3 få komme på markedet og at utviklerne blir litt vant til den.

7323168[/snapback]

Utviklere kommer til å bli flinkere med PS3'n med årene ja, kommer sikkert til å se noen sykt bra spill... men trur noen at de kommer til å bli dårligere med 360'n?

 

Har på følelsen at denne unnskyldninger der aldri kommer til å forsvinne.

Om det så er 2 eller 6 år frem i tid, kommer det ett spill til 360'n som ser bedre ut enn PS3 utgaven er det sikkert "fordi 360'n er lettere å utvikle for.." og "fordi utviklerne har hatt 360'n ett år lengere" eller fordi det er en "360 port"

Men når ett PS3 spill kommer som ser bedre ut, er det pga "Cell'n som er så jææævli bra & RSX ftw LOLZ! Xflop1.5 suxx0rz"

7323787[/snapback]

 

Gjelder jo andre veien og dette da, kommer det ett dårlig spill så rakkes det jo ned på Cell

Lenke til kommentar

Mgs: Bra du fikk retta opp i dette. Folk(inkl. meg) er alt for uforsiktige med å påstå ting de ikke er 100 % sikre på.

Drunk In Public: Du har helt rett der. Om den konsollen med best grafikk hadde vunnet er det umulig å si hvilken som hadde vunnet. De er begge to like gode, men nå må vi ikke glemme at grafikk langt i fra betyr alt :p

Lenke til kommentar
Nå må vi ikke dømme PS3 helt ned.

Vi husker da frisk "konseptbildene" Madden 06 skulle ha til Xbox360.

Det var jo langt foran hvordan Madden 06 ble på 360.

 

La nå PS3 få komme på markedet og at utviklerne blir litt vant til den.

Det er jo nylig skrevet at Xbox360 er lettere å utvikle til enn en pc. Og vi har vel hørt at PS3 er vanskeligere å utvikle til.

Men når de får grep om metodene så tror jeg PS3 vil kunne klare tingene like godt som Xbox360.

7323168[/snapback]

 

Personling tipper jeg aldri PS3 vil komme opp til X360 nivå på det grafiske.

Betale 5.500 kroner pluss spill som er faktisk dårligere på PS3 enn X360 er latterlig

Lenke til kommentar
Utviklere kommer til å bli flinkere med PS3'n med årene ja, kommer sikkert til å se noen sykt bra spill... men trur noen at de kommer til å bli dårligere med 360'n?

 

Har på følelsen at denne unnskyldninger der aldri kommer til å forsvinne.

Om det så er 2 eller 6 år frem i tid, kommer det ett spill til 360'n som ser bedre ut enn PS3 utgaven er det sikkert "fordi 360'n er lettere å utvikle for.." og "fordi utviklerne har hatt 360'n ett år lengere" eller fordi det er en "360 port"

Men når ett PS3 spill kommer som ser bedre ut, er det pga "Cell'n som er så jææævli bra & RSX ftw LOLZ! Xflop1.5 suxx0rz"

7323787[/snapback]

 

Enig.

Hvem kjøper en PS3 nå for at spillene skal se bra ut om 6 år? Det er helt idiotisk og komme med noe sånne påstander

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Nå må vi ikke dømme PS3 helt ned.

Vi husker da frisk "konseptbildene" Madden 06 skulle ha til Xbox360.

Det var jo langt foran hvordan Madden 06 ble på 360.

 

La nå PS3 få komme på markedet og at utviklerne blir litt vant til den.

Det er jo nylig skrevet at Xbox360 er lettere å utvikle til enn en pc. Og vi har vel hørt at PS3 er vanskeligere å utvikle til.

Men når de får grep om metodene så tror jeg PS3 vil kunne klare tingene like godt som Xbox360.

7323168[/snapback]

 

Personling tipper jeg aldri PS3 vil komme opp til X360 nivå på det grafiske.

Betale 5.500 kroner pluss spill som er faktisk dårligere på PS3 enn X360 er latterlig

7324062[/snapback]

 

og personlig tipper jeg at ps3 vil bli bedre grafisk enn xbox 360 etterhvert. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...