An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jeg vil nok tro at ditt X800XL kort dro atskillig mindre strøm enn ditt nåværende 7950- kort, og ja - man skulle tro at det hadde utslag i mer enn kun CS - men, jeg har opplevd merkmystiske utslag før, så dette hadde evnt. ikke blitt første gangen for det.....:-) 7321390[/snapback] Tja, kan jo låne et fortron source 350w til her på jobben (har noen så og si ubrukte liggende på dele-lageret som kun brukes til testing og hvis andre power tar kvelden), kan låne dette og jumpstarte det ved å koble pin 14/15 på atx-kontakten og koble 12v herfra direkte til 7950 kortet. Da får kortet en helt egen 350W og det burde vel holde i massevis :-) Så kan resten av PC kjøre på den andre psu'en. Da får jeg iallefall lett testet power-teorien din :-) -- An10bill Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Verdt å prøve tror jeg......:-) Lenke til kommentar
LordOven Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Slenger meg på her jeg og siden jeg hadde det kortet før an10bill kjøpte det Jeg har spillt CS siden day1 og vært borti endel fps-jojo tendenser opp gjennom tiden, i de fleste tilfeller har det vært en kombinasjon av chipset/gpu drivere som har på et eller annet viss "klikket". I de tilfellene har jeg avinstallert alle drivere, lagt inn nyere (eller eldre) igjen og ting har løst seg. Har også ved par anledninger tatt en total reinstallering av XP. Jeg har liten tro på at dette skyldes psu, vannkjøling/varme e.l. hardware messige ting , men heller ligger i software (drivere) evt ting i config fila til CS. Et annet alternativ kan være settings i bios men dette er noe tvilsomt, en måte å evt sjekke det på er å sette bios til default settings. En annen ide ville være å slette config filene til CS (autoexec.cfg og config.sys) og latt CS bygge opp disse på nytt, slik at man måtte sette video/audio settings selv. Om problemet fortsatt var der da ville jeg tatt og slått av X-FI kortet an10bill har og sett om det endrer seg noe da (kjørt yten lyd, x-fi har endel "muffens" tendenser inniblandt ) Dessverre ingen "sånn er det bare, sånn fixes det" løsning på slike ting men mye prøv og feil. En ting som er sikkert FPS skal ikke svaie opp ned slik, kortet har kjørt 1920x1200 med alle detaljer på max (minus AA) og ikke hatt tendenser til å svaie i fps hos meg tidligere , forskjellen er at jeg kjører Vista og noe annerledes hardware oppsett. Uansett må det sies at an10bill suger i CS så 5 fps eller 5000 hjelper lite ;-) LordOven ------------------------------------------------------------------------------------------------ Thermaltake Armor LCS VE2000SWA | P5W DH Deluxe | 4GB Corsair XMS2 CAS4 Intel QX6700 Quad Core | XFX 8800GT-X 768MB | Creative X-FI | 23" 1920x1200 | Raid0 / 4X 7200RPM Seagate NCQ/SATA Boot | blahblahblah ... Endret 20. november 2006 av LordOven Lenke til kommentar
An10Bill Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Uansett må det sies at an10bill suger i CS så 5 fps eller 5000 hjelper lite ;-) LordOven ------------------------------------------------------------------------------------------------ Thermaltake Armor LCS VE2000SWA | P5W DH Deluxe | 4GB Corsair XMS2 CAS4 Intel QX6700 Quad Core | XFX 8800GT-X 768MB | Creative X-FI | 23" 1920x1200 | Raid0 / 4X 7200RPM Seagate NCQ/SATA Boot | blahblahblah ... 7321488[/snapback] Hehe - blir iallefall ikke bedre av å halvere fps'en :-) PS: Og du topper kill's lista mi så bare pass deg neste gang...... -- An10bill Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Ja, det med X-FI kortet kan jeg være med på - det kan også være en årsak. Lenke til kommentar
LordOven Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 > Hehe - blir iallefall ikke bedre av å halvere fps'en :-) Nei fordi du da lagger bortover og blir vanskeligere å treffe. > PS: Og du topper kill's lista mi så bare pass deg neste gang ...... Av uendelig antall skudd avfyrt har du truffet 4-5-8 ganger, blir ikke skremt av slikt når jeg har killet deg noen billioner ganger og stort sett alle andre :-) Men hadde jo vært morro å fått løst fps problemet så CS var et valg å spille, ikke fordi at 7950gtx vil gjøre CS spesielt mye bedre Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 7950GTX finnes ikke btw Har X-Fi Extreme Music men har ingen problemer med FPS'en min i CS:S CS:S suger btw! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 jaja, jeg tar og laster det ned på nytt via steam nå.. håpe det hjelper.. skal og prøve drivercleaner.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har du avinstallert ati drivern? Skal jo ikkje være nødvendig, men man veit aldri. gjikk sjølv fra ati til nvidia i disse dager, og cs:s fungerer fint i allefall. Om du ikkje får det til, så får du ta ein format c: Er det lenge sida os'et er installert ? Hvorfor i H#(%/& kommer folk med sånne forslag som det derre?? helt idiotisk..Å velge den løsningen der er ingen løsning i seg selv..du bare unngår problemet..hva vist du får samme problemet et par dager etterpå da? skal du ta format c da også? Istedenfor så kan du faktisk sette deg inn i problemet og løse det en gang for alle..Til trådstarter....har du prøvd med å slå av Sync i spillet..?? jeg opplevde selv da jeg installerte spillet at flyten i spillet var ganske dårlig..Jeg slo av sync i spillet og merket klart og tydelig boosten som kom ved å slå av sync i spillet.. 7320208[/snapback] Skarpola... Har Windows først kjøyrt seg skjeivt ut så kan det ta mange timer å få fixa det. Da er det mykje lettere å formatere, legge inn alt på nytt. Ingen vits å gjere det meir tungvint enn nødvendig. Når man har formatert Windows og lagt inn alle drivere og stash, så veit man at det ikkje er oprativsystemet som er problemet, og man har 1 stor kilde mindre å feilsøke på. Kan godt hende det er hardware, sida han sa han hadde 350 watt's psu, det er ikkje så masse, men igjen så fungerer jo dei andre spela han har bra. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har brukt drivercleaner nå, og reinstalert source.. Skal teste om det hjalp når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
AI Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Sitter her med et ATI Sapphire x1950xt med samme problem, 20 -30 FPS i css... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hmm, anbefaler uansett at dere prøver dere litt frem med forskjellige drivere til gpu, bruk helst drivercleaner og fjern den gamle fullstendig I sikkerhetsmodus for å så legge inn en annen driverversjon. I og med at alle systemene ikke er 100% like så kan det faktisk være fra tid til annen en driver som ikke fungerer helt som den skal sammen med systemet ditt, har nå i alle fall skjedd meg et par ganger at etter instalasjon så har pcen kun fungert i 4 bits modus 200x400 res. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hmm, anbefaler uansett at dere prøver dere litt frem med forskjellige drivere til gpu, bruk helst drivercleaner og fjern den gamle fullstendig I sikkerhetsmodus for å så legge inn en annen driverversjon. I og med at alle systemene ikke er 100% like så kan det faktisk være fra tid til annen en driver som ikke fungerer helt som den skal sammen med systemet ditt, har nå i alle fall skjedd meg et par ganger at etter instalasjon så har pcen kun fungert i 4 bits modus 200x400 res. 7328797[/snapback] Husker da jeg spillte CS så var det ofte slik at de nyeste driverne ikke var så bra til CS, var bedre å ha drivere som var like gammel(litt eldre) enn sist oppdatering av CS. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 har brukt 6.10 siden den kom og nå bruker jeg 6.11. funker fint det. Konstant 60fps (v.sync) med allt på maks og 1680x1050... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 ja da har jeg prøvd å instalere source på nytt.. litt bedre men fortsatt kraftige drops av å til.. I natt skal jeg downe hele steam og alt på nytt, slette alt.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Sletta hele steam, med alle registerfilene og alt, lasta ned steam på nytt, og downa surce.. Nå fungerer det glatt Deilig med optill 120FPS istede for maks 40 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Flott at det ordnet seg da! godt å få rydda opp i steam mappa også. man får lasta ned mye dritt etterhvert. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Gratulerer! Bra at det fungerer! Finnes "ingenting" bedre Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Men åssen går det med deg An10Bill?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå