MrVilla Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Med mindre det er noen her på forumet som opplever eller har opplevd det samme som deg så får du ikke noe særlig hjelp her. Kontakt psykolog og få den hjelpen du fortjener. Lenke til kommentar
nerval Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Hørt om flere eldre ektepar som bruker alkohol for å løse opp stemningen når de skal ha sex, kanskje dere kan prøve ut det? 7320168[/snapback] Alkohol er vel ikke en holdbar løsning.. Målet må jo være å kunne ha sex og kose dere på en helt grei måte, uten at du skal føle at kroppen din er skitten og ekkel, og at du ikke skal være så annstrengt.. Pinglebolle har et veldig godt poeng i at kjæresten din helt sikkert er uenig med deg angående kroppen din. kanskje det er et sted man kan begynne? Bare være lettkledde ovenfor hverandre.. Bli vandt til det? (jeg prater bare løst ut. Jeg er på ingen måte noen som helst slags form for kunnskapsrik på dette emnet.. ) 7320176[/snapback] Alkohol er kun en midlertidig løsning om man stopper å drikke Eneste man kan gjøre er vel å prate om det.. Evt dra til en ekteskapsrådgiver? Endret 20. november 2006 av nerval Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Med mindre det er noen her på forumet som opplever eller har opplevd det samme som deg så får du ikke noe særlig hjelp her. Kontakt psykolog og få den hjelpen du fortjener. 7322651[/snapback] Respekter at vedkommende har henvendt seg hit for hjelp, og ikke send slike negative signaler tilbake. Det har faktisk ingenting med om man har erfaring med lignende situasjoner, men med om man har empati. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg tror nok dette kan være et tema som det kan være godt å snakke med en psykolog om, nettopp fordi de håndterer mye med folk som har dårlig selvtillit, selvbilde o.l. men jeg kan jo svare så godt som jeg kan. Du kan være helt overbevist om at kjæresten din syns du ser bra ut. Hadde han ikke gjort det ville han mest sannsynligvis ikke ha hatt lyst å ha sex med deg i utgangspunktet. At du blir dårlig når han gir deg komplimenter etc. er jo ikke så rart, for du tror jo ikke på dem. Det er synd å si det, men det er jo ingenting typen din kan si eller noen på dette forumet her for den saks skyld kan si som vil forandre på den måten du ser på deg selv. Du har gått rundt og overbevist og fortalt deg selv at du ikke er attraktiv så lenge, at du har begynt å tro det selv. Du kan vel kalle det å hjernevaske seg selv eller noe i den duren. I hvertfall, så lenge du ikke jobber med dine egne holdninger, vil ikke noe andre sier til deg gjøre det bedre, i verste fall kan det irritere deg, for du kan føle at andre avfeier noe som faktisk er et sårt tema som "bare tull, du er jo kjempefin". Dette er ikke lett å svelge om man er helt overbevist om det motsatte. Derfor tror jeg at det kan være greit å snakke ut med en psykolog eller en annen fagperson for å prøve å forandre måten du tenker om deg selv på. Dette kan være en lang og omstendelig prosess, men er så sinnsykt verdt det hvis du får snudd om på holdningene dine. Det vil definitivt øke livskvaliteten din. Endret 20. november 2006 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg tror nok dette kan være et tema som det kan være godt å snakke med en psykolog om, nettopp fordi de håndterer mye med folk som har dårlig selvtillit, selvbilde o.l. men jeg kan jo svare så godt som jeg kan. Du kan være helt overbevist om at kjæresten din syns du ser bra ut. Hadde han ikke gjort det ville han mest sannsynligvis ikke ha hatt lyst å ha sex med deg i utgangspunktet. At du blir dårlig når han gir deg komplimenter etc. er jo ikke så rart, for du tror jo ikke på dem. Det er synd å si det, men det er jo ingenting typen din kan si eller noen på dette forumet her for den saks skyld kan si som vil forandre på den måten du ser på deg selv. Du har gått rundt og overbevist og fortalt deg selv at du ikke er attraktiv så lenge, at du har begynt å tro det selv. Du kan vel kalle det å hjernevaske seg selv eller noe i den duren. I hvertfall, så lenge du ikke jobber med dine egne holdninger, vil ikke noe andre sier til deg gjøre det bedre, i verste fall kan det irritere deg, for du kan føle at andre avfeier noe som faktisk er et sårt tema som "bare tull, du er jo kjempefin". Dette er ikke lett å svelge om man er helt overbevist om det motsatte. Derfor tror jeg at det kan være greit å snakke ut med en psykolog eller en annen fagperson for å prøve å forandre måten du tenker om deg selv på. Dette kan være en lang og omstendelig prosess, men er så sinnsykt verdt det hvis du får snudd om på holdningene dine. Det vil definitivt øke livskvaliteten din. 7324210[/snapback] Kjempefint innlegg Og det bare fastholder at man behøver ikke "ekspertise", kanskje bare medmenneskelighet. Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ikke for å pirke,men var ikke det nettopp det hun sa? At hun sikkert trenger ekspertise,altså psykolog for å få hjelp? Var i alle fall det jeg synes var fint og sant med innlegget... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ikke for å pirke,men var ikke det nettopp det hun sa? At hun sikkert trenger ekspertise,altså psykolog for å få hjelp? Var i alle fall det jeg synes var fint og sant med innlegget... 7324276[/snapback] Såda søkte hun etter det her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 For mange er det ikke så lett å innse at man trenger hjelp og å komm seg til psykolog, det er ofte en del mentale sperrer inne i bildet om at man da på en måte har "innrømmet" at noe er galt. Jeg synes absolutt at vedkommende kunne hatt nytte av profesjonell hjelp, men uansett hva hun velger (og det er hennes valg) må vi prøve å hjelpe så godt vi kan. Å innse at problemet ligger i sin egen tankegang og ikke kan fikses av utenforstående, er et godt skritt på veien. Det er likevel forferdelig synd om hun som kommer her og ber om hjelp i stedet får en tråd der folk driver og krangler om hva som er den riktigste måten å hjelpe folk på. Det er det ingen som har nytte av. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 For mange er det ikke så lett å innse at man trenger hjelp og å komm seg til psykolog, det er ofte en del mentale sperrer inne i bildet om at man da på en måte har "innrømmet" at noe er galt. Jeg synes absolutt at vedkommende kunne hatt nytte av profesjonell hjelp, men uansett hva hun velger (og det er hennes valg) må vi prøve å hjelpe så godt vi kan. Å innse at problemet ligger i sin egen tankegang og ikke kan fikses av utenforstående, er et godt skritt på veien. Det er likevel forferdelig synd om hun som kommer her og ber om hjelp i stedet får en tråd der folk driver og krangler om hva som er den riktigste måten å hjelpe folk på. Det er det ingen som har nytte av. 7324301[/snapback] Så du vil heller bare anbefale "profesjonell hjelp" da? Uten å anstrenge deg eller?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Nei. Som jeg sa i innlegget mitt er mye av jobben gjort ved å se hvor problemet ligger og prøve å forandre egen tankegang. Å "tvinge" seg selv til å finne positive ting ved seg selv og å si de til seg selv mange ganger kan faktisk fungere. Men det er nå en gang sånn at vi gjerne ikke sitter på spisskompetanse i området, men kan komme med generelle råd, slik som jeg gjorde. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Nei. Som jeg sa i innlegget mitt er mye av jobben gjort ved å se hvor problemet ligger og prøve å forandre egen tankegang. Å "tvinge" seg selv til å finne positive ting ved seg selv og å si de til seg selv mange ganger kan faktisk fungere. Men det er nå en gang sånn at vi gjerne ikke sitter på spisskompetanse i området, men kan komme med generelle råd, slik som jeg gjorde. 7324459[/snapback] Greit nok at du mener det, men så kommer ikke jeg med generelle "råd" Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Greit nok at du mener det, men så kommer ikke jeg med generelle "råd" 7324497[/snapback] Du går ut mot andre, å lar de ikke mene noe eller gi tips. Altså.... VÆR SÅ SNILL GI DEG! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg