Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig selvbilde ødelegger sexlivet

Gjest nervøs

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i noen år nå, men i det siste har jeg fått helt noia for sex. Jeg klarer det rett og slett ikke. Han er vedig tolmodig og snill, og jeg har forklart problemet halvveis til han. Dette fører til mye mindre sex enn jeg ønsker og jeg føler ikke at vi er like nær hverandre som før. Jeg klarer kanskje å ha sex et par ganger i mnd og jeg føler ikke det blir så vellykket da heller.

Jeg tror dette kommer av extremt lavt selvbilde og selvtilitt. Jeg klarer nesten ikke se megselv naken i speilet, så kvalm er jeg over kroppen min. Jeg har ikke anelse om hvordan dette skal løses, og jeg har også opplevd å føle meg "skitten" etter vi har hatt sex fordi jeg føler meg så jævlig. Jeg elsker han over alt på jord og vi har ikke planer om å gå frahverandre. For noen dager siden prøvde vi å ha sex, men det fungerte ikke i det heletatt. Jeg er veldig stressa og anspent hele dagen og klarer aldri å slappe av. Når han kom inn i meg gjorde det ubeskrivelig vondt og det ble ikke noe bedre etterhvert og vi måtte bare avbryte. Var som om hele kroppen strittet imot, selv om jeg var kåt og klar og virkelig ville få det til.

Jeg er bare så oppgitt, for på dårlige dager klarer jeg ikke at han sitter vedsiden av meg eller ser meg i ansiktet uten at jeg får panikk og jeg vil bare slå han ned eller løpe å gjemme meg vekk.

Jeg føler at dette ikke er noe tema jeg tørr å ta opp med psykologen, så jeg tar det her. Hva kan gjøres for å hjelpe på problemet? Vi hadde så utrolig fint sexliv før, men nå ødelegger jeg bare alt. Ikke klarer jeg å få orgasme på noe vis heller. Ikke når jeg er alene engang, er som om det er en mental sperre i hodet som bare har slått seg på. Dette problemet har jeg hatt i nesten et år nå og det blir bare værre og værre.

Jeg burde være fornøyd med kroppen min for jeg er ikke overvektig, jeg bare føler meg så feit og utrolig ekkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørt om flere eldre ektepar som bruker alkohol for å løse opp stemningen når de skal ha sex, kanskje dere kan prøve ut det?

7320168[/snapback]

Alkohol er vel ikke en holdbar løsning..

Målet må jo være å kunne ha sex og kose dere på en helt grei måte, uten at du skal føle at kroppen din er skitten og ekkel, og at du ikke skal være så annstrengt..

Pinglebolle har et veldig godt poeng i at kjæresten din helt sikkert er uenig med deg angående kroppen din. kanskje det er et sted man kan begynne? Bare være lettkledde ovenfor hverandre.. Bli vandt til det?

(jeg prater bare løst ut. Jeg er på ingen måte noen som helst slags form for kunnskapsrik på dette emnet.. )

Lenke til kommentar

X'en min hadde noe av samme problemet. Hun greide ikke se seg selv i bikini (bh og sånt gikk greit...naken også). Prøvde alt mulig for å forbedre dette, men jeg klarte det hvertfall ikke. Var utrolig trist om sommeren når hele vennegjengen gikk på stranden og hun ble igjen hjemme.

Vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette, men prøvde vel å si noe sånt som at du ikke er aleine.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at du har skifta nick Jør2, men men.

Min mening på hva en kjæreste bør kunne klare er blandt annet å gi den trygghetsfølelsen sånn at man ikke har problemer med å sprudle i sin naturlige skjønnhet.

En kjæreste skal gi deg det selvbildet du kanskje har behov for å ha. Få deg til å føle deg vel om deg selv og din kropp.

Primærbehov spør du meg.

Lenke til kommentar
Har hatt ca samme problem, men da med mennesker jeg ikke følte meg fullstendig trygg på. Endte gjerne i angstanfall.

7320901[/snapback]

Et spørsmål. Hvem vil gå med en kjæreste, de ikke føler seg fullstendig trygg på ? Er jo nesten som å ødlegge seg selv, psykisk.

Til mitt forsvar var dette noe hun hadde slitt med hele livet, og vi var sammen i bare litt over et år. Ble for liten tid....

7320905[/snapback]

Joa, noen er bare nedbrutt. Men det er jo fint om man ser en positiv effekt. Selv om tiden var/er knapp.

Uansett. Det finnes mange gutter og jenter her ute med seriøst dårlig selvbildet. Finn dere en eller ei som kan gi dere muligheten til å reparere eller i det minste forberede litt på dette problemet. For JA, det er en sykdom. Er man trygg på seg selv og sin partner, slipper man masse problemer. For eksempel sjalusi, utrygghet osv.

Lenke til kommentar

Jeg føler at dette er et tema som du absolutt må ta opp med psykologen din! Alle her inne skjønner at typen din synes at du er kjempe deilig,som tenner på deg og vil ha sex med deg. Og dette skjønner nok du også,og vet at dette sitter i hodet ditt. Som sagt over her har mange jenter slike tanker om seg selv,men i ditt tilfelle virker det som om de har tatt helt overhånd. Jeg tror ikke du kan få den hjelpen du trenger fra oss her på forumet,men trenger å snakke med psykologen din.

Du må tenke på at det faktisk er dette som er jobben til psyken,og siden så mange har slike problemer er det godt mulig at h*n har hørt det før,og vet hva som skal til for å hjelpe deg. Det dummeste man gjør er å ikke fortelle psyken alt av hva som plager en eller lyve,for da får man ikke det utbytte man kunne,og da man slutter å gå kan man sitte igjen med like mange problemer som da man gikk inn.

Hva er det verste som kan skje hvis du forteller det? Ingenting,fordi h*n er profesjonell og du er faktisk bare en i rekken av folk som forteller sine problemer og sjansen er stor for at h*n har hørt det før. Hva er det beste som kan skje? Du bryter grenser for deg selv for hva du tør,noe du bør være veldig stolt av. Dere kan jobbe med selvfølelsen din,og du kan se på deg selv på en ny måte og klare å se hvor vakker du er i typen din sine øyne. Kanskje du vil se at det er verdt det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Har hatt ca samme problem, men da med mennesker jeg ikke følte meg fullstendig trygg på. Endte gjerne i angstanfall.

7320901[/snapback]

Et spørsmål. Hvem vil gå med en kjæreste, de ikke føler seg fullstendig trygg på ? Er jo nesten som å ødlegge seg selv, psykisk.

Jeg har aldri hatt kjæreste jeg ikke har følt meg fullstendig trygg på, og jeg er fortatt trygg på ekser.

Men det jeg lurte på var om det kanskje er et eller anna kjæresten til trådstarter har gjort, som kanskje har svekka tryggheta en smule, uten at noen av de nødvendig bevisst har lagt merke til det.

Edit: herregud, som jeg surra med quotes nå da :ermm:

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Var utrolig trist om sommeren når hele vennegjengen gikk på stranden og hun ble igjen hjemme.

7320641[/snapback]

Er det samme for meg. Jeg blir aldri med på stranda. Folk tror jeg er syk i hodet som ikke tørr å dra på stranda. :(

Min mening på hva en kjæreste bør kunne klare er blandt annet å gi den trygghetsfølelsen sånn at man ikke har problemer med å sprudle i sin naturlige skjønnhet.En kjæreste skal gi deg det selvbildet du kanskje har behov for å ha. Få deg til å føle deg vel om deg selv og din kropp.

7320876[/snapback]

Det virker som han prøver, men hver gang han sier noe positivt til meg blir jeg fysisk kvalm. Kjenner jeg missliker han og jeg klarer ikke ta til meg positive ting. Jeg begynner nesten å grine bare jeg skriver dette, fordi ejg er så fortapt når det gjelder dette. Problemet med selvbildet har alltid vært der, men jeg har da kunnet ha sex. :( Det er grodd helt fast.

Et spm til trådstarter: Har han gjort noe som kan ha gjort at du føler deg mindre trygg på han, overhodet?

7320901[/snapback]

Jeg klarer ikke stole på eller føle meg trygg hos noen. Det er ingen som klarer å få meg til å slappe av eller roe meg ned. Jeg sliter veldig med angst, men har ikke fått noen store anfall på noen måneder nå. Kanskje det har en sammenheng?

Lenke til kommentar
Min mening på hva en kjæreste bør kunne klare er blandt annet å gi den trygghetsfølelsen sånn at man ikke har problemer med å sprudle i sin naturlige skjønnhet.En kjæreste skal gi deg det selvbildet du kanskje har behov for å ha. Få deg til å føle deg vel om deg selv og din kropp.

7320876[/snapback]

Det virker som han prøver, men hver gang han sier noe positivt til meg blir jeg fysisk kvalm. Kjenner jeg missliker han og jeg klarer ikke ta til meg positive ting. Jeg begynner nesten å grine bare jeg skriver dette, fordi ejg er så fortapt når det gjelder dette. Problemet med selvbildet har alltid vært der, men jeg har da kunnet ha sex. :( Det er grodd helt fast.

7321383[/snapback]

Om du blir kvalm når han sier noe positivt. Da er noe DEFENETIVT galt i forholdet deres. Selvbildet har med å gjøre hva du TROR andre synes om deg. Om du TROR andre synes stygt om deg, så vil du vel automatisk tro det selv også. Om andre overbeviser deg om at du faktisk er pen, så er vel resten av problemet løst.

Et spm til trådstarter: Har han gjort noe som kan ha gjort at du føler deg mindre trygg på han, overhodet?

7320901[/snapback]

Jeg klarer ikke stole på eller føle meg trygg hos noen. Det er ingen som klarer å få meg til å slappe av eller roe meg ned. Jeg sliter veldig med angst, men har ikke fått noen store anfall på noen måneder nå. Kanskje det har en sammenheng?

7321383[/snapback]

Feil, jeg nekter å tro deg.

En av mine gode venner gjennom videregående sleit med angst. Etter han fikk venner med samme interesse, noen lunde samme behov og væremåte, så har han aldri følt seg tryggere. Siste året var han ikke borte fra skolen en dag grunnet angst. Som er veldig bra i forhold til det første året da det hente seg han ikke turte å på skola.

Det ER noen som kan få deg til å slappe av, du har bare ikke møtt den personen enda.

Jeg konkluderer med at den du er sammen med kan være feil for deg. Det er mitt endelige svar.

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du er veldig følelsesmessig brutt ned. Du ER pen, hvis du ikke var det, hadde du ikke hatt typen din hengende over deg.

Det synes også at dere har kommunikasjonsproblemer, siden du mangler anerkjennelse og føler deg stygg med han. Eller at dere bare rett og slett har et helt for jævlig kroppsspråk / væremåte som mistolkes hele tiden. Ikke vet jeg.

Det høres ihvertfall ut som om du ikke stoler på typen din i det hele tatt. Hvorfor tåler du ikke at han ser på deg når du føler deg ekkel og stygg? Er forholdet basert på skjønnhet eller.no?

Hva skal skje når dere blir gamle og skjønnheten avtar fullstendig?

For meg virker det IKKE som om det er noe galt med utseende ditt, men heller noe med å stole på typen sin som de andre sa.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg føler at dette ikke er noe tema jeg tørr å ta opp med psykologen, så jeg tar det her. Hva kan gjøres for å hjelpe på problemet? Vi hadde så utrolig fint sexliv før, men nå ødelegger jeg bare alt. Ikke klarer jeg å få orgasme på noe vis heller. Ikke når jeg er alene engang, er som om det er en mental sperre i hodet som bare har slått seg på. Dette problemet har jeg hatt i nesten et år nå og det blir bare værre og værre.

Jeg burde være fornøyd med kroppen min for jeg er ikke overvektig, jeg bare føler meg så feit og utrolig ekkel.

7320159[/snapback]

Det er ikke sikkert at du trenger psykologen, og jeg forbauses litt over enkelte poster hvor litt for mange "hobbypsykologer" kommer med råd.

Det kan like godt være så enkelt at du selv må slutte å gi negative meldinger til din egen bevissthet. Jeg kan anbefale et såkalt PMV-program som du kan lage, og bruke daglig for å endre negative "bilder", til positive mål. Dette har jeg selv brukt for å snu egen negativ mental trend, og nå mine mål. Slike program har jeg også i forbindelse med coaching av andre mennesker brukt med gode resultater.

Hvis dette kan være interessant for deg, så ta kontakt på PM.

Tilslutt lurer jeg på om du har snakket ut med partneren om problemet?

Lenke til kommentar
Om du blir kvalm når han sier noe positivt. Da er noe DEFENETIVT galt i forholdet deres. Selvbildet har med å gjøre hva du TROR andre synes om deg. Om du TROR andre synes stygt om deg, så vil du vel automatisk tro det selv også. Om andre overbeviser deg om at du faktisk er pen, så er vel resten av problemet løst.

En av mine gode venner gjennom videregående sleit med angst. Etter han fikk venner med samme interesse, noen lunde samme behov og væremåte, så har han aldri følt seg tryggere. Siste året var han ikke borte fra skolen en dag grunnet angst. Som er veldig bra i forhold til det første året da det hente seg han ikke turte å på skola.

Det ER noen som kan få deg til å slappe av, du har bare ikke møtt den personen enda.

Jeg konkluderer med at den du er sammen med kan være feil for deg. Det er mitt endelige svar.

7321417[/snapback]

Du skal være forsiktig med så bastante meninger om andres følelser. Det er ikke slik at enkelte mennesker kan trylle bort en persons angst og dårlige selvbilde. Kanskje kan nye venner være til hjelp for noen, men det betyr ikke at det er til hjelp for alle! Jeg blir faktisk litt provosert over at du nesten oppfordrer trådstarter til å gjøre det slutt med kjæresten fordi hun sliter med angst og dårlig selvbilde.

Mi oppfordring er at trådstarter prater med psykologen sin (Jeg forstod det slik at hun går til psykolog). Seksualitet er en viktig del av et menneske og påvirker hele deg, ikke bare underlivet ditt. I værste fall kan ditt seksuelle problem ha innvirkninger på selvbildet ditt og angsten din, noe som vil påvirke seksualiteten din også har du det gående.

Lenke til kommentar
Du skal være forsiktig med så bastante meninger om andres følelser. Det er ikke slik at enkelte mennesker kan trylle bort en persons angst og dårlige selvbilde. Kanskje kan nye venner være til hjelp for noen, men det betyr ikke at det er til hjelp for alle! Jeg blir faktisk litt provosert over at du nesten oppfordrer trådstarter til å gjøre det slutt med kjæresten fordi hun sliter med angst og  dårlig selvbilde.

Mi oppfordring er at trådstarter prater med psykologen sin (Jeg forstod det slik at hun går til psykolog). Seksualitet er en viktig del av et menneske og påvirker hele deg, ikke bare underlivet ditt. I værste fall kan ditt seksuelle problem ha innvirkninger på selvbildet ditt og angsten din, noe som vil påvirke seksualiteten din også har du det gående.

7322140[/snapback]

Jeg sier mine meninger, de er bastante og konkrete. Om du ikke liker det, så er det mer ditt problem enn mitt :)

Det finnes måter å forberede angst på for alle. Å en person du føler deg trygg på er en god start. En som støtter deg og kjenner din situasjon. Om du føler deg provosert av det så veit ikke jeg.

Du har kanskje ikke fulgt med saken siden du bare refererer til dårlig selvbildet ved form av sex. Det er mer irundt saken om du leser.

Jeg oppfordrer ikke, jeg presiserer at det KAN være slik, ikke at det er det.

Så les hele saken, før du svarer neste gang :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Etthvert individ vet hva som er best for en selv, på det ståstedet en er på, derfor skal man være varsom med å være bombastisk. Det som passer for meg, betyr ikke nødvendigvis at er passende for deg.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...